Beeld IP beveiligingscamera's niet zichtbaar.

plugjes

Forum Gebruiker
Berichten
5
Ik heb een POE NVR beveiligingcamera's set gekocht van het merk Zosi.
Alles gemonteerd en de beelden zijn perfect zichtbaar op een aangesloten monitor (met een HDMI aansluiting).
Alle (4)camera's zijn op de NVR aangesloten en de NVR is met een UTP-kabel aangesloten op een (nieuwe) Connectbox.
Volgens de meegeleverde omschrijving de DHCP-server geactiveerd en de firewall uitgezet.
De testfunctie van het bijbehorende programma geeft aan dat de NVR is gekoppeld aan het netwerk.
Bij het benaderen van het systeem via de PC en/of mob.telefoon geeft het programma echter aan dat de camera's offline zijn.
Helpdesk van de Zosi diverse malen om hulp gevraagd maar tot nu toe geen oplossing gevonden.
De NVR heeft op dit moment een IP-adres 192.168.178.199
De camera's hebben een vast IP-adres 192.168.138.xxx en gebruiken daarbij poort 8080.
Moet ik nu de instellingen van de router/modem verder op punten aanpassen om het systeem werkend te krijgen?
Heeft iemand een suggestie om het probleem op te lossen.
Ik ben zeker geen IT-hobbyist en zou daarom geholpen zijn met eenvoudig omschreven oplossingen.
Alvast bedankt voor de geboden oplossingen.
Teun Plug
 
Volgens de meegeleverde omschrijving de DHCP-server geactiveerd en de firewall uitgezet.
Waar heb je de firewall precies uitgezet? Een firewall zou altijd aan moeten staan voor de veiligheid.

De NVR heeft op dit moment een IP-adres 192.168.178.199
De camera's hebben een vast IP-adres 192.168.138.xxx en gebruiken daarbij poort 8080.
Daar gaat het waarschijnlijk mis.
Check eerst wat voor DHCP range de connectbox gebruikt.
Stel dat dit 192.168.178.x is, dan zal zowel de NVR als de IP cams in datzelfde netwerk moeten zitten, dus ook 192.168.178.x.
Probeer eens een camara in te stellen op bijvoorbeeld 192.168.178.200?
 
Zie voor de firewall het onderstaande plaatsje.
1580829055947.png

De IP-adresen zijn volgens mij door de fabrikant toegewezen en zijn niet te wijzigen.

Hierronder de DHCP-instellingen

1580829535082.png
 
Firewall snel weer inschakelen! Je hebt nu je hele interne netwerk opengezet voor de rest van de wereld.
Als dat serieus in de handleiding staat zou ik weinig vertrouwen hebben in de kwaliteit en betrouwbaarheid van dat systeem.

De IP-adresen zijn volgens mij door de fabrikant toegewezen en zijn niet te wijzigen.
Terug brengen en een goed systeem kopen :)
 
Probleem opgelost.
Simpel uitgelegd:
Het IP adres van de NVR is de toegang tot internet.
De camara's zijn aangesloten op de NVR en zijn alleen te bereiken via het IP adres van de NVR.
Bedankt voor het meedenken.
Groetjes,
Teun Plug
 
Een systeem dat aanraad om de beveiliging uit te zetten is een slecht systeem, ook al lijkt het goed te werken.

Volgens de meegeleverde omschrijving de DHCP-server geactiveerd en de firewall uitgezet.

Blijkbaar is bij dit systeem de veiligheid ondergeschikt.
 
Firewall alleen tijdelijk uitgezet om probleem te kunnen traceren. Is nu gewoon weer geactiveerd.
 
Naar mijn weten heeft die er ook nooit om gevraagd om de firewall uit te zetten.
 
Nadat het probleem is opgelost ben ik blij met het werkende systeem
Wat mij betreft deze discussie beëindigen.
zie het bijgevoegde bestand
Voorbeeld.JPG
 
Terug
Bovenaan