Bij nieuwe next box blijft oranje lampje knipperen


Ladyofshadows

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2020
Berichten
5
Help!
Gisteren als nieuwe klant de Next geprobeerd te installeren.
In het begin zag het er allemaal goed uit totdat we in het menu totaal niet verder kwamen en alles vast stond.
Dit was na de vraag of we via kabel of wifi verder wilden gaan.
De next gereset (-) en stand by knop 10 sec vastgehouden na het knopje achterop uit en weer aangedaan te hebben.
Modem geeft plotseling ook maar 1 groen vast licht, het wifi logo, de pijltjes knipperen en telefoon is nergens te bekennen.
Ook na reset alleen in het begin in het rood daar na zoals hierboven beschreven.
De next gaat af en toe uit en start dan weer met het welkomst scherm op en begint weer oranje te knipperen terwijl op de tv het pijltje wat op foto staat aan het flikkeren is.
Iemand ajb een oplossing?
7044D252-3470-417B-911F-682EAE2591CF.jpeg
 

oneapi

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
402
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Lijkt erop dat er wat gedownload wordt... (en dat je daarom even geduld moet hebben).

Maar....ik heb geen Next dus zeker weten doe ik dat niet.
 
Topicstarter
Topicstarter
Ladyofshadows

Ladyofshadows

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2020
Berichten
5
Het lijkt daar idd op en dat dacht ik ook, maar na 12 uur vergeefs te wachten heb ik dat idee maar opgegeven!
 

kerby

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Berichten
806
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
en hoe is hij verbonden (behalve de coax) ?
via een netwerkkabel of wifi?

en heb je wel internet?
 
Topicstarter
Topicstarter
Ladyofshadows

Ladyofshadows

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2020
Berichten
5
Als we het internet op onze telefoons opzoeken en het wachtwoord hebben ingetypt dan heb ik volgens mijn telefoon volledig verbinding met wifi (3 streepjes), maar zodra we het willen gebruiken krijgen we nergens asnsluiting. En we hebben de netwerkkabel gebruikt omdat dat het meeste kijkplezier zou geven
 

Gooffy

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2009
Berichten
188
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Als er geen werkende internet verbinding is dan zal de Next ook niet gaan updaten, vermoed dat het modem nog niet actief is, je kan inloggen op het modem en daar een controle uit laten voeren, wanneer er geen internet is contact opnemen met de klantenservice.
 

kerby

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Berichten
806
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
lijkt erop dat je modem nog niet geactiveerd is, dan kan de next ook niks downloaden...
als je modem verder goed is aangesloten kan je misschien het beste met ziggo bellen of chatten, misschien moet het modem van hun kant een douw krijgen.
 
Topicstarter
Topicstarter
Ladyofshadows

Ladyofshadows

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2020
Berichten
5
We hebben vanmorgen met Ziggo gebeld en zij hebben een test uitgevoerd en zeiden dat alles goed stond!
 

AFCA 0575

Product Tester
Lid geworden
21 sep 2012
Berichten
1.256
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Probeer dit is

De Next uit moest zetten aan het knopje achterop daarna de -Knop en de Standbyknop tegelijk indrukken en dat 10 tellen vasthouden, daarna de schakelaar weer op aan
 
Topicstarter
Topicstarter
Ladyofshadows

Ladyofshadows

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2020
Berichten
5
@AFCA 0575 , dat hadden we idd ook al geprobeerd en uiteindelijk hebben we het nu toch voor elkaar! Het bleek dat we bij de hoofd afsluiting niet goed gekeken hebben, wij hadden de versie waar het kapje vanaf gehaald moest worden.
Wij hebben inmiddels tv, internet en telefoon!
Alle kanjers hier superbedankt voor het meedenken!!!