Bij terugkijken stokt regelmatig het beeld.

vrije064

Forum Gebruiker
Berichten
3
Heb een nieuwe mediabox next.
Nu bij terugkijken stokt regelmatig het beeld, ik zie dat het moeite heeft met bufferen.
Heb dat bij de vorige nooit gehad.
Box geeft aan 100% ontvangst.
Wat is er aan de hand?

Aanvulling: is alleen bij de commerciële zenders
 
Het terugkijken van uitzendingen via Replay TV, of het afspelen van opnames via de Mediabox Next, werkt volledig via de internetverbinding. Heeft u de box via wifi of een internetkabel verbonden met uw modem? Een internetkabel is een stuk betrouwbaarder.

Als u veel wifi problemen heeft en u wilt ook dit verbeteren, dan kan het helpen om op de website van Ziggo het stappenplan te volgen voor wifi-problemen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/doet-het-niet/wifi-traag

Werkt dit niet? Als uw modem tegelijkertijd de 2.4GHz en 5GHz band aankan, dan helpt het soms toch om deze banden een net iets andere netwerknaam te geven. Bandsteering (waarbij apparaten automatisch naar de beste band gestuurd moeten worden) werkt niet in elk geval probleemloos. Door beiden banden apart zichtbaar te maken, heb je zelf meer invloed met welke band een apparaat verbonden is. De 5GHz band werkt meestal sneller en stabieler.

Als u nog een oud modem heeft wat niet gelijktijdig 2.4GHz en 5GHz kan uitzenden, dan kan het helpen om de helpdesk te bellen en aan te geven dat u om die reden graag een ander modem wilt ontvangen.
 
Vreemd allemaal, waarom alleen bij de commerciële zenders en de anderen niet?
Het modem speelt dan toch geen rol?

En ik heb aangegeven dat de box dan vermeldt dat de ontvangst 100% is.
 
Terugkijken gaat toch echt over het internet (via je modem dus). Probeer de box bedraad aan te sluiten of test je wifi (snelheid), of probeer een ander wifi kanaal.
 
Alles is bedraad, nieuwe modem.
Alleen bij terugkijken en opnemen storing in het beeld, voor de rest niet, hoe kan dat?
 
Probeer eens een andere utp kabel. Bij gewoon tv kijken gebruik je alleen de coax kabel. Bij opnemen en terugkijken de utp kabel. 100% signaal zegt dus niks, want dat is het signaal van de coax. Of stel wifi in. Is het dan nog, dan ligt het niet aan de kabel en wordt het misschien tijd voor een andere box.
 
Laatst bewerkt:
had met ziggo go diverse problemen met replay, beeld,geluid niet synchroon etc etc,mijn modem heeft 2,4 e 5 GHz.Stonden allebei op automatisch.Heb 2,4 uitgeschakeld in modem dus kon alleen nog 5GHz gebruiken,daarna geen enkel probleem meer.
 
Terug
Bovenaan