• Welkom op het Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door klanten van Ziggo
    Registreer je direct en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies.

Airplay werkt niet meer na installeren Wifi boosters


Vraag

renevanderkamp

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2021
Berichten
6
Wie kan mij helpen? Ik heb een receiver (Yamaha) in mijn bekabelde netwerk staan waarop ik via mijn telefoon (airplay) muziek af kan spelen, althans voordat ik de wifi booster set had geïnstalleerd. Ik kan de receiver nu wel bedienen via mijn telefoon, dat werkt goed. Maar wanneer ik de muziek die op mijn telefoon staat wil afspelen lukt dat niet. Mijn tv is ook verbonden met de receiver. Ik krijg wel in beeld te zien welke liedje ik heb geselecteerd echter afspelen doet het niet. Alle overige apparatuur werkt wel zoals voorheen die in mijn netwerk staan. Is er misschien een instelling in de wifi booster nodig om dit te regelen? Graag jullie wijze raad.
 
Oplossing
Als je inderdaad de Mesh set van Ziggo gebruikt, controleer dan ook dat die is ingesteld op Accespoint en niet op draadloze router. In dat laatste geval ontstaat er een gescheiden netwerk voor alles wat op wifi werkt en kan niet meer verbinden met bekabelde apparaten. Kijk dan bij instellingen/geavanceerd/bewerkingsmodus in de bijbehorende app.

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
2.849
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Even een kromme vraag? Zit alles binnen hetzelfde Netwerk.
Sonos kan hier bijv. niet overweg mee.

Welke app gebruik je hiervoor?
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
9.144
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Welke WiFi booster is het?
Als dit zo'n Mesh set is van Ziggo, dan kun je het beste de WiFi van je kabelmodem uitzetten. Het zou problemen kunnen geven, maar ik weet niet of het in dit geval helpt.
 

Dokie

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
Berichten
425
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Als je inderdaad de Mesh set van Ziggo gebruikt, controleer dan ook dat die is ingesteld op Accespoint en niet op draadloze router. In dat laatste geval ontstaat er een gescheiden netwerk voor alles wat op wifi werkt en kan niet meer verbinden met bekabelde apparaten. Kijk dan bij instellingen/geavanceerd/bewerkingsmodus in de bijbehorende app.
 
Oplossing

Dokie

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
Berichten
425
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Ik heb al verschillende personen met zelfde/vergelijkbaar probleem gehad waarbij bleek dat men dacht dat alles in 1 netwerk zat, maar toch bleek dat de mesh set als router ingesteld stond en daardoor andere range ip-nummers uitdeelde en dus een ander netwerk creëerde. Kan dus geen kwaad dat te controleren toch? Het is ook jammer dat de standaard instelling router-functie is terwijl meeste Ziggoklanten het als accespoint gaan gebruiken.