• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Beeld verandert in blokjes


Lukken

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2021
Berichten
1
Ik hen al jarenlang Ziggo abonn; bel ik voor de slechte beeldkwaliteit, veel blokjes in beeld sinds een week wordt mij gezegd dat ik een nieuwe HDMI kabel moet kopen. Daarna verbreekt klantenservice de verbinding niks uit proberen of testen nee opgehangen. Wat een service verschrikkelijk
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.764
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Slechte beeldkwaliteit en blokjes ligt vaak een een slecht signaal via de coax.

Als je het nog niet gedaan hebt dan controleer de coax bekabeling vanaf AOP tot aan TV / mediabox. Het beste even de connectors loshalen (uittrekken / losdraaien) en daarna weer terugstoppen / vastdraaien. Hiemee vind en verhelp je slechte contacten.
Htzelfde kan je net de HDMI kabel doen.
Eventueel de afgaande kabels op de splitter (modem - TV) een keertje omwisselen om een defecte splitter uit te sluiten.
Geen garantie dat deze dingen jouw probleem oplossen, maar je sluit een mogelijke oorzaak voor het probleem uit.
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
2.700
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Als je al jaren klant bent bij Ziggo dan kan het ook zijn dat je aop punt vervangen moet worden. Ook de coax kan dan wel eens verouderd zijn. vaak wordt nu een dikkere coax kabel gebruikt met goed aansluitmateriaal van bijv Hirschman



Of bij Ziggo zelf


mocht je er niet uitkomen stuur dan een persoonlijk bericht naar @Webcare Ziggo Even op webcare gaan staan en je ziet de optie bericht versturen.