• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

[Capaciteitsproblemen?] (Avond )algehele dip in connectiviteit


terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.162
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Nee als je kabel signaal instort heeft dat niks met capaciteitsproblemen te maken. Er speelt wel duidelijk iets anders maar om daar achter te komen moet je er een monteur bij halen die het signaal kan doormeten.
 

warrink

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2010
Berichten
10.596
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hou er wel rekening mee dat het geld kan kosten als je een Ziggo-monteur laat komen.
 
Topicstarter
Topicstarter
Notna

Notna

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
79
Nee als je kabel signaal instort heeft dat niks met capaciteitsproblemen te maken. Er speelt wel duidelijk iets anders maar om daar achter te komen moet je er een monteur bij halen die het signaal kan doormeten.
Het volgende wat ik wil proberen is als de issue spelen, is om de splitter die op het AOP zit er tussenuit te halen en dan de Tv of de modem direct op het AOP aan te sluiten. als het probleem er dan nog is, weet ik in ieder geval dat het aan het binnenkomende signaal ligt (groene kabel en/of AOP).
Ik zou dan ook nog de aardingskabel los kunnen koppelen van het AOP om te kijken of dat nog verschil maakt.
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.162
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
ja eerst met de tv direct aan het AOP testen, heb je dan nog steeds deze storing ligt het waarschijnlijk buiten jou huis, dan is het ziggo's verantwoording, ligt het probleem binnenshuis is het jou verantwoording en betaal je voor de monteur.
 

Knurk

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
583
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Het probleem is alleen dat een monteur niet kan zien dat het signaal op bepaalde tijdstippen beter of minder was, hij moet maar net precies op het juiste moment aanwezig zijn daarvoor. Wat @Notna hier doet moet Ziggo wel een eind op weg helpen, goed consequent logs bijhouden zodat signaaldips op bepaalde tijdstippen/dagen duidelijk zichtbaar worden waardoor Ziggo waarschijnlijk eens een monteur richting de wijkkast zal sturen.
 

Webcare Ziggo

Webcare Ziggo
Lid geworden
24 jan 2017
Berichten
948
@Notna ,

Bedankt voor je post en heb zojuist op je DM gereageerd.
Op de hoofdaansluiting (AOP) testen is zeker een aanrader, anders lijkt mij goed dat er een monteur langskomt om op locatie de situatie verder te beoordelen.

En voor wat betreft de monteursvoorwaarden worden deze hier: https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/ heel helder uitgelegd.
Het komt er op neer, dat als de storing binnenshuis wordt veroorzaak (door bekabeling etc) de monteur €50,- berekend. Als wij of onze apparatuur de storing veroorzaken is het bezoek en herstel kosteloos.

Groet,
Leroy van Ziggo
 
Topicstarter
Topicstarter
Notna

Notna

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
79
Daarnet was het weer raak; compleet geen TV signaal. Zelfs zo erg dat de Horizon geen DOCSIS en/ of IP kon krijgen.

Splitter eruit getrokken en de versterker direct aangesloten op de AOP. Kreeg meteen een volledig signaal er voor terug. Kijken of dat blijvend is.
Overigens viel gek genoeg dit keer het internet NIET weg...

Gelukkig had ik geheel pro-actief al het volgende voor morgen besteld:

1 x K030408003 Coax splitter - Braun Telecom (FM/TV/Data)
2 x K060302079 Afsluitweerstand - Hirschmann TIM 75 (Coax IEC mannelijk)
1 x K060302162 Afsluitweerstand - Hirschmann RF 75 (F-connector)

(1 van de afsluitweerstanden is voor de radio uitgang op de spliter. De andere 2 voor de aansluiting in de huiskamer.)

Keep you posted.
 

Knurk

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
583
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Waarom geen fatsoenlijke splitter met het juiste aantal uitgangen kopen ipv splitters met teveel uitgangen en afsluitweerstanden gebruiken?
 
Topicstarter
Topicstarter
Notna

Notna

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
79
Waarom geen fatsoenlijke splitter met het juiste aantal uitgangen kopen ipv splitters met teveel uitgangen en afsluitweerstanden gebruiken?
Had ik kunnen doen, heb ik niet gedaan; soit :P

Ergste geval retourneer ik het en koop ik het alsnog en moet ik mijn F-Connectoren + kabel uit de schuur vissen (nogal een rommel :o ) en wat connectoren vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
Notna

Notna

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
79
Dus, gisteren de nieuwe splitter erop gezet en vooralsnog 0 problemen gezien. Maar we gaan het nog een paar dagen in de gaten houden.