• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Aanbevelingen aan Ziggo ter verbetering van klantenservice


Topicstarter
Topicstarter
Zeeburgia

Zeeburgia

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
901
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Het is wel de moeite waard om de laatste column van Özcan Akyol te lezen in het AD.
http://www.ad.nl/binnenland/ziggo~aff81ab2/
Het verhaal gaat over zijn ervaring met Ziggo in verband met zijn verhuizing.

Hoewel mijn persoonlijke ervaringen geen betrekking hebben op een verhuizing, maar op een pakketwisseling zie ik toch de nodige overeenkomsten die aansluiten bij mijn in dit topic opgenomen aanbevelingen aan Ziggo ter verbetering van de service.

Ik lees en hoor vergelijkbare verhalen te vaak om te geloven dat het uitzonderingen zijn en Ziggo de service aan klanten prima onder controle heeft.
 

Holliebal

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2017
Berichten
10
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ik heb al 2 jaar dikke problemen met Ziggo wat maar niet opgelost wordt (tot ik afgelopen vrijdag w.s. zelf het probleem heb gevonden mbt internetuitval zoals het nu lijkt heb nu al dagen gewoon internet zonder haperingen en uitval)....uitval internet elk uur, telefonie uitval, blokken op televisie, bevroren beeld op sommige zenders. Er zijn meer mensen in de wijk bij ons die er last van hebben en zijn overgestapt! Elke keer is het of iets in de wijkkast of het AOP punt is niet goed of niet goed aangelegd, of het modem is niet goed, elke keer weer iets anders, ik ben het spuugzat! Door sommige medewerkers van Ziggo wordt je echt schofterig behandeld en respect hebben sommige daar nog nooit van gehoord en dat de klant koning is. Klantvriendelijkheid is soms ver te zoeken en kwaliteit en service daar hebben de meesten bij Ziggo niet van gehoord, sterker nog, het probleem wordt continue teruggelegd bij je en men erkend pas aanhouden, de grote problemen die er zijn. Klant ben je daar niet, je bent alleen lastig en een zeur als je voor jezelf en je eigen recht op komt.

Uiteindelijk, want ik vertrouw Ziggo niet meer zelf het probleem gevonden. Bleek dat het modem van Ziggo ook al staat hij in Bridge toch nog wifi en andere zaken aan heeft staan, wat normaliter niet zo hoort te zijn!

Ook lees en hoor ik veel dezelfde problemen terugkomen bij Ziggo, dat lijkt ook mij echt geen toeval! Ziggo lijkt maar wat aan te rommelen en het lijken wel een stelletje amateurs. Maar bij Ziggo doen ze net of hun neus bloed en kijken snel de andere kant op of geven hun collega of de klant de schuld, zo kan ik mijn geld ook wel verdienen!

Ziggo moet zoals jaren geleden weer eens gaan staan voor kwaliteit en service zoals het hoort, daar betaal ik ook voor, gelukkig zijn er nog oud medewerkers van Ziggo die wel een goede mentaliteit, kwaliteit en service hebben helaas is het wel een heel klein select groepje, maar als de rest niet veranderd dan ben ik weg!
 
Laatst bewerkt:

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.204
Het is toch grappig dat als twee goed functionerende bedrijven gaan fuseren... bij beide 'former companies' de service drastisch naar beneden gaat? Maar bij de meeste mensen met wie ik goede ervaring heb (en ook langer ken), zaten juist weer bij fUPC... of komt het toch door die oranje òf juist blauwe bril?
 

warrink

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2010
Berichten
10.596
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik heb zelh het idee dat de oude UPC de dienstverlening nog aardig op peil kan houden, daarnaast denk ik dat binnnen een redelijke termijn oud Ziggo kan doorgroeien naar het UPC-nivo.
 

Gerardus

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
1.919
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ik heb zelh het idee dat de oude UPC de dienstverlening nog aardig op peil kan houden, daarnaast denk ik dat binnnen een redelijke termijn oud Ziggo kan doorgroeien naar het UPC-nivo.
Dat idee lijkt mij niet juist. Bij oud Ziggo was het ook goed, maar nu ze samen zijn moet er een bedrijf ontstaan volgens de upc structuur. Dat kost even wat frictie voordat alles weer soepel draait. Je mag er ook van uitgaan dat het personeelsbestand niet even groot is gebleven, maar enige krimp heeft gekend. Grote bedrijven werken nu eenmaal efficiënter.;D
 
Topicstarter
Topicstarter
Zeeburgia

Zeeburgia

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
901
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik heb zelh het idee dat de oude UPC de dienstverlening nog aardig op peil kan houden, daarnaast denk ik dat binnnen een redelijke termijn oud Ziggo kan doorgroeien naar het UPC-nivo.
Ik heb geen flauw idee waarop jouw denkbeeld is gebaseerd.
@Holliebal mag dan fZiggo klant zijn, ik ben zelf fUPC klant en vond het vorige maand niettemin de hoogste tijd om dit topic te starten met aanbevelingen. Dus laten we bij voorkeur niet praten over kwaliteitsverschillen tussen agents van de helpdesk van fZiggo en fUPC, want dan, @CreativeS, wordt het probleem inderdaad bekeken door die door jou genoemde blauwe bril.

Wat mij nog het meest stoort in de draai die jullie nu aan de tot dusver over het algemeen merendeels opbouwende discussies in dit topic over de kwaliteit van Ziggo willen geven is dat 1½ jaar na de fusie nog steeds wordt gekeken naar afzonderlijke takken van de fusiepartners en dat ogenschijnlijk (@warrink) dit ook nog als excuus wil aanvoeren (Ziggo moeten we nog wat meer tijd gunnen om door te groeien naar de veronderstelde hogere kwaliteit van UPC).
Ziggo is één bedrijf en dient uniform goede service te bieden aan alle klanten, ongeacht of deze vroeger klant waren van Ziggo of UPC.
 

BartV

Product Tester
Lid geworden
11 okt 2012
Berichten
456
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ziggo is één bedrijf en dient uniform goede service te bieden aan alle klanten, ongeacht of deze vroeger klant waren van Ziggo of UPC.
Weet je, je hebt helemaal gelijk.
En in een ideale wereld zal dat ook vast een zeker het geval zijn, maar ....
 
Topicstarter
Topicstarter
Zeeburgia

Zeeburgia

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
901
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC