Alphacrypt geweerd door Ziggo?

Jan Schrik

Forum Gebruiker
Berichten
9
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Na onderhoud dat van 24 op 25 augustus werd uitgevoerd doet mijn Samsung met daarin een Alphacrypt het niet meer. Beetje overkill om een nog goed werkende HD tv weg te gooien.
Ids er iemand die enig idee heeft hoe ik de Alphacrypt weer functioneel krijg?
 
maar je geeft wel erg weinig info om de mensen je te laten helpen
je zegt onderhoud , alleen onderhoud of ook uitschakeling analoog
zie je wel ongecodeerde zenders
krijg je foutmelding
heb je opnieuw gezocht naar zenders
alles wat je verteld is meegenomen
 
Bedankt alvast. Als ik de tv laat scannen haalt hij alle digitale kanalen (370 stuks ) binnen, analoog is totaal weg. Ik zie de guide helemaal ingevuld. Op Ned 1 en 2 heb ik een sterk vervormd signaal, ik krijg deze melding ook op hogere kanalen.
NB Eergisteravond werkte alles nog vlekkeloos na het onderhoud deed de tv met Alphacrypt ineens raar, ik heb aan dezelfde kabels ook nog een Samsung settopbox hangen en die werkt goed evenals een toshiba tv waar een CI+ kaart in zit.
 
Heb je de Samsung al eens een minuutje uitgezet? Echt spanningsvrij door bv de stekker uit de WDC te trekken.
Mogelijk heeft de Samsung/ Alphacrypt tijdens de werkzaamheden een stoorsignaaltje (loshalen, vastmaken van de kabels) gekregen en moet gereset worden.
 
Bedankt alvast. Als ik de tv laat scannen haalt hij alle digitale kanalen (370 stuks ) binnen, analoog is totaal weg. Ik zie de guide helemaal ingevuld. Op Ned 1 en 2 heb ik een sterk vervormd signaal, ik krijg deze melding ook op hogere kanalen.
meer gezien na afschakeling analoog , komt geloof ik door gebruik andere freq , misschien Ziggo bellen op 1200 voor advies
 
Sorry, hoe bedoel je?
meen ergens gelezen in ander topic maar waar weet ik niet meer,

meer mensen met slecht beeld na afschakeling analoog
Ik heb precies dezelfde ervaring. Na het uitschakelen van het analoge signaal heb ik hier veel last van storingen tijdens tv kijken. Blokjes, zenders die ik niet meer kan ontvangen (BBC3 BBC4). Vorig jaar is door een Ziggo monteur mijn AOP in de woonkamer vervangen toen ik dezelfde problemen had. Daarmee waren de problemen wel opgelost. Maar nu na het uitschakelen van het analoge signaal weer precies dezelfde ellende.
 
Terug
Bovenaan