Een goede vriendin van ons (81) heeft al geruime tijd Ziggo Digitale TV enz. Op haar tweede TV boven mist ze enkele kanalen waaronder BBC first. Met Ziggo klantanservice gebeld. Deze raadden mij aan terug te gaan naar de fabrieksinstellingen (HUMAX mediabox).Geen effect. Weer gebeld. Nieuwe firmware zou geinstalleerd worden. S/N opgegeven, vier uur wachten. Geen resultaat. Weer gebeld. Weer terug naar fabrieksinstellingen (onder protest, had ik al gedaan) geen resultaat. Ik geef aan dat volgens mij deze mediabox obsolete is, maar klantenserviceman denkt dat er iets mis is met bekabeling (alles werkt verder perfect, ook TV beneden). Nee, er zal een monteur gestuurd worden à € 50. Vooruit maar zei mijn vriendin. Vandaag geweest, monteur gaat onverrichterzake huis/werkwaarts: ”HUMAX mediabox is verouderd” (na telefoongesprek met Ziggo).
Conclusie: men doet maar wat bij Ziggo klantenservice, stuurt je met kluitjes in het riet, mijn vriendin € 50 armer en nog steeds geen oplossing. “Oude mediaboxen niet meer leverbaar”. CI+ module of nieuwe TV met DVB-C tuner of smart TV met ZIggo Go app.
Er moet toch eenvoudiger oplossing zijn, bv recent ingeruilde mediabox?
Conclusie: men doet maar wat bij Ziggo klantenservice, stuurt je met kluitjes in het riet, mijn vriendin € 50 armer en nog steeds geen oplossing. “Oude mediaboxen niet meer leverbaar”. CI+ module of nieuwe TV met DVB-C tuner of smart TV met ZIggo Go app.
Er moet toch eenvoudiger oplossing zijn, bv recent ingeruilde mediabox?