Abonnement door Ziggo aangepast

ronaldme: heb je de facturen met elkaar vergeleken 50Mbit/s is EUR 2,50

Hans
 
Als ik zo die melding van ronaldme lees, kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat bij de klantenservice een groep mensen zit die totaal langs elkaar heen werken. Ieder lijkt maar te doen wat hem of haar goed dunkt. Zeker wat betreft die 50 versus 100 Mb/s. De een krijgt het als cadeautje ongevraagd gratis, de ander eveneens ongevraagd, maar met abonnementsverhoging van 5 euro per maand. Een derde variant is een verhoging naar 100Mb/s die plotseling weer wordt teruggedraaid naar 50. Kortom, je kan er geen touw aan vastknopen.
 
Laatst bewerkt:
Pas op, je zei 50 versus 100 EURO je bedoelde vast 50 versus 100 Mbit/s download voor internet.
 
Via chat alleen mijn internetsnelheid laten aanpassen. Verder gehele pakket ongewijzigd gelaten. Opeens was Fox sports zwart.
Wederom contact met de klantenservice.
U heeft nog nooit Fox sports gehad meneer.
Daarna de uitleg dat ik het zou hebben opgezegd.
???????????

Fox sports Eredivisie en Fox sports international kostte 24,95 per maand.

Helaas meneer dit pakket bestaat niet meer voor deze prijs. U kunt het terug krijgen voor de nieuwe prijs 32,95 per maand.
Wilt u alleen Fox sports eredivisie?? Kost 17,95 euro per maand.

Je kunt kletsen wat je wilt, zij maken een fout, en de klant is de pisang.
Ik verdenk ze er zelfs van dat ze dit bewust doen als de klant contact zoekt voor een wijziging. om daarna een duurder pakket te kunnen slijten.
Jammer dat Internet qua snelheid en zenderaanbod bij de andere leveranciers achterblijft anders was ik al lang vertrokken bij Ziggo. Een arrogante klantonvriendelijke club. Ook nog eens veel en veel te duur.
Maar helaas geen concurrentie.
 
Wat voor pakket had je eerst dan? En heb je niet duidelijk gevraagd of een wijziging van de internet snelheid zou leiden tot het verliezen van bepaalde voordelen die jou oude pakket had? Want dat is vaak toch wel verstandig aangezien oudere pakketten niet meer bestaan en vervangende pakketten vaak veel duurder zijn. En de klantenservice is niet altijd goed op de hoogte en die willen wel verkopen hoor.

Ik zou bellen en zeggen of draai alles maar terug of verbind mij door met de afdeling retentie, wellicht dat je daar wel korting kan regelen.
 
In dat soort gevallen gewoon je laatste facturen erbij pakken. Als daar de extra opties op staan die je hebt afgenomen ze daarop wijzen. Hoe zit het overigens met die 14 dagen bedenktijd bij wijzigingen etc.?

Zo heb ik zo'n zelfde akkefietje gehad met het afsturen en cancelen van (achteraf gebleken) 2e humax ontvanger i.v.m. afzetten analoog signaal (bleek al 1 aangevraagd door monteur). Gebeld met klantenservice om bestelling te cancelen, amper een dag nadat de monteur is geweest, omdat ik in mijn mailbox 2x een bevestiging kreeg van een opgestuurde Humax, dus had daarom als snel door wat er aan de hand bleek. Die medewerkster zei mij: "gewoon weigeren aan te pakken van de postbode, wordt dan automatisch teruggestuurd." Zo gezegd zo gedaan, nadat de 1e binnen was, de 2e netjes geweigerd bij de postbode. Kreeg nieuw T&T code en heb keurig bevestiging gekregen dat apparaat teruggestuurd is en ontvangen door Ziggo in Venlo.

Blijkbaar gaat communicatie tussen verstuur- en ontvangafdeling niet goed, want ik had ineens toch extra kosten op de factuur vanwege die 2e Humax, terwijl mij duidelijk is aangegeven door 1e medewerkster dat i.v.m. retour deze niet in rekening zou worden gebracht. Weer contact met KS eerst via telefoon, waar medewerkster mij gewoon keihard staat voor te liegen dat er geen sprake is van retour. In het systeem (uiteraard) niets bekend. Heb aangegeven bevestiging van ontvangst door Ziggo te hebben, bleek er "ineens" toch eea in het "systeem" te staan. Maarrrr.......Nee factuur moest eerst betaald worden, creditering kan pas op eerstvolgende factuur. Ben het er niet mee eens, dus...

Later via chat nogmaals contact gezocht. Zelfde verhaal, eerst niets bekend, maar na aandringen ineens toch gehele geschiedenis, incl. het eerste gesprek met haar collega.... Je zou ze toch?? :o

Ik heb alles nu zwart op wit door de chatgeschiedenis op te slaan. Mocht het weer fout gaan met de factuur of men er op terugkomt kan ik dit gebruiken. Factuur met extra kosten maar betaald, maar als de volgende factuur weer niet klopt of het teveel betaalde niet is gecrediteerd gaan ze wat mij betreft op het hakblok.
 
Ziggo heeft bij mij de snelheid weer naar 50Mbps verlaagd. Het was ooit 40Mps, toen "gratis" 50Mbps en op 1 juli 2019 100Mbps. Waar het mij vooral om gaat is dat er niet aan de klant wordt gevraagd wat deze wil. In 1993 had ik vaste telefoon van KPN en rtv via de gemeente Amsterdam (met een rare programmaraad die programma's te pas en onpas van de kabel haalde). UPC nam de rtv over en toen internet kwam heb ik 3-in-1 genomen. Na de fusie met Ziggo kreeg ik opeens films en series waar ik niet om had gevraagd maar waarvoor wel moet worden betaald. Het is een beetje als naar de bakker voor brood gaan en er ongevraagd gebak bij krijgen waardoor het brood duurder wordt. Mijn "oude" pakket voldeed aan mijn wensen, het is dus volslagen onzin te zeggen dat het verouderd is. Dat is niets anders marketingpraat.
 
Terug
Bovenaan