Via whatsapp bellen via de wifi.

bellen over wifi, aan of uit, dat bedoel ik, op de iphone, die instelling,
gewoon onbeperkt bellen via simyo, dus niet whats appen of i.d.
misschien leg ik het niet goed uit hoor, kan ook.
 
Bellen over WiFi is iets anders als bellen via whatsapp.
Bellen over WiFi ondersteunen sommige providers, onder andere Vodafone, en is bedoeld als je in huis een slechte verbinding hebt om te bellen hij dit via WiFi doet.
En deze vorm van bellen gaat gewoon van je beltegoed af.

Bellen via whatsapp heeft niets met je beltegoed te maken.
Via whatsapp bellen is data verkeer en gaat over WiFi of als je via 4G verbonden bent uit je datategoed.
Is dus internetverkeer net zoals browsen of mail versturen.
 
sinds kort kan ik niet meer Whatsapp bellen. Heb zo'n beetje alles doorlopen.
De ene Ziggo medewerker ziet een instabiel signaal maar kan vanwege Corona geen monteur sturen. De ander Ziggo medewerker rept met geen woord over een instabiel signaal.
Op mijn telefoon Samsung Galaxy S8 zie ik geen wijzigingen sinds de laatste keer dat ik Whatsapp bellen heb gebruikt.
Krijg nu bij elke poging Whatapp bellen te zien dat het wifi netwerk Whatsapp bellen niet ondersteund. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Je probeert dit thuis neem ik aan.
Weet je zeker dat je op je eigen Wifi netwerk zit en niet toevallig het openbare Ziggo WifiSpots netwerk of iets anders?
Wat voor kabelmodem heb je, en gebruik je de Wifi daarvan of heb je nog een eigen router?
 
Ja ik probeer dit thuis. Ik maak gebruik van mijn eigen wifi netwerk. Ik gebruik de connectbox van Ziggo.
Ik vind het heel apart want voorheen had ik geen enkele moeite hiermee.
Connectbox meerdere malen gereset, telefoon een aantal malen opnieuw gestart.
Het heeft niet mogen baten.
 
@Robert Koopman
tja dat weet ik niet, heb gekeken op het seniorenweb hoe te handelen en ga dit nu toepassen dus dan zou het goed moeten zijn denk ik?
Ik begrijp dat het gaat om het onverhoopt niet gratis bellen. Welnu, mijn ervaring is dat ik elke keer dat we een telefoongesprek op de smartphone hebben afgerond er een bericht komt met "De kosten van je laatste gesprek zijn nn.nn euro".

Verder heeft volgens mij iedere provider zoals vodafone het heeft een servicedienst zoals "My vodaphone" waarin je je beltegoed kan beheren. Door daar op te kijken kun je het ook zien.
 
Controleer je beltegoed of belkosten.
Daarna een kwartiertje watts app bellen en weer controleren. dan moet het toch duidelijk zijn.
 
Terug
Bovenaan