• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

AccessPoint (TP-link TL-WR810N) verbindt niet na +/- een dag, na herstart werkt alles correct


knarf59

Product Tester
Lid geworden
17 jul 2010
Berichten
140
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Sinds een 2-tal maanden ervaar ik een probleem met mijn accesspoint waarmee ik geen verbinding kan maken.
Bedraad is deze nog wel te benaderen, maar een wifi verbinding kan ik er niet mee maken. Niet met een mobiel, niet met een laptop.
Beide wifi's hebben een apart kanaal.
Na een reboot kan ik weer via wifi verbinding maken met het accesspoint en kom ik weer op internet.

Situatie:
Modem/Router/Wifi-1: Connect Box
Accesspoint/Wifi-2: TP-Link TL-WR810N
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
19.109
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Er is een kans dat een van de aangesloten apparaten een cache in de TP-link laat vollopen dat dit het probleem veroorzaakt. Moeilijk / tijdrovend uit te zoeken welk apparaat en waarom het gebeurt.

Bij dit soort problemen reset ik het apparaat (TP-link) meestal naar de fabrieksinstellingen en stel hem opnieuw in.
Als dat niet helpt kijk ik of er een nieuwere firmware is. Als die er niet is zet ik de laatste firmware er opnieuw in.

Er is ook altijd nog een kans dat de hardware (misschien voeding) op zijn einde loopt.