Blokjes in Replay TV op Ziggo Go App & Web

Shadowranger

Forum Gebruiker
Berichten
616
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Het valt me op dat de laatste tijd bij meerdere programma's erg veel artifacts in het beeld zitten bij Replay TV. Zowel op de app als ook in de webbrowser. Geluid loopt wel door, maar het is net alsof je naar een oude gecodeerde uitzending zit te kijken. Hebben meer hier last van? Ik zie het op al mijn apparaten (smartphone/ tablet/ PC/ laptop) zowel bedraad als wifi. Live TV via de app/ webbrowser loopt prima, netwerk is meer dan voldoende bandbreedte.

Met name de laatste keer, dat mijn vrouw wilde kijken naar Expeditie Robinson (zondag 22-9-2019)) was het niet om aan te zien en liep het zelf helemaal vast rond 41:40. Na meerdere keren proberen te herstarten in "kijk verder" maar dit biedt geen soelaas. App heb ik opnieuw geïnstalleerd, helaas ook geen verbetering. Vrouw is erg teleurgesteld dat zij nu het einde niet heeft kunnen zien.

Kan iemand van Ziggo hier iets zinnigs mee?
 
Begin eerst even bij jezelf. Zitten alle kabels er goed in. Rechtstreeks aansluiten op je aop. Dit om andere storende elementen uit te sluiten mocht dit het geval zijn. Zijn je kabels conform het kabelkeurmerk voor Ziggo? Dit om eerst dingen bij jezelf uit te sluiten.

Heb je bijv. een foto van je app punt.

Kijk hier eens naar.

 
Laatst bewerkt:
Alles is al meerdere keren nagelopen. Als het in het netwerk zou zitten dan zou het niet op 4G (mobiele devices) ook voorkomen (wat het dus wel doet). Laptop heb ik via tethering van een smartphone aan een wifinetwerk gezet om uit te sluiten of het in mijn eigen netwerk zat, maar dat maakte dus niets uit.

Ik heb net gekeken op andere zenders met Replay TV en daar loopt alles wel goed door (op de blokjes na dan) dus het vastlopen van Expeditie Robinson zal hoogstwaarschijnlijk een serverprobleem bij Ziggo zijn. De artifacts blijven echter wel een dingetje waar Ziggo naar mag gaan kijken.
 
dan 1200 bellen en je lijn na laten meten. En indien nodig een monteur laten komen.
Ik heb net even teruggekeken. Ik heb een mooi strak beeld zonder enig probleem.

Via een mobiele verbinding testen kan wel problemen geven en is niet ideaal om dit te testen.
 
Hier gisteravond ook. Ik wilde Brieven aan Andalusië vanaf het begin zien. Via de app gedaan, maar regelmatig slierten en andere verstoringen in beeld. Ik ben maar via de NPO Start app gaan kijken en totaal geen last. Het ligt echt bij Ziggo Replay TV zelf.
 
Kan het verschil in de internetsnelheid liggen? dat er storing cq blokjes in beeld komen. Zelf heb ik gisteren uitgesteld tv gekeken oa RTL crime zonder enig probleem.

@Shadowranger heeft 100 mbps volgens zijn/haar profiel
@C0re heeft 50mbps volgens zijn profiel.
Ik heb zelf 500mbps
 
50mbps is meer dan genoeg voor Ziggo GO. Bovendien zou ik daar anders met oa. Netflix en NPO Start ook last van moeten hebben. Bij een te lage snelheid zou het beeld constant gaan bufferen.
 
@C0re Mijn gedachten idd.

@piente, waarom zou ik Ziggo bellen om mijn lijn door te meten als het niet altijd voorkomt en alleen bij bepaalde zenders (is dit per server?).

Ter info: Ik heb net de afleveringen van X-files teruggekeken (Fox) en daar nergens last van, kan dus niet in mijn apparatuur of aansluiting zitten imo. Ik zie dan ook niet in waarom gesuggereerd wordt dat er dan een probleem aan mijn zijde zit.

Problemen zitten voornamelijk in de zenders van RTL, NPO en Ziggo Sport, zenders waar het meeste naar gekeken wordt bij ons. Indien anderen dit ook bij andere zenders ervaren kunnen zij dit hier aangeven.
 
Ik heb het dus gisteravond ervaren bij NPO 2, via de Ziggo GO app op een Samsung tablet (Android). Ik maakte daarbij gebruik van Start Opnieuw, omdat het programma al was begonnen.
 
Ik heb er geen "last" van. Geen verstoringen als blokjes e.d. wat ik ook bekijk.
 
Terug
Bovenaan