• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Storing RTL4, RTL5 en FOX met Humax 5500C, OK met mediabox


Status
Niet open voor verdere reacties.
Topicstarter
Topicstarter
EdmondVS

EdmondVS

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2016
Berichten
32
Sorry Pietlut, maar als je in twijfel trekt of ik een connector wel goed kan monteren, houdt de discussie op, dat stadium zijn we voorbij.
En wat een monteur betreft heb ik ook al uitgelegd dat dat het laatste is waar ik aan denkt.
Voor alle duidelijkheid herhaal ik het nogmaals: Bij een eerdere aangelegenheid werd ik door onkunde van zo'n monteur op het verkeerde been gezet. Heb honderden euri gespendeerd aan verschillende soorten kabels (ook koka 9 TS), connectoren en versterkers. Allemaal tevergeefs en zaten we 2.5 maand met heel veel storingen. Wat bleek uiteindelijk: het signaal kwam niet goed binnen en ziggo toen heeft alle kosten vergoed. Met zo'n ervaring achter de rug sleep je er niet zo gauw weer een monteur bij. Tenzij het echt niet anders kan. Dus eerst proberen het probleem zelf op te lossen, logisch toch? Vandaar dat ik de kwestie hier voorleg om van jullie te horen wat een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn. Fout gemonteerde connectoren vallen echter niet onder die categorie, want ongeacht welke kabel ik ook gebruik, het probleem blijft zich steeds voordoen.

En dan nog wat: Laten we niet vergeten dat alleen de 218MHz band moeilijk doet. Als het aan een k*tkabel zou liggen zouden andere zenders toch ook slecht moeten doorkomen? Is het instraling op juist die frequentie of zijn er nog andere oorzaken mogelijk?
 
Laatst bewerkt:

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
496
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Enige oplossing lijkt me dat je alsnog een monteur laat komen en die monteur of Ziggo een buitenmonteur inschakelt mocht hij het niet op kunnen lossen. Je gaf zelf al aan dat geconstateerd is dat het aangeleverde signaal niet goed is.
Wat bleek uiteindelijk: het signaal kwam niet goed binnen en ziggo toen heeft alle kosten vergoed.
 
Topicstarter
Topicstarter
EdmondVS

EdmondVS

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2016
Berichten
32
Enige oplossing lijkt me dat je alsnog een monteur laat komen en die monteur of Ziggo een buitenmonteur inschakelt mocht hij het niet op kunnen lossen. Je gaf zelf al aan dat geconstateerd is dat het aangeleverde signaal niet goed is.
Je haakt nu in op mijn vroegere ervaring met monteurs, correct?
Wel, dat was 2.5 jaar geleden en een ander verhaal. Toen was het signaal krankzinnig veel te sterk. Dat is nu redelijk opgelost.
Maar nu doet zich dus een ander probleem voor en op een herhaling van wat er toen allemaal is gebeurd (zeg maar gerust een traumatische ervaring) zit ik natuurlijk niet te wachten.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
496
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ja, mijn fout.

Maar laat dan gewoon een monteur komen. Je bent er immers zelf van overtuigd dat het niet aan je kabels ligt (zo klinkt het althans). En mocht dit zo zijn dan hoef je sowieso niets te betalen.
 

Pietlut

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2017
Berichten
457
Ja, mijn fout.

Maar laat dan gewoon een monteur komen. Je bent er immers zelf van overtuigd dat het niet aan je kabels ligt (zo klinkt het althans). En mocht dit zo zijn dan hoef je sowieso niets te betalen.
Vraag me wel af wat TS bedoeld met geregelde tijden..dan schijnt het probleem met de 5500 op te treden. Ik zou persoonlijk kijken of ik ergens anders zou kunnen testen. Zo niet zou ik inderdaad een monteur laten komen zeker als het probleem zoals gezegd op vaste tijden optreedt dan kan deze het zelf waarnemen. Of maak eventueel een opname..
Dat hij die storingen ervaart mag gewoon niet gebeuren aan de kabels lijkt het niet te leggen mag de monteur zeggen of het bij Ziggo zelf ligt of aan de STB toch?? Dat de BER waarden hoog liggen lijkt mij ook een indicatie dat er iets niet goed gaat.
Wat ik ook nog zou proberen is eventueel een software update mits beschikbaar en de zenders opnieuw laten zoeken.
 
