Abonnement door Ziggo aangepast

Hans Niemeijer

Forum Gebruiker
Berichten
8
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
In 2011 nam ik een 3-in-1 pakket van UPC., inmiddels Ziggo. Het deel internet had een download 40Mbit/s en is door Ziggo aangepast naar 50Mbit/s. In de factuur van mei 2019 stond dat mijn pakket van naam was veranderd (Internet Start XL en en TV Start) MAAR dat aan de prijs van EUR 52,00 en inhoud (50Mbit/s) niets zou veranderen. In juli 2019 was de inhoud wel veranderd, naar 100Mbit/s en voor EUR 2,50 meer. Je kunt natuurlijk zeggen, leuk 50Mbit/s er bij voor maar EUR 2,50. Maar ik heb helemaal niet om meer snelheid gevraagd! 50Mbit/s is voor mij genoeg. Nu (vandaag 17 januari 2020) staat op de website dat Internet Start met een download van 50Mbit/s EUR 52,00 kost. Iets wat ik dus al had! Ik zou dus mijn abonnement kunnen aanpassen omdat Ziggo ongevraagd mijn abonnement heeft aangepast. De klantenservice zegt dat ik een abonnement voor 100MBit/s heb maar dat heb ik dus helemaal niet aangevraagd. Wie heeft dit ook meegemaakt? En is dit naar tevredenheid van de klant opgelost?
 
Snap het ook nog niet helemaal, nu heb je een pakket met 100mbit gekregen voor 54,50? Als het door Ziggo gewijzigd is kun je sowieso om zetten naar het pakket van 52, je hebt dan geen jaarcontract.

Ik weet wel (zie andere topics) dat Ziggo oude pakketten 'opruimt' en dus mensen die een pakket hebben dat niet meer bestaat omzetten naar het meest gelijkende, maar dat lijkt hier niet gebeurd te zijn?
 
Beste Sjah en El Vagabundo,

Bedankt voor jullie reactie. Internet Start is ook vandaag gewoon verkrijgbaar, dus nooit verdwenen. Ziggo is gewoon erg koppig, kennelijk te beroerd om toe te geven dat de klant iets kreeg waar deze niet om vroeg. Ik heb Ziggo voorgesteld om mijn pakket zelf aan te passen (dus weer naar Internet Start), uiteraard met teruggave van EUR 2,50 per maand sinds de ongewenste en ongevraagde upgrade. En ook geen aansluitkosten van EUR 19,95. Ik laat weten wat Ziggo gaat zeggen.
 
Probleem opgelost. Ziggo ruimt af en toe pakketten op zonder de klant dit te vragen. Pakket wordt met terugwerkende kracht hersteld. Ziggo vraagt daarvoor bankrekening en geboortedatum. Niet alle medewerkers van de Klantenservice pakken vragen op dezelfde manier op.
 
Heb weer 50Mbit/s en een verrekening over de periode waarin ik niet om 100Mbit/s had gevraagd. En als bestaande klant ook geen aansluitkosten van EUR 19,95
 
ik ben vast niet de enige die een ongevraagde upgrade had. geef mijn informatie eventueel door aan anderen
 
Ja, waanzin dat zij voor de gebruiker beslissen dat na jaaren 50 opeens 100 alleen nog maar genoeg is. Dit soort ontzorging....laat maar. ;)
 
Hier was het plots 100 maar ook net zo plots ook weer 50 .... rare jongens daar bij ziggo..
 
Terug
Bovenaan