• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Nog maar 15 zenders over?


Carrrie

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2019
Berichten
2
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Zojuist wilde ik via de mediabox iets terugkijken. Ik zat in de TVgids met RTL4 op de achtergrond. Opeens versprong het beeld; de TVgids verdween en SBS9 kwam tevoorschijn. Ik heb nu nog maar 15 zenders. Ned 1-2-3 en RTL4 zijn verdwenen., net als vele andere zaken.

De dame van ZIggo heeft eea geprobeerd. Zij gaf aan dat wij een matig signaal hebben. Dat weet ik, dat hebben wij al vanaf het begin. Er is niets verandert dus volgens mij kan de 'fout' daar niet liggen. Ze gaat mij toch een (gratis) kabel toesturen.

Verder wilde zij dat ik de box terug zou zetten naar fabrieksinstellingen. Ik vroeg haar of al mijn opnamen dan verloren gaan. Zij beaamde dat. Dat is niet wat ik wil, dus dat heb ik niet gedaan. Eerst kijken of er andere mogelijkheden zijn, alvorens ik al mijn opnamen de prullenbak ik gooi.

Afijn. We hebben nog 15 zenders over. Heeft iemand een idee wat ik kan doen?
 

michieldejong

Quality Member
Lid geworden
17 aug 2009
Berichten
1.265
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Het is essentieel dat de MediaBoxXL een goede verbinding heeft met de systemen van Ziggo. Is dat niet het geval zal er een lampje met tekst OFFLINE gaan branden in de display. Is dit het geval zul je langzaam al je zenders kwijt raken.

Als het inderdaad aan je signaal ligt is het de vraag waarom je signaal te zwak is om een voldoende verbinding met de systemen van Ziggo te houden. Dit kan binnen je huis liggen, de kabel tussen het AOP (Abonnee Overname Punt, een plek die meestal in je meterkast of huiskamer is, ook wel hoofdaansluiting genoemd) en je box kan niet goed zijn, waarbij een nieuwe kabel dus kan helpen. Dit zou je eventueel ook op kunnen lossen door een signaalversterker te kopen, Ziggo verkoopt dat soort versterkers.
Ligt het probleem voor/buiten het AOP dan moet Ziggo het oplossen. Alleen een monteur kan dit vaststellen. Het risico is wel dat als je een monteur laat komen en het probleem ligt na het AOP (dus in jouw huis) jij vaak moet betalen voor de monteur. Wat je zou kunnen doen is de kabel die Ziggo opstuurt gebruiken om een directe verbinding te leggen dus het AOP en de XL box. Dus geen versterkers er tussen etc, eventueel even tijdelijk TV en Box verplaatsen. Dan kijken in diagnostiek van de box wat de signaalsterkte en kwaliteit zijn.
Zie ook: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/hoofdaansluiting-controleren/

Als je de box terugzet naar fabrieksinstellingen ben je niet al je opnames kwijt. Je krijgt de vraag of je je opnames wil behouden en als je ervoor kiest om je opnames te behouden raa je ze dus niet kwijt. Dit kan het probleem verhelpen, maar is het signaal echt te slecht dan zullen waarschijnlijk zelfs die 15 zenders het niet meer doen.
 
Topicstarter
Topicstarter
C

Carrrie

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2019
Berichten
2
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Die laatste opmerking heeft mij geholpen!

Ik heb de box terug gebracht naar de fabrieksinstellingen, waarbij ik de opnames heb behouden. De zenders zijn terug en alles doet het weer.

Bedankt!