• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Geen tv signaal na opstarten uit eco stand


navelpluis

New Member
Lid geworden
1 jan 2019
Berichten
2
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Meer ...
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
#1
Vanwege het irritante gebrom van de harde schijf of ventilator heb ik de mediabox op eco stand en stand by op 30 minuten gezet. Dit werkt naar behoren. Echter, wanneer ik de mediabox weer aanzet komt er, na 5 minuten zwart beeld, de melding dat er wellicht storing is of mijn kabel geen Kabel Keur heeft. Ik moet de mediabox fysiek uit- en weer aanzetten met de aan-uit knop om weer tv signaal te krijgen. Is dit een bekend probleem? Ik verlang weer naar mijn simpele en probleemloze upc mediaboxje.
 
#4
Je kan na gebruik ook de mediabox uitzetten. Dan ben je van het probleem af.
Dan mis je wel de update van de tv gids:-\

Veel beter is om alles uit te sluiten de box zo direct mogelijk op het aop aan te sluiten en zo slecht signaal uit te sluiten.
@navelpluis neem anders contact op met @Webcare Ziggo zij kunnen je box ook op afstand uitlezen en zo diverse dingen uitsluiten.
 
Topicstarter
Topicstarter
N

navelpluis

New Member
Lid geworden
1 jan 2019
Berichten
2
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Meer ...
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
#5
@piente : de mediabox staat volledig vrij en er is geen stof voor de ingang (ik neem aan dat je doelt op een luchtrooster). De kabel die ik gebruik is een hd coax kabel, lengte 5 meter, 3 afschermlagen en de laagste demping die ik kon vinden en volledig metalen connectoren met ook de beste afscherming die ik kon krijgen. Dit is overigens de beste investering die je kunt doen voor de beeldkwaliteit. Ook het aansluitpunt binnen is ooit door een UPC monteur volledig vervangen door een met een metalen afscherming. Zelfs de aansluiting in de meterkast is afgeschermd :)
@warrink : heb ik ook overwogen en ik denk dat ik dan het niet updaten van de gids op de koop toeneem. Als ik iets wil opnemendan kan ik het altijd aan laten staan.
Ik hoop dat er een firmware update komt die dit probleem oplost.
 
#6
Neem contact op met @Webcare Ziggo Je hebt het over UPC monteur ooit een nieuwe aansluiting cq. nieuwe wandcontactdoos Mogelijk dat deze weer aan vervanging toe is. Brommen is iets wat niet tot een update behoort.

Wat je wel kan doen is je netsnoer even andersom in je wandcontactdoos doen. (Kan wel eens helpen.)