Aparte inlogcodes ZiggoGo?

@CreativeS Dus jij hebt overal 1 wachtwoord? ;-)
Alsof je hiermee misbruik kan voorkomen btw... net als het wifi wachtwoord wordt getaterd... gebeurd dit ook met het wachtwoord voor ziggogo.tv
 
@Gerardus Dus jij zou eisen van je kids ook als deze tiener zijn dat je 24/7 toegang eist tot hun apparaten om te kunnen scannen op virussen etc.?
Daarnaast kan je dat ook zien via IP-niveau...

Antwoord: nee
Maar dat schrijf ik ook helemaal niet. De keus is aan jou en aan op.

Ziggo en vele andere providers doen dit zo, om misbruik te voorkomen. Want in het geval van een simpele niet gekoppelde code is het heel gemakkelijk om de code te delen met iemand anders, die vervolgens het Ziggo abonnement opzegt en een internet only abonnement neemt bij een concurrent.
Kost Ziggo wel heel veel klantjes. Ze zijn niet gek.
 
@Gerardus
Gelukkig, een bericht met een zakelijk tegenargument.

Maar indien jouw redenering ook de beweegreden is van Ziggo om doelbewust de inlogcodes te koppelen aan die van het Ziggo-account van de klant, dan lijkt mij een veel veiliger optie die zoals gisteren is aangevoerd door de TS (bericht 10):
Een fraaiere oplossing zou zijn dat de account-owner met zijn accountcodes een ZiggoGo gebruikerscode kan aanmaken.....
net zoals de account-owner nu ook een Wifispot-code kan aanmaken.


Deze door de TS genoemde optie biedt naar mijn mening een prima evenwicht tussen de belangen van Ziggo (voorkomen van misbruik) en die van de klant (veiligheid).
 
@Zeeburgia
Het klopt niet wat je zegt. Misbruik is dan gewoon mogelijk, net zoals nu ook met wificodes.

Beetje naar zeggen, waar ik geen vrienden mee maak, maar als je de veiligheid te belangrijk vindt, deel je toch gewoon niet.
 
@Gerardus

In de eerste plaats dient ieder mens die gebruik maakt van internet de veiligheid het allerhoogst in zijn/haar vaandel te zetten. Dus de veiligheid kan en mag je als gebruiker nimmer belangrijk genoeg vinden. In de praktijk is dat helaas vaak met name onzorgvuldig geregeld bij gebruikers van smartphones, Iphones en tablets. Apparaten waarop de ZiggoGo app kan worden geïnstalleerd.

In de tweede plaats. Wanneer dit in het specifieke geval van het gebruik van de ZiggoGo app impliceert dat je uit veiligheidsoverwegingen maar beter het gebruik van de app binnen je gezin niet kan delen, is de realiteitszin en klantvriendelijkheid van Ziggo ver te zoeken.

Wanneer je als geregistreerde klant van Ziggo (hoofdgebruiker) in je account (Mijn Ziggo) 1 of meer gebruikersaccounts voor ZiggoGo aanmaakt voor je gezinsleden, mag je mij nader uitleggen op welke wijze eventueel misbruik van de app sterker in het geding is dan zoals het nu met uniforme inlogcodes is geregeld.
 
@Zeeburgia

Veiligheidsproblemen worden voornamelijk veroorzaakt door de gebruikers. Deze week nog een phissing mail gehad van een gehackt familielid. (geen spoofing)
Als veiligheid het hoogste goed is, heb je een betaalde vpn, een betaalde antivirus/firewall/etc. en geen wifi.

Voor de overige gebruikers is de standaard beveiliging van de provider goed genoeg.

En het laatste punt: als je een gebruikersaccount kunt aanmaken voor een familielid kun je dat ook aanmaken voor je neef uit Australië.

Ik ben trouwens zeer tevreden over de Ziggo go app op mijn tablet. Prima de Nederlandse programma's kunnen zien in het buitenland.
 
@Zeeburgia,
Het ook niet zozeer over misbruik van de app, want wat valt daaraan te misbruiken of te verknoeien. Het mag duidelijk zijn dat het andersom is. D.w.z. met het wachtwoord op de app kun je ook in Mijn Ziggo komen. Binnen het gezin zie ik daar in mijn eigen situatie geen enkel probleem. Maar ik kan onmogelijk overal naar binnen kijken. Met andere woorden, ja ik begrijp de wens van afzonderlijke wachtwoorden.

Trouwens betreft wat ik nu aanvoer niet de website, maar de app die hetzelfde doet. Als je daar inlogt maar na gebruik niet uitlogt blijft je wachtwoord staan. Dus dat door een van de ouders inloggen hoeft dan maar één keer.

Iets heel anders dat hier wel past vind ik. Op zich onderschrijf ik natuurlijk de stelling om overal verschillende wachtwoorden te hebben en geen ervan gemakkelijk uit te vinden. Op die manier is bij toch kraken de schade beperkt. Maar er zullen bij de meesten talloze niet interactieve sites zijn waar een wachtwoord alleen maar dient om aan te tonen dat je abonnee bent. Wederrechtelijk toch toegang verschaffen is geen ramp. Als dat wachtwoord van je gekraakt wordt is dat m.i. ook geen ramp. Als je dan voor een aantal niet persoonlijke ditjes-en-datjes voor het gemak hetzelfde wachtwoord hebt, dan lijkt me dat niet zo afkeurenswaardig.
 
Terug
Bovenaan