Beeldkwaliteit Mediabox Next

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een nieuwe hdmi kabel gekocht en die tussen mijn Marantz av receiver en de LG 4k oled tv gehangen. Inderdaad: de snelle flikkeringen en witte pixels lijken opgelost. Dank voor de tip p750mmx en Knurk!
Nog een vraagje: zal ik de resolutie van de Next nu instellen op 4K of 'van je tv'? Wat is het verschil tussen die 2 instellingen wanneer je in het bezit bent van een 4K tv?
 
Laatst bewerkt:
Bij 'van je tv' wordt de resolutie van je TV automatisch overgenomen. Dus als je een 4k TV hebt, dan stelt de box zich in op 4k.
Qua beeldkwaliteit geen enkel verschil. Ik zou 'm gewoon vast instellen op 4K.
 
Ik persoonlijk deel de mening niet de Next op 4 k of van je TV zetten,want dan doet de Next de upscaling van het binnenkomend TV signaal ( vrijwel alle HD content komt immers binnen op 1080i ).Nadeel hiervan dus dat de Next de upscaling bij lange na niet zo goed kan als de moderne Smart TV 4k LCD..QLED of OLED om het even deze doen de upscaling vele malen beter ( Tv's van duizenden euros tegen een 4k box van enkele tientjes ).Hier dus de Next op 1080i of p en alleen op 4k bij Love Nature .....zou veel beter zijn als de Next zich automatisch insteld dus van de bron lees het binnenkomende signaal 1 op 1 doorgeeft passthrough dus.

mathhein
 
Laatst bewerkt:
@Mathein jij bent nu afhankelijk van Ziggo dat zou niet zo moeten zijn. Laat Ziggo knutselen of een bedrijf( Arris,Samsung) een STB maken..maar wel in een open markt. Dan heb je ook gevolgen van je geknutsel..zoals het hoort.
Dat mensen dan nog blijven zitten bij de Ziggo variant dat is dan hun eigen keuze. Enkelen hebben op de een of andere manier nog een uitweg anderen totaal niet.FZiggo,Fupc en de verschillen in Fziggo gebied...tsja dit noemt met Liberty global..maar de libertys zullen ook voor de uitzonderingen een keer uitgeteld zijn. Liberty voor de groot aanhouders dat is het doel.

Nu is het voor jou weer wachten op de update waarvan ik denk dat die wel komt hoor..maar jij bent nu afhankelijk dus ..het is nu zolang de update komt zoals het is.
Je hebt beeld, je hebt UHD...en sommigen vinden het wel prima zo of zien het niet eens. Ben bang dat Ziggo er geen echte haast van gaat maken...helaas voor jou.
 
Laatst bewerkt:
De volgende tekst had ik op het officiële Ziggo Forum geplaatst (De Zigggo Community). In de tekst ben ik zeer zorgvuldig te werk gegaan, zodat ik de NDA op geen enkele manier zou overtreden. Ik heb slechts zaken aangehaald waarover al uitgebreid op diverse nationale en internationale openbare fora is geschreven. De moderatoren vonden echter dat de mensen van de Ziggo Community het volgende niet mochten lezen:
Jantje, troost je! Je bent lang de enige niet. Ziggo bedelt om testers om hun crappy boxen te kunnen verkopen. Maar zodra er testers zijn, die doen wat ze gevraagd wordt, testen en rapporteren wat hun bevindingen zijn, worden degene eruit gepikt die "verkeerd bezig zijn" of "te negatief zijn" of "niet constructief bezig zijn" Alle drie zijn termen die de loopjongens van ziggo gebruiken om je te vertellen "ophouden met kritiek of je krijg en ban en als dat niet helpt schoppen we je er helemaal uit."

Dit had ik 2 jaar geleden al door. Vandaar dat we met een groepje bezig zijn geweest alles (werkelijken. ALLES) te loggen. Bladzij voor bladzj. Incl de prive berichten met dreigementen.
Daarbij had ik het geluk in contact te komen met wat mensen die het grote aantal ontslag ronde's niet overleefd hebben (of hadden) en die wel zin hadden in een rol als klokkenluider. Dit zijn mensen zowel in de buitendienst (die ziggo monteurs noemt) als mensen die "op het kantoor" werken (werkte) en zelfs een ex-collega van een mod die als hobby heeft het monddood maken van "brutale testers".

Nadat we materiaal in handen kregen waar de honden geen brood van lusten (welke opdrachten de monteurs krijgen bij het bezoeken van "lastige klanten). Of zelfs screenshots uit het computer systeem hoe men bij ziggo over u als klant denken. Toen hebben we contact gezocht met een grote tv omroep. Deze omroep is al 3 jaar bezig met ziggo, maar hadden nooit harde bewijzen en ziggo reageerde gewoon nergens op, of ze kwamen gewoon niet opdagen voor gesprekken.


