• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Aanvraag zakelijk internet - na 8 maanden nog niets


terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.933
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Ik moet helaas mijn blijheid weer intrekken.
Afgelopen maandag hebben ze na 8 maanden eindelijk het aansluiten van het internet verder afgehandeld. Maar helaas alles qua kabels ligt nu eindelijk op zijn plek. Maar helaas Ziggo heeft er verder niets mee gedaan. We hebben dus nog steeds GEEN internet. Vandaag is het zaterdag 12 juni en hadden gehoopt op eindelijk reactie van ziggo welk pakket we willen zodat het daadwerkelijk kan worden afgerond. Hoelang moet dit nu weer duren.
C.D.

Misschien een idee om te checken of er signaal op staat? Waarschijnlijk hebben jullie nog wel analoge radio dus test even met een portable FM radio antenne tegen de midden pen, dan hoor je meteen of er signaal op zit.
 
Topicstarter
Topicstarter
C

C.D

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2021
Berichten
7
Oh mijn god. Lees mijn hele verhaal.
Ik heb al zoveel energie gestoken in bellen en mails sturen. Vooral bellen is energie vretend en fusstrerend. Degene aan de telefoon kunnen ons niet helpen want we moeten afwachten. Hoelang nog.???
We zijn bezig aan een nieuwbouw en kunnen gewoon niet verder met de aansluitingen in het huis.
Gekmakend.
C.D

We wonen nog niet in het huis en radio en tv zijn niet belangrijk. Er word domotica aangelegd. Daarom hebben we de aansluiting echt nodig.
C.D.
 
Topicstarter
Topicstarter
C

C.D

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2021
Berichten
7
Precies dat snap ik ook wel. En dat signaal is dus nu het probleem. Dat zal ziggo toch moeten regelen
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.764
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
En dat was nu net een vraag.
Hebben jullie alleen een huisaansluiting aangevraagd, of ook een abonnement afgesloten? Dat zijn twee verschillende zaken en het tweede kan pas als het eerste klaar is.
Maak gebruik van het aanbod van Ziggo webcare en stuur die een PM om te vragen wat de stand van zaken is.
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.933
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Precies dat snap ik ook wel. En dat signaal is dus nu het probleem. Dat zal ziggo toch moeten regelen

Nogmaals heb je dat getest of gok je maar wat ? Heel veel mensen met een nieuwbouwhuis hebben signaal op de aansluiting terwijl ze nog niet eens een abo hebben afgesloten. Dus vandaar dat ik zeg, test het even.
 
Topicstarter
Topicstarter
C

C.D

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2021
Berichten
7
Wij kunnen pas een abonnement afsluiten op dat moment dat ziggo daadwerkelijk is aangesloten. En je moet toch ook een modem krijgen. Dat doet ziggo pas als je bent aangesloten. Dan kun je pas testen.
C.D.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.199
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
En ga je de overige vragen ook nog beantwoorden?
@C.D heb je al contact gehad met @Webcare Ziggo

Je wordt trouwens ook vaak pas aangesloten na het afsluiten van een Abonnement. Dat is ook logisch, want het Kabel TV signaal staat standaard altijd erop en dan zouden bewoners zonders abonnement gratis kunnen kijken. Na het afsluiten van een abonnement sturen ze een monteur om in de straatkast de coaxkabel aan te sluiten.

Maar ik heb het idee dat de administratie van Ziggo achterloopt en de systemen van Ziggo nog niet weten dat in principe een abonnement afgesloten kan worden.


Doe ook eens de postcodecheck hier: https://www.ziggo.nl/nieuwbouw#postcodecheck of bel dat nummer: 088 71 65 900
 
Laatst bewerkt:

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.933
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Wij kunnen pas een abonnement afsluiten op dat moment dat ziggo daadwerkelijk is aangesloten. En je moet toch ook een modem krijgen. Dat doet ziggo pas als je bent aangesloten. Dan kun je pas testen.
C.D.

Tja als je eigenwijs wilt doen moet je vooral zo doorgaan. Je moet goed lezen wat mensen suggereren. Eerst sluiten ze de kabel aan, dat is volgens jou gebeurd want je zegt zelf "alles qua kabels ligt nu eindelijk op zijn plek" dan kijk je of er signaal op staat. (door mijn testje) en dan kan er een modem gestuurd worden.

Je wordt trouwens ook vaak pas aangesloten na het afsluiten van een Abonnement. Dat is ook logisch, want het Kabel TV signaal staat standaard altijd erop en dan zouden bewoners zonders abonnement gratis kunnen kijken. Na het afsluiten van een abonnement sturen ze een monteur om in de straatkast de coaxkabel aan te sluiten.

Nee, Ik schrijf net daarboven dat mensen met een nieuwbouw huis al vaak signaal hebben voordat er een abo is aangegaan, je weet toch dat ze niet voor elk wissewasje iemand naar die straatkast sturen... dat kost teveel.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.199
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Lijkt me sterk. Dat betekent dat vrijwel iedereen die naar nieuwbouw verhuist gratis TV kan kijken, tenzij ze de coax weer komen demonteren in de straatkast natuurlijk. Het zal best voorkomen, maar niet bij de meerderheid denk ik.