• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Nieuwe Mediabox XL stopt ermee


joo

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
Berichten
6
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ik heb gebruik gemaakt van de black Friday actie met een ugrade van het Ziggo pakket. Daarbij een Mediabox XL ontvangen. Installatie lukte in eerste instantie niet omdat de aansluiting in de meterkast geen 2-richting verkeer toestond. Ziggo heeft dit opgelost door een nieuwe splitter te sturen die ik heb vervangen. Daarna lukte installatie wel. Enkele dagen later kwamen er steeds meer foutmeldingen zoals 6010, 8015 en 7010 die allemaal veroorzaakt werden doordat de Mediabox schijnbaar geen verbinding had met het Ziggo signaal. Op advies van dit forum heb ik de Mediabox naar de fabrieksinstellingen terug gezet met als resultaat dat er nu niets meer werkt. De Mediabox blijft hangen in de blauwe heen en weer bewegende balk met het uiteindelijke resultaat foutcode 1010.
Ik heb de vaste kabel vanuit de meterkast vervangen door een losse om te kijken of de kabel misschien de oorzaak is. Zonder resultaat. Daarom de oude Humax maar weer aangesloten zodat we weer TV kunnen kijken. De kabel blijkt dus in orde te zijn. Wat nu?
 

Robert Koopman

Quality Member
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
18.440
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Contact opnemen met Ziggo lijkt mij.
Als er iets is wat het signaal verstoort moet dat gefixt worden.
Zit er en splitter tussen?
 
Topicstarter
Topicstarter
J

joo

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
Berichten
6
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Er zat inderdaad een splitter tussen maar die heb ik verwijderd. Inderdaad zal na de kerst eens contact opnemen met Ziggo.
 

Gerardus

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
1.911
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Als er geen 2 richting verkeer mogelijk is kan dat betekenen dat het AOP (abonnee overname punt) niet geschikt is of dat een eventuele versterker of splitter niet geschikt zijn.
Vraag aan OP: Hoe ziet het Ziggo aansluitpunt er uit. En wat zit er allemaal op/aan. Een foto kan voor ons veel verduidelijken.
 

Franz

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
890
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Er zat inderdaad een splitter tussen maar die heb ik verwijderd. Inderdaad zal na de kerst eens contact opnemen met Ziggo.
Je kunt nu ook bellen hoor, waarom wachten? En, al geprobeerd om die splitter weer te gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
J

joo

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
Berichten
6
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Als er geen 2 richting verkeer mogelijk is kan dat betekenen dat het AOP (abonnee overname punt) niet geschikt is of dat een eventuele versterker of splitter niet geschikt zijn.
Vraag aan OP: Hoe ziet het Ziggo aansluitpunt er uit. En wat zit er allemaal op/aan. Een foto kan voor ons veel verduidelijken.
Omdat er geen 2 richting verkeer mogelijk was heeft Ziggo een nieuw splitter gestuurd waarmee ik de oude op het AOP heb vervangen. Toen heeft het even gewerkt. Op het AOP zit nu alleen de splitter van Ziggo. Ik ga na de kerst eens bellen met Ziggo.