• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Algemeen storingsmeldingen topic.


Robert Koopman

Quality Member
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
18.459
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
rogier37 zei:
ja ik zag het ook staan wel grappig dat er dan 1 of andere sukkel gaat reageren van ik had nergens last van bij kpn terwijl de storing uit Hilversum kwam hoezo domme reactie
En bedankt!

Ik lees een bericht dat iemand geen beeld heeft, zet mijn tv aan en ik heb wel beeld.
Maakt mij dat een sukkel?
Over domme reacties gesproken....
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
8.295
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Ik denk niet dat hij jou bedoelde, maar iemand met kpn.
 

C0re

Quality Member
Lid geworden
26 dec 2007
Berichten
4.758
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Het was ook maar kortdurend dus het kan makkelijk dat de storing toen al voorbij was. Evenwel, lijkt het me niet dat we elkaar zo toespreken op een forum.
 

Ronhaar

Product Tester
Lid geworden
4 jan 2005
Berichten
2.074
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Storing TV zowel HB als Page mediabox
Postcode 6525 TX
storing site bij Ziggo , onbekend Postcode gebied ??????
bel 0900 nummer,

daar de wachttijd meer dan 10 minuten , zaterdagochtend om 10.00
ga er dus van uit dat er een grote storing is

ik wacht ...

fijne zaterdag
 

Ronhaar

Product Tester
Lid geworden
4 jan 2005
Berichten
2.074
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Het werkt weer, maar mijn postcode blijft onvindbaar :-(
 

tichel

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Berichten
1.225
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Laatst bewerkt:

tichel

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Berichten
1.225
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Geen Teletekst en DVB ondertiteling bij NPO Cultura.

Bij de zender 'NPO Cultura', kanaal 222, ontbreken zowel de Teletekst als de DVB ondertiteling.
Ze zitten wel in het signaal, maar ze staan onjuist aangegeven in de PMT (Program Map Table).
 

tichel

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Berichten
1.225
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Verschil tussen fUPC en fZiggo bij 'NPO Cultura' (kanaal 222).

http://www.dtvmonitor.com/nl/ziggo-rotterdam
fUPC Rotterdam van 15 juli:
Klik op het plusje voor ts 2102 en op het plusje voor 'NPO Cultura':
3301 teletext
3302 subtitles (dut)
3303 subtitles (dut)
Klik op de tekst 'NPO Cultura', dan rechts op het plaatje onder 'Pid : 3301'.
Je ziet teletekst van 15 juli.

http://www.dtvmonitor.com/nl/ziggo-alkmaar
fZiggo Alkmaar van 16 juli:
3301 Private PES
3302 Private PES
3303 Private PES
Bij fZiggo is er geen ondertiteling, maar die zit wel in het signaal.
In de PMT ontbreken de Teletext descriptor en de Subtitling descriptor.
Zoals hierboven gemeld op 28 juni 2017.
Bij fUPC: Tables > PMT > pmt pid: 3200 > Elementary Stream Loop > Elementary Pid = 3301 >
Elementary Stream Descriptors > Teletext descriptor

Het probleem is al ontstaan bij het onderhoud van 14 juni 2017.

[Edit 16 augustus 2017] Na twee maanden is de ondertiteling (die er al die tijd wel was) weer zichtbaar.
 
Laatst bewerkt:

Hendrik55

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2017
Berichten
16
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Blokjes, blokjes, blokjes.... :(:(:(
Sinds Ziggo in juni onderhoud heeft gepleegd in Winterswijk, is het ellende.
Blokje, geluid dat niet synchroon loopt. Begin juli doorgebrande voeding van de MediaBox. Nog steeds blokjes en geluid dat niet goed is...
Eerste monteur heeft buiten in de kast het signaal opgeschroefd, gemeten en was goed. Voor derest niet verandert.
Tweede monteur heeft alles binnen vervangen omdat het niet goed was. Inmiddels ook binnen alle kabels vervangen. Ook weer een nieuwe MediaBox. Nog steeds blokjes, geluid niet synchroon, OnDemand loopt vast, opnames inplannen met Ziggo-app werkt niet, traag wisselen tussen zenders... enz...
Maar weer een nieuwe MediaBox, die zo ook maar onmiddelijk ge-activeerd hadden wat nog niet de bedoeling was, omdat ik nog opnamens op de oude box wilde kijken. Na 2 uur bellen en de nodige krachttermen kon de oude weer ge-activeerd worden.
Een week later de nieuwe aangesloten. Wisselen gaat beter, maar nog steeds blokjes...... en geluid niet synchroon.
Derde monteur heeft een versterker geplaats. Heeft echter niet verteld dat die betaald moest worden...... Na weer een half uur bellen is de factuur ge-annnuleerd.
Het probleem is echter niet opgelost! Nog steeds regelmatig blokjes bij SBS6 met name, maar ook bij RTL en soms bij NPO.

Kortom het blijft ellende. Ik denk dat ik de langste tijd klant ben geweest van Chello/UPC/Ziggo.
Tenzij iemand hier nog een briljant idee heeft wat Ziggo zou kunnen doen om het op te lossen.
..nogmaals het is allemaal begonnen toen Ziggo onderhoud ging doen in juni... :(:(:(>:D