Wanneer Horizon 4K ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij is het niet de bedoeling dat je inhoudelijke details naar buiten brengt van de producten die je aan het testen bent. Ik heb hier vooral naar buiten gebracht hoeveel de MediaBoxXL verbruikt (ok, ook dat de nieuwe box minder verbruikt maar dat is volgens mij wettelijk verplicht, zie https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/?uri=CELEX:32009R0107).
Er is in andere topics al zat door mensen naar buiten gebracht dat ze testen, Ziggo meldt zelf dat duizenden abonnees testen (https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-krijgt-4k-uhd-cloudbased-mediabox/) en op dit forum hebben sommige leden zelfs "Product Tester" as profiel.
 
Tja het ding is inmiddels al 2 jaar in Engeland verkrijgbaar, het begint inderdaad een beetje lachwekkend te worden als die nu binnen 1-2 maand niet beschikbaar komt. Ik snap dat ze graag een bugvrij product op de markt zetten maar kom op.
 
Bij Ziggo heb je nooit het idee dat het op dat gebied het hun makkelijk afgaat. Dat is altijd wel een beetje triest dat Ziggo niet goed door heeft wat er na al die tijd van hun wordt verwacht .....
 
tja, dat krijg je als een provider de klanten niet met gewone standaard DVB firmware en voorschriften wil laten genieten van hun apparatuur, maar ze met allerlei firmware aanpassingen wilt opzadelen speciaal voor 1 regio, die zover de grenzen opzoeken binnen de DVB-protocollen en codeer licencies, dat ze problemen geven.

en dan zouden er straks ook nog meer providers met hun eigen codering op de kabel moeten. tel uit je winst.
 
tja, dat krijg je als een provider de klanten niet met gewone standaard DVB firmware en voorschriften wil laten genieten van hun apparatuur, maar ze met allerlei firmware aanpassingen wilt opzadelen speciaal voor 1 regio, die zover de grenzen opzoeken binnen de DVB-protocollen en codeer licencies, dat ze problemen geven.

en dan zouden er straks ook nog meer providers met hun eigen codering op de kabel moeten. tel uit je winst.

Ziggo houd zich prima aan de dvb standaard, anders zou geen 1 tv de zenders niet kunnen vinden en of werken, ze voegen alleen dingen toe voor hun eigen box, en ook dit past in de dvb specs.

Dat ze blunders maken daar kunnen we het wel over eens zijn, zeker als men nieuwe zenders toevoegt zal het nooit in 1 keer helemaal goed zijn bijvoorbeeld. Maar als het goed is dan is dat vaak wel binnen de dvb specs.
 
tuurlijk, vandaar dat een standaard irdeto module niet werkt.
eerst kijken tot hoever je kunt gaan voor het mis gaat of men teruggefloten wordt, en dan stapjes terug moet doen zodat alles weer werkt kost nu eenmaal tijd. en we hebben bij cds gezien hoe dat werkt als er een provider (indertijd tvvlaanderen) bij komt.
toen kon de codering de diverse pakketten met dezelfde codering niet meer uit elkaar houden en ging alles op zwart.

begrijp me niet verkeert, elke provider heeft zo zijn mankementen en eigenaardigheden.
en het is een persoonlijke keuze welke op een gegeven moment bij je past. ziggo is op dit moment voor mij de beste van alle kwaden.
maar als je al überhaupt op dit ding zit te wachten, heb je er niets aan als het weer een slecht functionerende bak is.
waarom niet gewoon via de tv?
 
Waarom niet gewoon afwachten tot de box er is, je met dat ding kunt spelen en dan pas je mening erover geven? :)
 
tuurlijk, vandaar dat een standaard irdeto module niet werkt.
eerst kijken tot hoever je kunt gaan voor het mis gaat of men teruggefloten wordt, en dan stapjes terug moet doen zodat alles weer werkt kost nu eenmaal tijd. en we hebben bij cds gezien hoe dat werkt als er een provider (indertijd tvvlaanderen) bij komt.
toen kon de codering de diverse pakketten met dezelfde codering niet meer uit elkaar houden en ging alles op zwart.

Wat een domme opmerkingen. Ziggo houdt zich uitstekend aan de bestaande normen maar werkt wel met een camid en camkey voor de Irdeto CI(+) module. En CDS en TVV kaarten werken prima samen en hebben altijd prima samengewerkt.

Dit heeft niks met de invoer van de 4K box te maken die trouwens virtuele kaarttechnologie aan boord heeft oftewel geen losse kaart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan