• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Geprogrammeerde programma's verdwijnen.


Coos

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2019
Berichten
4
Ziggo
Televisie
Gebied
fZiggo
Dag,

We hebben nog maar een paar weken de Media XL-box, dus we zijn nog niet zo ervaren....

We hebben een aantal programma's en series geprogrammeerd om op te nemen. Dat deden we door voor de series de optie 'het hele seizoen' aan te zetten. Sommige series blijken nu niet te zijn opgenomen. Geprogrammeerde films gingen goed.

Iemand tips?
 

rob1954

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2017
Berichten
192
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Kijk eens bij geplande opnames of de komende afleveringen van de series die je wil opnemen wel in in de “planning” staan. Anders opnieuw opdracht geven “opnemen hele seizoen”. Bij mij gaat het in ieder geval nauwelijks fout.
 
Topicstarter
Topicstarter
Coos

Coos

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2019
Berichten
4
Ziggo
Televisie
Gebied
fZiggo
Bedankt voor je reactie.
  1. Nadat we alles geprogrammeerd hadden, checkten we de planning. Alles stond er in...
  2. Verontrustend is dat de EPG sinds een paar dagen ook onvolledig is. Wellicht heeft dat er mee te maken?
  3. En we konden een programma op NPO-2 van minder dan een week oud niet op REPLAY terugkijken omdat replay geblokkeerd was.
We proberen het gewoon noges. Ik dacht eigenlijk dat de box probleemloos zou gaan werken. Hij is al zooooo lang op de markt.
 

rob1954

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2017
Berichten
192
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Wat replay betreft, zitten er regelmatig programma’s tussen die niet vrijgegeven zijn voor replay, ivm rechtenkwestie. Komt regelmatig voor bij de commerciele omroepen, misschien ook bij de publieke omroep?
 

Knurk

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
537
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ja vooral buitenlandse series kun je meestal niet terugkijken op NPO.
 

michieldejong

Quality Member
Lid geworden
17 aug 2009
Berichten
1.265
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Verontrustend is dat de EPG sinds een paar dagen ook onvolledig is. Wellicht heeft dat er mee te maken?
Het is essentieel dat je EPG volledig is. De opnames, gewone en serie-opnames, zijn gebaseerd op de EPG informatie.
Je moet eens in de TV-gids een aantal dagen vooruit spoelen en checken of de EPG daar gevuld is. Voor bv NPO moet je 7 dagen EPG informatie hebben.

De EPG wordt binnengehaald als de box in standby staat (hij gaat na ongeveer 15 minuten in de 'knight-rider stand', dat is het moment dat hij de EPG gaat bijwerken.
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
4.476
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Als de epg niet volledig is helpt het ook om je box achterop even uit te zetten en daarna weer aan. Dit lost vaak de erg problemen op. Niet direct maar wel nadat de box een tijdje uit is geweest.
 

ber000000-6

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Berichten
692
Gebied
fZiggo
het interne modem in de mediabox moet goed online zijn. ( rood logo offline indien niet in display)
ook natuurlijk na het tv kijken niet de mediabox uitzetten met de powerknop.

dit alles ivm epg informatie ophalen in het onderhouds-interval s' nachts.

alle veranderingen/aanpassingen die je doet overdag, worden in het onderhouds-interval pas opgeslagen.
bv, je zet je wifi uit, en tegen 19:00 zet je de mediabox spanningsloos....zal hij deze setting niet opslaan als je in de ochtend hem weer gaat gebruiken.

ook aanpassingen op afstand door een helpdesk, worden pas opgeslagen saved in de nacht!

suc6.

berrrie.