OPGELOST - Nieuwe Ziggo BOX geeft geen toegang meer via externe POP3

casperb71

Forum Gebruiker
Berichten
7
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Enkele weken geleden hier een monteur gehad omdat het TV signaal niet goed was en internet af en toe weg viel.
Bleek dat er zowel een storing zat in het modem als een kabelbreuk ergens in de straat.
het modem (1 of andere onbekende witte box) werd vervangen en alles werkte weer.
Tot de dag daarna ik mijn inkomende mails niet meer kon lezen. Deze lopen via een POP3 van eigen domeinnaam (loopt via Strato). Dit is nooit een probleem geweest en ik Ziggo gebeld.

"Ja dat klopte en het lag aan het IP-6 protocol. "

Deze zouden zij uit gaan zetten en alles zou dan weer werken..... 2 dagen later alles weer niet dus.
Modem via webinterface opnieuw opgestart en ja het werkte weer.

Vandaag (een week verder) weer geen pop3 toegang en foutmelding 0x80042108.
Ziggo gebeld en nou komt het...

"Ja meneer dat komt door de nieuwe beveiliging van dit modem en wij ondersteunen geen externe pop boxen."

Inmiddels begon mijn toon te veranderen en heb ik maar opgehangen.

Wie kan mij helpen om mijn probleem op te lossen? Als ik weg kan bij dit K*T Ziggo dan doe ik dit direct. Ik zit al jaren in de IT en heb nog nooit zo'n slecht bedrijf meegemaakt!

Pop3 gaan via mail.mijndomeinnaam.nl poort 110
SMTP via smtp.ziggo.nl met als verificatie een Ziggo e-mailadres en poort 587 met automatische versleuteling
 
Als je al jaren in de IT zit, dan had je gewoon geweten dat je beter een extern mailaccount kan nemen :6
Kan je mooi meenemen naar een andere provider. Ziggo heeft zo vaak gezeur met de mailserver.
 
Wat kan ik nou met zo'n antwoord. Ziggo heeft jaren goed gewerkt en hier in een buitengebied zijn de mogelijkheden niet zo breed.
 
Als je al jaren in de IT zit, dan had je gewoon geweten dat je beter een extern mailaccount kan nemen :6
Kan je mooi meenemen naar een andere provider. Ziggo heeft zo vaak gezeur met de mailserver.

Creative, Hij zou in alle gevallen zijn mail gewoon moeten kunnen ophalen, ik ga er niet vanuit dat Ziggo pop3 verkeer blokkeert en hij heeft juist al een externe account op die strato server. Ik zou dan ook mail versturen via de strato server en niet via Ziggo maar goed dat is niet zijn probleem op dit moment.

Dat verhaal met IPv6 is vreemd want je krijgt nooit alleen een IPv6 adres, dus al zou de server bij strato geen IPv6 ondersteunen (wat goed mogelijk is) zou het gewoon over IPv4 moeten blijven werken maar wellicht dat er iets fout gaat met IPv6 DNS records die roet in het eten gooien..

Een vraag aan TS, heb je al gepingt naar je mailserver? Als dat werkt probeer is met telnet een connectie te maken op poort 110. Wat ook nog eventueel zou kunnen is dat er iets op je strato server staat wat bepaalde IP ranges blokkeert en jij toevallig een IP adres van Ziggo hebt gekregen uit die betreffende range.
 
Jaja, men zou in alle gevallen... de realiteit is bij alles anders... assumption is the mother... Outlook of Gmail ligt er niet zo vaak uit hoor ;)

Edit: ik heb geen internet bij Ziggo... de verbinding was niet eens stabiel te krijgen ::)
 
Laatst bewerkt:
Nee Creative, Als Ziggo pop3 verkeer of imap zou blokkeren kun jij ook niks ophalen bij Hotmail of Gmail hoor. Overigens zou ik nooit voor pop3 kiezen maar dat is een ander verhaal. Als IT-er draai en beheer ik ook mailservers trouwens.
 
@terrestrial je kunt de vraag ook gewoon aan MIJ stellen hoor.

Mail via iPhone op 4G is geen probleem. Ziggo blokkeert via het modem de inkomende mails die via een externe lopen (in mijn geval Strato)
Voorheen kon ik OOK mails verzenden via de SMTP van mijn domeinnaam, maar bij dit modem lukte dat al direct niet.

IP6 verhaal is door 2 verschillende medewerkers van Ziggo benoemd dus dat zuigen ze niet uit hun duim.

Ping naar mailadressen van mijn domeinnaam lukken wel. IP-adres van Ziggo is NIET geblokkeerd op de VPS van Strato. Ik heb net met Rob diverse instellingen geprobeerd, maar inkomen nog steeds ene probleem.

Het lijkt mij stug dat er niet meer gebruikers zijn die dit probleem hebben?????
 
Ik schrijf toch ook "een vraag aan TS" (Topic Starter en dat ben jij)

Dus je kunt wel pingen maar niet via telnet een connectie met poort 110 of poort 995 maken? Gaat dit via IPv4 of IPv6 ? Overigens als jij kan pingen kun je het IPv6 gebeuren eigenlijk als oorzaak al uitsluiten.

Ik denk dat de Ziggo medewerkers maar wat roepen en van iemand die in de IT zit verwacht ik dat je er zelf verstand van hebt. Maar de manier waarop je dit omschrijft geeft mij niet dat idee. Ik zou trouwens ook geen pop3 meer gebruiken als ik jou was.. En je kunt altijd naar een externe mailserver verbinden en je mail ophalen of versturen, dat is niet iets wat men zomaar kan blokkeren.

Als dat niet werkt is dat meestal een kwestie van de verkeerde instellingen ofwel in de mail client of in de mail server. (ik weet niet of jij die zelf beheerd) Een uitzondering vormt het draaien van een eigen mailserver op een Ziggo lijn dat zullen ze vermoedelijk wel blokkeren maar dat is niet jou klacht.

Zonder technische details kunnen wij hier verder niks mee vrees ik.
 
Terug
Bovenaan