• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Bekabelde apparaten


Vraag

Kevers

Forum Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2021
Berichten
9
Goedendag,

De Connectbox geeft aan dat ik drie bekabelde apparaten op het modem aangesloten heb, echter heb ik alles via wifi aangesloten. Heb hier al contact over gehad met Ziggo.
Iemand enig idee?
Screenshot_20210319-155318_Chrome.jpg
Screenshot_20210319-155235_Chrome.jpg
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.689
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Er is een probleem bekend dat de apparaten soms er in blijven staan. Een soort cache die niet geleegd wordt.
Kan het zijn dat je in het verleden wel iets hebt aangesloten?
Eén van de MAC adressen komt zo te zien van een digitale radio.
 
Topicstarter
Topicstarter
Kevers

Kevers

Forum Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2021
Berichten
9
Er is een probleem bekend dat de apparaten soms er in blijven staan. Een soort cache die niet geleegd wordt.
Kan het zijn dat je in het verleden wel iets hebt aangesloten?
Eén van de MAC adressen komt zo te zien van een digitale radio.
In het verleden heb ik idd bekabelde apparaten aangesloten gehad.
Is er een manier om de cache te legen?
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.689
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Dat knopje 'Verversen' rechts bovenin helpt waarschijnlijk niet?
Misschien een reset naar fabrieksinstellingen?
 

wanker76

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2010
Berichten
68
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Misschien Phillips Hue Bridge, netwerkprinter, Smart TV of dat soort andere 'onverwachte' apparaten.
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.689
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Maar die zitten nu dus niet meer op het modem aangesloten.

Ik las ergens iemand die het op de volgende vreemde manier eruit kreeg. Benieuwd of dat lukt:
Ga naar Geavanceerde instellingen > Hulpmiddelen > Ping en voer daar het IP adres in van een apparaat dat niet is aangesloten.
Daarna zou deze verdwijnen uit de lijst.
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.689
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Voordat je dat doet, probeer eerst die andere suggestie van pingen, dat is iets makkelijker :)
 
Topicstarter
Topicstarter
Kevers

Kevers

Forum Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2021
Berichten
9
Maar die zitten nu dus niet meer op het modem aangesloten.

Ik las ook nog ergens iemand die het op de volgende vreemde manier eruit kreeg. Benieuwd of dat lukt:
Ga naar Hulpmiddelen > Ping en voer daar het IP adres in van een apparaat dat niet is aangesloten.
Daarna zou deze verdwijnen uit de lijst.
Geen enkel bekabeld apparaat aangesloten.
Ga dat met Ping eens proberen.