• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je nu gratis om zelf berichten te kunnen plaatsen!

Humax iHDR-5200 Blokken, strepen


rebel777

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2008
Berichten
64
Ik heb al jaren lang perioden dat mijn Humax-5200 blokken en strepen geeft op het scherm om het vervolgens een week of zo weer helemaal goed te doen. Opnames mislukken, hoogst irritant. Ziggo heeft mij verzekerd dat het aan de Humax ligt. Aldus een nieuwe 5200 aangeschaft en die geeft precies dezelfde problemen. 50% goed beeld, 50% met strepen en blokken, dat is de verhouding zo'n beetje.

En je bent toch geneigd te denken, stuk is stuk, een apparaat dat zich steeds weer (jaren lang) hersteld is raar, zeker als je een 2e hebt gekocht die precies hetzelfde gedrag vertoond.

Wanneer de strepen en blokken de kop weer opsteken is mij opgevallen dat in Instellingen -> Systeem -> Signaaldetectie de getallen van beide tuners die op nul behoren te staan (zie plaatje) constant fluctueren, soms wel in de honderden en hoe hoger het getal des te meer ellende op het scherm.

En wat ik mij afvraag is of Ziggo zich er wel erg makkelijk vanaf maakt of dit een typische Humax-5200 kwaal is?
 

Bijlagen

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
19.070
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Heb je je coaxbekabeling gecontroleerd op slechte/ losse contacten?
Als je de ontvanger rechtstreeks aansluit op de AOP zonder splitter, is het dan wel goed?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A.u.b. geen berichten over hetzelfde probleem plaatsen in verschillende topics. Dat is verwarrend en helpt niet om het probleem op te lossen.

Als je help wilt van Ziggo dan zijn er meerdere mogelijkheden contact op te nemen:

- helpdesk Contactformulier
- helpdesk via Ziggo telefoonaansluiting tel.: 1200 (gratis) 8:00 tot 22:00 uur
- helpdesk op telefoonnummer 0900-1884 (normaal tarief) 8:00 tot 22:00 uur
- een PM (Personal Message) naar Ziggo - webcare op dit forum
- het officiële Ziggo community
- Ziggo op Twitter.
- Ziggo op Facebook
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
R

rebel777

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2008
Berichten
64
Ik heb alle trajecten al doorlopen inclusief een Ziggo monteur aan huis.
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
19.070
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Dan zit de oorzaak misschien in het netwerk buiten. Hebben de buren ook dit probleem?
Dan zou er een zogenaamde buitenmonteur moeten komen die daar metingen aan kan doen.

Je kan Ziggo webcare een PM sturen. Zet daarin je klantnummer, of postcode + huisnummer en het beste een link naar dit topic.
 

EdmondVS

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2016
Berichten
827
Gebied
fUPC
Ik heb al jaren lang perioden dat mijn Humax-5200 blokken en strepen geeft op het scherm om het vervolgens een week of zo weer helemaal goed te doen. Opnames mislukken, hoogst irritant. Ziggo heeft mij verzekerd dat het aan de Humax ligt. Aldus een nieuwe 5200 aangeschaft en die geeft precies dezelfde problemen. 50% goed beeld, 50% met strepen en blokken, dat is de verhouding zo'n beetje.
Als blijkt dat je voor Jan Doedel een nieuwe Humax hebt gekocht (en een paar honderd euri armer) zou ik een claim indienen bij Ziggo.
En je bent toch geneigd te denken, stuk is stuk, een apparaat dat zich steeds weer (jaren lang) hersteld is raar, zeker als je een 2e hebt gekocht die precies hetzelfde gedrag vertoond.
Wanneer de strepen en blokken de kop weer opsteken is mij opgevallen dat in Instellingen -> Systeem -> Signaaldetectie de getallen van beide tuners die op nul behoren te staan (zie plaatje) constant fluctueren, soms wel in de honderden en hoe hoger het getal des te meer ellende op het scherm.
En wat ik mij afvraag is of Ziggo zich er wel erg makkelijk vanaf maakt of dit een typische Humax-5200 kwaal is?
Nee, dit is zeker geen typische Humax kwaal. Deze box is betrouwbaarder dan die andere boxjes van Ziggo en inderdaad maakt Ziggo zich er gemakkelijk vanaf door bij voorbaat ervan uit te gaan dat de fout altijd bij de klant ligt.

Hoe dan ook, als de BER niet nul is, deugt je signaal niet. Dat kan aan je eigen kabels liggen , maar ook aan de spullen van Ziggo zelf, zoals mij is over komen. Zie: https://ziggoforum.nl/topics/vier-verschillende-monteurs-langs-om-een-storing-op-te-heffen.92640/post-1256119
Om er zeker van te zijn dat het niet aan de Humax ligt zou ik hem uittesten bij vrienden of buren waarvan je weet dat het signaal uit het AOP okay is.
 
Topicstarter
Topicstarter
R

rebel777

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2008
Berichten
64
Dank Edmond voor je verhaal, ik krijg weer een beertje hoop.

De problemen hier begonnen zo'n 5-6 jaar geleden. Op slechts een paar kanalen die we toch niet veel keken. Ik kon toen nog gewoon makkelijk Ziggo a/d lijn krijgen en dan gaven ze daar een z.g. PING en dan was het weer een jaartje of zo goed. Heden ten dage zit het op elk kanaal.

Ik stelde de PING voor aan de Ziggo monteur maar die zei, "dat doen we niet meer".
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.283
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Dank Edmond voor je verhaal, ik krijg weer een beertje hoop.

De problemen hier begonnen zo'n 5-6 jaar geleden. Op slechts een paar kanalen die we toch niet veel keken. Ik kon toen nog gewoon makkelijk Ziggo a/d lijn krijgen en dan gaven ze daar een z.g. PING en dan was het weer een jaartje of zo goed. Heden ten dage zit het op elk kanaal.

Ik stelde de PING voor aan de Ziggo monteur maar die zei, "dat doen we niet meer".
Een ping was vermoedelijk een reset van de receiver, maar dit heeft helemaal niks met slecht signaal te maken en dat los er ook niet mee op.