We zijn inmiddels bezig met het opzetten van een facebook, twitter en instagram. Waar ziggo of hun loopjongens de mods NIETS te zeggen hebben, NIETS kunnen wissen of welke andere invloed dan ook kunnen uitoefenen. De facebook pagina van ziggo is ook meer dan 2 jaar gelogd, met alle serieuze klachten die daar werden geuit. Ook deze mensen zullen worden aangeschreven. Met de vraag of er al iets aan hun klachten is gedaan, wat hun bevindingen zijn met ziggo en hun "klanten service" en of ze deze klachten op onze facebook pagina willen zetten, zodat we een beter overzicht krijgen. En zo een grotere vuist kunnen maken.

Nee ik maak me totaal geen zorgen over de wurggreep van ziggo die ze NDA noemen. Een jurist van de tv omroep stelde ons gerust.
Het simpel toevoegen van een alinea in een door hen verstuurde email met door hen opgestelde NDA regels is GEEN juridisch overeenkomst. Hier is al heel veel jurisprudentie over. Een eenzijdig opgestelde en ongevraagde overeenkomst als een NDA toevoegen aan een door ziggo verzonden email is niet rechtsgeldig.

Zodra de facebook officieel open gaat zal ik dat hier, en als ook dat niet mogelijk is:), via andere kanalen laten weten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik persoonlijk deel de mening niet de Next op 4 k of van je TV zetten,want dan doet de Next de upscaling van het binnenkomend TV signaal ( vrijwel alle HD content komt immers binnen op 1080i ).Nadeel hiervan dus dat de Next de upscaling bij lange na niet zo goed kan als de moderne Smart TV 4k LCD..QLED of OLED om het even deze doen de upscaling vele malen beter ( Tv's van duizenden euros tegen een 4k box van enkele tientjes ).Hier dus de Next op 1080i of p en alleen op 4k bij Love Nature .....zou veel beter zijn als de Next zich automatisch insteld dus van de bron lees het binnenkomende signaal 1 op 1 doorgeeft passthrough dus.

mathhein

Mathhein, jij weet toch ook al heel lang dat het met de beeld en geluidskwaliteit nooit meer goed gaat komen met de next? :)
Jij bent een van de weinige die dat nog durft te melden in het andere forum. Al word je, na een aantal waarschuwingen, ook wel voorzichtiger. Heel begrijpelijk. Met de next zal het net zo gaan als met de horizon. De ziggo klant aan het lijntje houden met belofte's van "tickets" en nieuw update's. Terwijl ziggo AL LANG wist dat de horizon de vuilnisbak inging omdat ze toen al (in he geheim) de next aan het testen was. Zo is het nu met de next net zo!
Hoeveel actieve testers, veel met technische kennis, zijn er niet plotseling van het forum "verdwenen"? En om welke reden?
 
PS....Het blijkt nu ook een mooie test te zijn of dit forum inderdaad een van ziggo onafhankelijk forum is :)

Slechts een paar uur, na het posten van mijn opmerkingen hier, ontving ik een email van een modje van ziggo. Ik weet inmiddels al van wie.
Waarschijnlijk was hij toch te laf zijn eigen naam te gebruiken?
---------------

Goedemorgen ,

Je ontvangt dit bericht omdat je geen toegang meer hebt tot de Ziggo Community. Met je berichten zijn er een aantal huisregels overtreden en daarom hebben we dit besluit genomen. De toegang is nu voor een periode van 7 dagen ontzegd.

Tijdens die periode kun je niet inloggen, berichten plaatsen en heb je ook geen toegang tot de besloten testgroep, jouw mediabox behoudt de testsoftware. Na 7 dagen herstellen we je toegang.
Het opnieuw niet naleven van de huisregels zal uiteindelijk leiden tot een permanente ban.

Het Community Moderator team
 
De laatste reactie in dit topic was alweer een jaar geleden (29 augustus 2019!). Het is me niet helemaal duidelijk wat je wilt bereiken met het plaatsen van deze 3 berichten?
 
De laatste reactie in dit topic was alweer een jaar geleden (29 augustus 2019!). Het is me niet helemaal duidelijk wat je wilt bereiken met het plaatsen van deze 3 berichten?

Om de simpele reden dat dit onderwerp sinds kort weer heel actueel is. Door het verwijderen van een aantal testers uit de testgroepen. Het "bedreigen" (met een ban of totale verwijdering) uit de testgroep, alleen door het geven van een eerlijke mening?
En telkens weer met op de achtergrond de dreiging van het overtreden van de "NDA"?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan