• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Arris in bridgemode probleem


GerardS

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2009
Berichten
18
Ik wil eigenlijk een nieuw topic maken. Maar ik zie die mogelijkheid niet. Dus post ik mijn vraag maar als reactie.

Het gaat over de ARRIS Connectbox TG2492LG-ZG ZG in combinatie met de Router TP-LINK ARCHER C9

Voorgeschiedenis:
De monteur van Ziggo heeft mijn ARRIS-modem geïnstalleerd en op mijn verzoek in bridgemodus gezet. Ik had (via bovengenoemde router dus) geen internetverbinding. Klantenservice gebeld. Die heeft de Wifi verbindingen van de modem uitgezet (en ook de bridgemodus). Helpt niet. Mijn router ontvangt geen Wan-adres. Ik heb verder wel een internetverbinding.
Weer de klantenservice gebeld. Die was kortaf: "Dat doen wij niet. Dat moet Synology doen."
Lijkt mij onzin. Want mijn vorige Modem (Ubee) gaf in bridgemodus wel een WAN-adres door aan mijn router, waardoor ik van buiten mijn Synology NAS kon benaderen.
Kan ik dit zelf instellen in mijn Connectbox? En zo ja hoe?

Gerard
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
6.132
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Kijk eens rechts boven daar zie je plaats onderwerp staan en kan je een nieuw topic starten

Knipsel.PNG
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
8.537
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Ik heb je bericht even in een nieuw topic geplaatst.
Verder begrijp ik niets van je verhaal. Je hebt het over een modem in bridge mode, een router die geen wan adres ontvangt, een servicedesk die bridge mode weer uitzet, en dan heb je het opeens over een Synology die niet van buitenaf benaderbaar is.
Misschien kun je iets duidelijker zijn en de problemen 1 voor 1 benoemen?
Hoe staat de connectbox nu ingesteld, in bridge mode? En hoe heb je dit aangesloten op de router, welke poorten heb je verbonden?