Algemeen storingsmeldingen topic telefonie.

Na onderhoud van Ziggo geen "symbooltje" en onderbroken kiestoon na een voicemail bericht. In mijn omgeving hebben meerdere mensen hier last van.
 
Blijkbaar heeft Ziggo een grote telefoonstoring. Ik had net iemand uit Twente aan de lijn. Ik kon hem verstaan, maar blijkbaar andersom niet. Via zijn mobiel kreeg hij wel contact met mij en hoorde ik dat zij nu een telefoonstoring hadden met Ziggo.

Kan gebeuren, maar erna een telefoontje uit noord Holland met hetzelfde probleem. (ook via Ziggo) Via zijn mobiel kreeg hij wel contact met mijn vaste lijn.

De storingschecker van ziggo geeft bij het 2e adres geen problemen aan en bij het eerste adres beweerd de checker dat de huisnummer postcode combinatie niet klopt. Die klopt zeker. (Zowel volgens de website van die persoon als het postcodeboek) En het zijn ziggo klanten naar eigen zeggen.
 
Almere vandaag ook niet (nu weer wel, gelukkig). Via de site kon je de foutoplossing doorlopen. Alleen kon niet kiezen voor een melding met groene led met een knipperend rood telefoontje. Die optie miste gewoon, vreemd. Via postcode check was geen storing te zien. Apart melding van gemaakt en daarna antwoord gehad dat er een storing was waarmee ze bezig waren om het op te lossen.
 
Ik check net voor de volledigheid mijn postode en lees daar nu:

Schermafbeelding 2019-10-25 om 10.12.44.png


Een beetje tegenstrijdig. Rechts staat dat niet bekend is wanneer het opgelost is. Links staat dat je het zelf kunt oplossen door je modem te resetten. Maar misschien dat het de bedoeling wordt om het bij iedereen op te lossen zonder te moeten resetten. In elk geval een tip: Als je nu nog problemen hebt, het modem resetten.

Bij het adres in noord-Holland waar ik gisteren nog geen storing vond, staat nu dezelfde tekst als bij mij, met hetzelfde tijdstip van start.
 
Nadat ik gisterenavond laat thuis kwam heb ik gecheckt of ik kon bellen en gebeld woden. Zonder reset was dit mogelijk. Maar ik heb mijn moeder voor de zekerheid wel de stekker uit het stopcontact laten halen. Via haar kwam ik achter deze storing. Ik was namelijk in het stadion.
 
Bij Ziggo telefonie is het nog steeds zomertijd, zoals we al jaren van ze kennen. Het wordt/is traditie. Normaal: reset je je modem, even bellen naar eigen nummer via GSM en dan was het opgelost. Nu dus nog niet.
Edit: Voor het eerste een ConnectBox ipv Cisco-modem, maar toch het zelfde probleem.
 
Terug
Bovenaan