Briolet
Forum Gebruiker
- Berichten
- 4.339
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Ziggo heeft de controle van ontvangen mail aangescherpt. Dat blijkt uit een discussie op een ander forum waar het antwoord van Ziggo in deze post samengevat is.
Het is allemaal vrij technisch, maar elke goed geconfigureerde mailserver stuurt een HELO/EHLO mee die de ontvangen mailserver kan controleren. Als de mail echter via spambots verstuurd wordt, zal vaak deze HELO/EHLO niet kloppen en kan simpel geblokkeerd worden zonder de inhoud te analyseren.
Ziggo zal die controle vroeger niet gedaan hebben om geen mail van slecht geconfigureerde reguliere mailservers te blokkeren. Ziggo heeft nu blijkbaar besloten deze check wel door te voeren. Ik doe deze controle ook op mijn mailserver en heb nooit gemerkt dat er nog slecht geconfigureerde mailservers zijn.
Maar mocht het gebeuren dat bepaalde mensen sinds deze maand geen mail meer naar jou kunnen sturen, dan zou dit een oorzaak kunnen zijn.
Het is allemaal vrij technisch, maar elke goed geconfigureerde mailserver stuurt een HELO/EHLO mee die de ontvangen mailserver kan controleren. Als de mail echter via spambots verstuurd wordt, zal vaak deze HELO/EHLO niet kloppen en kan simpel geblokkeerd worden zonder de inhoud te analyseren.
Ziggo zal die controle vroeger niet gedaan hebben om geen mail van slecht geconfigureerde reguliere mailservers te blokkeren. Ziggo heeft nu blijkbaar besloten deze check wel door te voeren. Ik doe deze controle ook op mijn mailserver en heb nooit gemerkt dat er nog slecht geconfigureerde mailservers zijn.
Maar mocht het gebeuren dat bepaalde mensen sinds deze maand geen mail meer naar jou kunnen sturen, dan zou dit een oorzaak kunnen zijn.