• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Achteraf porteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mseegers

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Berichten
111
Ik heb ooit alles-in-1 aangevraagd, zonder nummerportering vanaf KPN. Ik heb nu dus een nieuw nummer van Ziggo (vh. multikabel) plus nog mijn oude abonnement van KPN (analoog). Nu zou ik van mijn KPN-abonnement af willen en mijn nummer overzetten naar Ziggo. Voordat ik telefonie bij Ziggo bestelde, heb ik geinformeerd of dat mogelijk zou zijn.
Op een e-mail aan de klantenservice kreeg ik als antwoord dat dat inderdaad kon, maar dat ze dan eerst mijn ziggo-telefonie moeten "ontbundelen" en opzeggen en vervolgens de bundel opnieuw moeten aanvragen. Dan kan mijn nummer geporteerd worden.
Zijn er mensen die dit al eens meegemaakt hebben? Ik ben namelijk benieuwd of dit inderdaad zo ingewikkeld moet. Toen ik hier de eerste keer naar informeerde kreeg ik het idee dat het slechts een formaliteit zou zijn en met een eenvoudig formuliertje geregeld kon worden.
Ook ben ik huiverig om er überhaupt aan te beginnen, omdat ik op dit forum nogal veel problemen lees die te maken hebben met portering!
 

Unknown

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2008
Berichten
371
Zijn er mensen die dit al eens meegemaakt hebben? Ik ben namelijk benieuwd of dit inderdaad zo ingewikkeld moet. Toen ik hier de eerste keer naar informeerde kreeg ik het idee dat het slechts een formaliteit zou zijn en met een eenvoudig formuliertje geregeld kon worden.
Ook ben ik huiverig om er überhaupt aan te beginnen, omdat ik op dit forum nogal veel problemen lees die te maken hebben met portering!
Helaas kan het alleen op die manier. Echter kan dit hele proces binnen een aantal dagen doorlopen zijn en zou het daarna probleemloos moeten werken.
 
Topicstarter
Topicstarter
mseegers

mseegers

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Berichten
111
Blijft in die paar dagen mijn tv en internet gewoon doorlopen? En zakt mijn snelheid van 16.000 naar 12.000 (omdat ik dan kennelijk tijdelijk geen bundel meer heb)?
Als het inderdaad maar een paar dagen is, denk ik dat ik het avontuur maar aanga!
 

Excalibur

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Berichten
3.250
Helaas kan het alleen op die manier. Echter kan dit hele proces binnen een aantal dagen doorlopen zijn en zou het daarna probleemloos moeten werken.

Kan er niet zonder dit een nummer geporteerd worden? Klinkt mij vreemd in de oren. Op elke bestaande lijn moet een portering uit te voeren zijn. Ik ben bekend met deze systemen uit de praktijk, dus weet dat het kan.
 

Harold

Forum Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2008
Berichten
1.018
Dus het zou mogelijk moeten zijn om mijn oude nummer weer terug te krijgen? (mis gegaan vanaf Telfort naar Ziggo)
Telfort had de nummer wel vrij gegeven.
 

Excalibur

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Berichten
3.250
Dus het zou mogelijk moeten zijn om mijn oude nummer weer terug te krijgen? (mis gegaan vanaf Telfort naar Ziggo)
Telfort had de nummer wel vrij gegeven.

Dat is weer een heel ander verhaal. Dat is ook van de bereidwilligheid van Telfort afhankelijk.

Ik reageerde op het feit dat er aangegeven werd dat er voor achteraf porteren nogal wat administratieve handelingen verricht moesten worden die enkele dagen gingen duren, wat ik vreemd vind omdat ik weet dat het wel gewoon mogelijk is (misschien niet het syteem wat Ziggo gebruikt) om achteraf op een bestaande lijn een portering in te schieten zonder dat er verdere administratieve handelingen voor nodig zijn. Uiteraard moet dit wel een actief nummer zijn bij een andere provider.
 

ber000000-6

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Berichten
1.117
Gebied
fZiggo
hier ben ik ook wel benieuwd naar, dit zou een groot aantal nieuwe klanten kunnen genereren. stel je hebt kpn telefonie,
neemt hiernaast een nieuwe ziggo lijn.
dit werkt allemaal prima, en na verloop van tijd, zeg 3 maand, kan je alsnog een nummerportering aanvragen en de kpn opzeggen.

voor jou situatie is het mischien mogelijk om de portering aan te vragen op een nieuwe 2-elijn? en daarna 1e lijn opzeggen??
mischien een vreemde gedachtengang, maar technisch mogelijk denk ik.

en nieuwe klanten, welk commercieel bedrijf is daar vies van??

berrie:giveup:
 

Unknown

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2008
Berichten
371
Blijft in die paar dagen mijn tv en internet gewoon doorlopen? En zakt mijn snelheid van 16.000 naar 12.000 (omdat ik dan kennelijk tijdelijk geen bundel meer heb)?
Als het inderdaad maar een paar dagen is, denk ik dat ik het avontuur maar aanga!
Ja, je TV en internet zullen blijven werken. Je internet zal wel tijdelijk naar 12.000 zakken inderdaad.

Kan er niet zonder dit een nummer geporteerd worden? Klinkt mij vreemd in de oren. Op elke bestaande lijn moet een portering uit te voeren zijn. Ik ben bekend met deze systemen uit de praktijk, dus weet dat het kan.
Technisch gezien zou dit uiteraard mogelijk moeten zijn, helaas kan het echter niet ingevoerd worden met de systemen waar mee gewerkt wordt. Eerst opzeggen en daarna nieuwe lijn invoeren met portering is de enige manier om het in orde te krijgen.

Dus het zou mogelijk moeten zijn om mijn oude nummer weer terug te krijgen? (mis gegaan vanaf Telfort naar Ziggo)
Telfort had de nummer wel vrij gegeven.
Als Telfort het telefoonnummer nog steeds 'porteerbaar' houdt, is dit mogelijk. Let wel: je telefoonlijn zal een aantal dagen niet werken.
 

Excalibur

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Berichten
3.250
Technisch gezien zou dit uiteraard mogelijk moeten zijn, helaas kan het echter niet ingevoerd worden met de systemen waar mee gewerkt wordt. Eerst opzeggen en daarna nieuwe lijn invoeren met portering is de enige manier om het in orde te krijgen.

Lijkt me een goed verbeterpunt voor de systemen waar jullie mee werken. Tijd voor een update. Is niet van deze tijd om een telefoonlijn op te moeten zeggen als er een portering plaats moet gaan vinden. Wel goede info trouwens :applause:
 

Unknown

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2008
Berichten
371
Lijkt me een goed verbeterpunt voor de systemen waar jullie mee werken. Tijd voor een update. Is niet van deze tijd om een telefoonlijn op te moeten zeggen als er een portering plaats moet gaan vinden.
Ben ik helemaal met je eens. Helaas is het echter waarschijnlijk niet zo eenvoudig. Porteringen achteraf invoeren is namelijk niet het enige wat 'omslachtig' gaat in de huidige systemen ;).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.