smtp.ziggo.nl:587/25 werkt niet?

Nou, sinds een paar minuten wordt ik overspoeld met alle testberichten die ik afgelopen dagen heb verstuurd... die zijn blijkbaar allemaal blijven hangen. Nieuwe berichten, ook met 'fake' afzenders, komen nu wel meteen door.

Blijkbaar hebben ze de problemen opgelost... lag het toch niet aan mij :)
 
Deze kwam dus net binnen, is gisteren om 16:48 verstuurd:
Code:
Return-Path: <[email protected]>
Delivered-To: [email protected]
Received: from md3.tb.mail.iss.local ([212.54.34.136])
    by mc13.tb.mail.iss.local with LMTP id QDnMANJjelzDcgAAGDoQcA
    for <[email protected]>; Sat, 02 Mar 2019 12:06:58 +0100
Received: from smtpclienthelo ([212.54.34.136])
    by md3.tb.mail.iss.local with LMTP id wIdACdFjelxNBQAAGeRBqA
    ; Sat, 02 Mar 2019 12:06:58 +0100
Authentication-Results: mail.iss.as9143.net;
spf=none (212.54.42.169;unraid.com);
dkim=none (nosigs);
dmarc=none header.from=unraid.com (dis=no_record);
X-Env-Mailfrom: [email protected]
X-Env-Rcptto: [email protected]
X-SourceIP: 212.54.42.169
X-CNFS-Analysis: v=2.3 cv=H5GlPNQi c=1 sm=1 tr=0
a=0CjmGuUm6owLVg2FXqeo6g==:117 a=e2As6Fjm1TTI9W62zWn4jA==:17
a=9cW_t1CCXrUA:10 a=IkcTkHD0fZMA:10 a=NTGMnVQrEZIA:10
a=2VGnHCn-GMobQCIi5wcA:9 a=QEXdDO2ut3YA:10
Received: from smtpq6.tb.mail.iss.as9143.net ([212.54.42.169])
    by mx5.mnd.mail.iss.as9143.net with ESMTP
    id 02Tph0pGLpvPG02TphL20R; Sat, 02 Mar 2019 12:06:57 +0100
Message-Id: <20190302120657.02Tph0pGLpvPG02TphL20R@mx5.mnd.mail.iss.as9143.net>
Received: from [212.54.42.116] (helo=lsmtp2.tb.mail.iss.as9143.net)
    by smtpq6.tb.mail.iss.as9143.net with esmtp (Exim 4.86_2)
    (envelope-from <[email protected]>)
    id 1gzkPB-0001BT-JI
    for [email protected]; Fri, 01 Mar 2019 16:48:57 +0100
Received: from f232069.upc-f.chello.nl ([80.56.232.69] helo=[127.0.0.1])
    by lsmtp2.tb.mail.iss.as9143.net with esmtp (Exim 4.86_2)
    (envelope-from <[email protected]>)
    id 1gzkPB-0004Ew-Hj
    for [email protected]; Fri, 01 Mar 2019 16:48:57 +0100
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
MIME-Version: 1.0
Content-Transfer-Encoding: base64
Subject: jojojojojojo
From: [email protected]
X-SourceIP: 80.56.232.69
X-Ziggo-spambar: /
X-Ziggo-spamscore: 0.0
X-Ziggo-spamreport: CMAE Analysis: v=2.3 cv=dvRv9Go4 c=1 sm=1 tr=0 a=e2As6Fjm1TTI9W62zWn4jA==:17 a=9cW_t1CCXrUA:10 a=IkcTkHD0fZMA:10 a=NTGMnVQrEZIA:10 a=2VGnHCn-GMobQCIi5wcA:9 a=QEXdDO2ut3YA:10
X-Ziggo-Spam-Status: No
X-Spam-Status: No
X-Spam-Flag: No
X-CMAE-Envelope: MS4wfBC1/PXWhYq8MROJJq1Aql/W4Uva6l3E3fB20Yj/m+l2gjJNj0RwzZm6z+bAhh+NSeG5q/q+l8plg1rfHMrU/9wzl3t+SXkiKkGDAVB176OivfRySCN74WQGDSMrjX/GhR58lMKrCOX6A6wk4oa0Wy1Yv8ir0oZcz0wqPTtQ==
dGVzdCBibGFibGFibGFibGFsYQ0KDQo=
 
Laatst bewerkt:
Greylisting is een methode om spam te bestrijden. https://en.wikipedia.org/wiki/Greylisting

Het kan zijn dat de methode van verzenden via python de mail minder betrouwbaar maakt omdat hij misschien geen helo mee zend of andere dingen weg laat. b.v. een afzender met een geconfigureerd spf record is ook betrouwbaarder. (unraid.com heeft geen spf geconfigureerd)
 
Ik zend via python wel helo commando mee. Het gaat nu gewoon weer goed, ik verstuur en ze komen meteen binnen, alsof er niets aan de hand is...
 
Kijk hier maar eens naar, er was/is wel degelijk een storing.
Ik heb nog niet getest hoe het nu is.
Delay From * To * Protocol Time received
0 1 sec mail110.us4.mandrillapp.com mx2.tb.mail.iss.as9143.net 1-3-2019 12:34:34 CET
1 smtpclienthelo md5.tb.mail.iss.local 1-3-2019 12:34:34 CET
2 md5.tb.mail.iss.local mc35.tb.mail.iss.local 1-3-2019 12:34:34 CET
3 mc35.tb.mail.iss.local smtp10.tb.mail.iss.as9143.net 1-3-2019 12:34:34 CET
4 [212.54.42.134] smtpq5.tb.mail.iss.as9143.net 1-3-2019 12:34:34 CET
5 23 hours smtpq5.tb.mail.iss.as9143.net mx4.mnd.mail.iss.as9143.net 2-3-2019 12:00:57 CET
6 smtpclienthelo md8.tb.mail.iss.local 2-3-2019 12:00:57 CET
7 md8.tb.mail.iss.local mc21.tb.mail.iss.local 2-3-2019 12:00:57 CET
 
Sinds zaterdag loopt alles weer prima, geen problemen meer gezien.
 
Terug
Bovenaan