• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Blokjes


Vraag

Heuv

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2021
Berichten
5
Sinds paar dagen nieuwe tv...Samsung qn95a...nu regelmatig blokjes in beeld..vorige tv nooit dat probleem gehad...ook nieuwe( dure) hdmi kabel.
Iemand een oplossing?
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
2.734
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Begin eens vanaf je aop. hoe oud is deze? en dan je kabels hoe oud zijn deze?

Zit er een verbinding niet goed op zijn plek.

En volg hier het stappenplan van Ziggo


En als laatste even je box minimaal 1 minuut stroomloos maken @Heuv
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.817
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Het zal waarschijnlijk niet aan de HDMI kabel liggen, maar je kan even om te testen de oude HDMI kabel gebruiken.

Blokjes worden meestal veroorzaakt door een te zwak antennesignaal, dus controleer de coaxkabel en zijn pluggen, vanaf AOP tot aan de TV.
Zitten de pluggen allemaal goed vast en zijn ze goed ingestoken / vastgedraaid.
Beweeg de coaxkabel achter de TV, worden de blokjes tijdens bewegen van de plug/kabel erger, of minder dan zit of de plug niet goed in de TV, of niet goed aan de kabel (kabelbreuk).
 
Topicstarter
Topicstarter
H

Heuv

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2021
Berichten
5
Nu gaat de televisie ook nog af en toe( in anderhalve week 4 keer) enkele seconden(2) op zwart beeld zonder geluid nu vraag ik mij af of dat ook aan de next box ligt
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.945
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Wat geeft de Next aan als je naar het instellingen menu gaat en dan netwerk > diagnostiek?
Is daar alles goed?

Ook al geprobreerd om de HDMI kabel in een poort op je TV aan te sluiten?
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.248
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Zijn er soms meerdere TV's aangesloten? Zo ja, test dan alleen met 1 TV zonder splitters direct op het AOP.
 
Topicstarter
Topicstarter
H

Heuv

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2021
Berichten
5
En wat is dan het vervolg? Het grote probleem is eigenlijk dat het niet heel frequent gebeurd dus moeilijk te vatten
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.248
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Wanneer je met 1 TV (die nieuwe) direct op het AOP geen storing (blokjes etc.) hebt, dan is het signaal waarschijnlijk te zwak met meerde TV's en gebruik van een splitter. Dan is een signaalversterker aan te raden. Dat je beeld even zwart wordt zonder geluid kan komen doordat het signaal op dat moment even te zwak is. Zelfs te zwak om blokjes weer te geven.

Heb je geen andere Coaxkabel om te proberen? het kan ook nog gewoon aan die kabel liggen.
 
Topicstarter
Topicstarter
H

Heuv

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2021
Berichten
5
De kabels zijn nieuw(anderhalf jaar) en weggewerkt in kozijn( lastig) en de tv is splinternieuw en daarbij komt nog tot twee weken geleden op mijn vorige tv, ook een samsung , geen enkel probleem!