Afgelopen donderdagmorgen was er een storing, wij hadden s’morgens geen internet/tv en telefoon beschikbaar. Dit was s’middags weer opgelost. Sindsdien kunnen wij geen RTL 7 en RTL Z meer ontvangen. Wanneer wij het kanaal selecteren op de mediabox XL, dan is het geluid onderbroken en ook het beeld (blokkerig) We hebben de mediabox weer naar fabrieksinstellingen hersteld en de kabels gecontroleerd (ook andere coaxkabel er tussen, geen splinters, etc.). Het vreemde is, dat deze twee zenders wel gewoon te ontvangen zijn via een basis mediabox die wij boven hebben staan.
Na chatcontact met Ziggo, kwam ik erachter dat beide zenders op de zelfde frequentie zitten (dus dat het logisch is dat wanneer een het niet doet, de ander het ook niet doet).
Het volgende gedaan:
Na chatcontact met Ziggo, kwam ik erachter dat beide zenders op de zelfde frequentie zitten (dus dat het logisch is dat wanneer een het niet doet, de ander het ook niet doet).
Het volgende gedaan:
- Check confirmatie en waarden in Mediabox (waarden beide zoals het hoort)
- Mediabox XL terug naar fabrieksinstellingen (2x)
- zenders opnieuw ingesteld via Mijn Ziggo
- coaxkabel vervangen door een andere (beide van goede kwaliteit)
- kabel komt rechtstreeks via contactdoos in mediabox (geen splitter ertussen)
- check op andere mediabox (werkt wel)
- contact met Ziggo via chat (ook geen oplossing, daarna werd de chat afgebroken)