Hallo allemaal,
Ik heb nu zo'n week ernstige problemen met mijn Ziggo-verbinding. Omdat de webcare van Ziggo niet kon aangeven waar het probleem zit, heb ik een monteur laten inplannen voor komende woensdagochtend. Toch hoop ik dat ik de verbinding zelf voor die tijd kan herstellen of op zijn minst er achter kan komen wat er mis is. Hopelijk kunnen jullie met me meedenken.
Dit is de situatie:
Alvast bedankt.
Groeten,
Paul
Hierbij nog wat foto's en screenshots.
De verbinding wanneer deze hersteld is:
De verbinding zoals die er nu uitziet:
De apparatuur:
Ik heb nu zo'n week ernstige problemen met mijn Ziggo-verbinding. Omdat de webcare van Ziggo niet kon aangeven waar het probleem zit, heb ik een monteur laten inplannen voor komende woensdagochtend. Toch hoop ik dat ik de verbinding zelf voor die tijd kan herstellen of op zijn minst er achter kan komen wat er mis is. Hopelijk kunnen jullie met me meedenken.
Dit is de situatie:
- Ongeveer een week geleden viel plotseling mijn internetverbinding weg.
- Deze verbinding is als volgt: laptop met LAN-kabel verbonden met een TP-link-router die weer verbonden is met de Ziggo Connectbox (Compal).
- De Connectbox is met de meegeleverde coax-kabel verbonden met een POA-01-B splitter van Braun telecom. Deze is ingeplugd in een TRAS-1000B AOP.
- De Connectbox staat (nog) niet in bridge modus. Wie weet laat ik dit later nog een keer doen, maar dat zal dit probleem vrees ik niet oplossen.
- De netwerkhistorie gaf o.a. een T4 time-out aan en de upstream was helemaal weggevallen.
- Opnieuw opstarten van de Connectbox had geen effect. Alleen na langdurig uitschakelen van de Connectbox (min. 15 minuten) en weer inschakelen werkte alles weer.
- De volgende dag, later in de ochtend, hetzelfde verhaal: verbinding valt plotseling weg, T3 en T4 time-outs en alleen na langdurig uitschakelen van de Connectbox werkte alles weer.
- De dag erna weer hetzelfde, alleen het tijdstip was anders.
- Contact opgenomen met de webcare van Ziggo via Twitter. De supportmedewerker heeft o.a. het signaal van het wijkkastje uitgemeten, maar zag daar niets vreemds. Aansluiten van de Connectbox op het AOP zonder splitter maakte geen verschil. Het lijkt niet aan het binnenkomende signaal te liggen.
- Inmiddels lijkt ook het langdurig uitschakelen van de Connectbox geen soelaas meer te bieden: deze krijgt geen configuratiedata meer binnen van het netwerk, de interne klok staat op 1 januari 1970 en de historie meldt o.a. 'No Ranging Response received - T3 time-out'.
- Het kan toeval zijn, maar de op twee opeenvolgende dagen voor de ernstige problemen stonden er wel 3 busjes van Ziggo tegenover mijn huis geparkeerd en stond de wijkkast open. De medewerker van de webcare is hier verder niet op in gegaan en het kan natuurlijk toeval zijn.
Alvast bedankt.
Groeten,
Paul
Hierbij nog wat foto's en screenshots.
De verbinding wanneer deze hersteld is:
De verbinding zoals die er nu uitziet:
De apparatuur: