• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Ander telefoonnummer toegewezen...


Adejong

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2004
Berichten
280
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Hoi,

Mijn ouders zijn net verhuisd (van Schagen naar Alkmaar). In de bevestingsemail hebben ze het nieuwe telefoonnummer toegewezen gekregen (klopt: Ze verhuizen naar een andere regio). De verhuizing is gisteren (10/08) doorgevoerd.

Vandaag sloot ik de apparatuur aan, alles werkte,maar wat bleek: Het telefoonnummer wat ze hadden toegewezen gekregen werkte niet. Bij toeval keek ik in Mijn Ziggo: Daar bleek een ander telefoonnummer toegewezen te zijn, wat wel werkte.

Na contact te hebben gehad met Ziggo, blijkt dat het eerder toegewezen nummer (wat ook op de reeds verzonden verhuiskaartjes is gezet en aan iedereen is doorgegeven) eigendom is van KPN en daarom ook niet alsnog toegewezen kan worden aan de Ziggo lijn.

Wat ik mij afvraag: Hoe kan zoiets überhaupt gebeuren?! Ziggo heeft hier ook niets over gecommuniceerd, en we moesten hier zelf achter komen...
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.142
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
…blijkt dat het eerder toegewezen nummer eigendom is van KPN en daarom ook niet alsnog toegewezen kan worden aan de Ziggo lijn.….
Volgens mij is het wettelijk geregeld dat nummers portabel zijn. Er zijn dus geen "KPN" nummers en dat nummer moet ook naar Ziggo over te zetten zijn.

Edit: Als ik die regels goed lees, hoeft KPN hier inderdaad niet aan mee te werken. Pas als je dit nummer eerst bij KPN afneemt, moeten ze meewerken om dit naar Ziggo om te zetten.
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.204
Ik ben regelmatig overgestapt (tussen KPN en Ziggo) en zelfs maanden na afsluiten abonnement kan een nummer alsnog uit een "pool" gehaald worden en geparkeerd worden bij een provider. Er is dus geen man overboord, maar het zal niet binnen één dag opgelost zijn. Over het algemeen zal KPN gerust meewerken, om een nummer gaan ze echt niet moeilijk doen. Zo werkt ons Ziggo-nummer ook gewoon bij KPN en vice versa. KPN heeft het nummer tussendoor ook gewoon zonder problemen bij Ziggo weggehaald.
 

Webcare Ziggo

Webcare Ziggo
Lid geworden
24 jan 2017
Berichten
948
Hoi,

Mijn ouders zijn net verhuisd (van Schagen naar Alkmaar). In de bevestingsemail hebben ze het nieuwe telefoonnummer toegewezen gekregen (klopt: Ze verhuizen naar een andere regio). De verhuizing is gisteren (10/08) doorgevoerd.

Vandaag sloot ik de apparatuur aan, alles werkte,maar wat bleek: Het telefoonnummer wat ze hadden toegewezen gekregen werkte niet. Bij toeval keek ik in Mijn Ziggo: Daar bleek een ander telefoonnummer toegewezen te zijn, wat wel werkte.

Na contact te hebben gehad met Ziggo, blijkt dat het eerder toegewezen nummer (wat ook op de reeds verzonden verhuiskaartjes is gezet en aan iedereen is doorgegeven) eigendom is van KPN en daarom ook niet alsnog toegewezen kan worden aan de Ziggo lijn.

Wat ik mij afvraag: Hoe kan zoiets überhaupt gebeuren?! Ziggo heeft hier ook niets over gecommuniceerd, en we moesten hier zelf achter komen...
Wat balen dat het niet goed is gegaan met het activeren van het tijdelijk nummer. Ik wil graag even kijken naar de situatie en de mogelijkheden. Wil je mij de klantgegevens even opsturen in een privébericht? Dan pak ik het daar verder met je op.

Groet, Tom van Ziggo.