Laatst bewerkt:

Pietlut

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2017
Berichten
457
@EdmondVS ik zou de AOP echt niet zelf gaan vervangen want dat is vragen op problemen. Als men erachter komt dat je eraan hebt gezeten en er gaat iets mis heb je een nog groter probleem.
Dan blijven ze je verwijten dat je aan het AOP hebt gezeten...mits ze het zien. Je moet het zelf weten maar ik probeer je toch voor erger te behoeden.
Ik lees op het andere forum dat je ook een AOP ergens anders wilt zien maar toch zou ik maar een monteur laten komen want wat doe je als jij gaat vervangen en het probleem verergert? Goed dan maar goed weg werken dat je er zelf aan gezeten hebt dat moet ook lukken.
Persoonlijk zou ik een monteur laten komen er is veel mis gegaan en je stond in je recht maar wellicht komt er nu iemand die goed met jullie meedenkt en jullie van alle problematiek verlost zijn. Ik begrijp je frustratie wel om wat je mee hebt gemaakt maar denk ik toch nog maar eens een kans geven.. Je vriendin vindt het problematisch allemaal ik snap haar wel maar het alternatief is dat ze met blokjes op de RTL zenders kan gaan kijken. Ergens zal toch een oplossing voor moeten komen het is niet anders.
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
EdmondVS

EdmondVS

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2016
Berichten
32
@Pietlut ."Ik lees op het andere forum dat je ook een AOP ergens anders wilt zien"
Je bedoelt dat ik hem zou willen verplaatsen? Nee, absoluut niet. Ik wil geen gedonder krijgen met ziggo. Het enige wat ik eventueel wil doen is bij wijze van een tijdelijke testopstelling, het AOP passeren en de tuner rechtstreeks aan te sluiten op de ziggo kabel. Dan weet je zeker of dat AOP ding er iets mee te maken heeft. En daarna de boel weer netjes terug zetten zoals het hoort.
Overigens begrijp ik best dat je me erop attendeert dat je niet zelf mag zitten pielen aan het AOP, zou ik ook doen naar anderen toe.
 
Topicstarter
Topicstarter
EdmondVS

EdmondVS

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2016
Berichten
32
Vraag me wel af wat TS bedoeld met geregelde tijden..dan schijnt het probleem met de 5500 op te treden. Ik zou persoonlijk kijken of ik ergens anders zou kunnen testen. Zo niet zou ik inderdaad een monteur laten komen zeker als het probleem zoals gezegd op vaste tijden optreedt dan kan deze het zelf waarnemen. Of maak eventueel een opname..
Dat hij die storingen ervaart mag gewoon niet gebeuren aan de kabels lijkt het niet te leggen mag de monteur zeggen of het bij Ziggo zelf ligt of aan de STB toch?? Dat de BER waarden hoog liggen lijkt mij ook een indicatie dat er iets niet goed gaat.
Wat ik ook nog zou proberen is eventueel een software update mits beschikbaar en de zenders opnieuw laten zoeken.
Binnenkort wordt de situatie weer anders, want zonet is een Humax 5200C binnengekomen. Eerst dat ding aan de praat krijgen bij mij thuis en daarna uitproberen op de "plaats delict". Dat wordt pas volgende week. Ik hoop dat deze Humax geen kuren vertoont. Maar we zijn er nog niet: Ook in de slaapkamer staat een 5500C en die is verbonden met een lange RG179 kabel. Een ziggo monteur keurt dat natuurlijk meteen af. Dus een monteur laten opdraven heeft geen zin. Een dikke koka9TS is echter fysiek praktisch onmogelijk om aan te leggen, in ieder geval veel te ingrijpend. Tja wat moet je dan? Dan maar geen RTL4 in de slaapkamer. Duidelijk een gevalletje van pindakaas. ;)
 

ber000000-6

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Berichten
691
Gebied
fZiggo
Jij werkte toch bij Ziggo? Ik zou dus zeggen ga je gang.
Mn handen jeuken. En ben benieuwd wie hier het bij het verkeerde eind heeft. Klant of collega's. Mij is het allemaal te ver weg. Amsterdam... waar ligt dat dan?
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.106
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Luister, Wat wil je nu eigenlijk? Je wilt advies terwijl je adviezen afkraakt en doet alsof je allemaal al weet en hebt geprobeerd.

Ik blijf het sterke vermoeden houden dat het een geld kwestie is. Je verhaal is niet logisch en veranderd ook, je zegt dat er honderden euro's aan dure kabels, versterkers etc zijn uitgegeven en vervolgens gebruik je alsnog de grootste rommel die er is. Dat geeft al aan dat je er geen verstand van hebt. En 1 slechte of slecht gemonteerde connector is genoeg om instraling te krijgen op de hele installatie zeker als je vlak bij een mast woont. Verder zeg je dat als het aan die k*t kabel ligt andere zenders ook slecht moeten doorkomen, echt ? En sinds wanneer levert Ziggo Humax irdeto ontvangers in regio A'dam?

Je hebt 3 opties.

Optie1: je gaat zelf de boel vervangen door goed spul maar dan moet je het ook wel 100% goed doen en eerlijk gezegd geef je ons niet het vertrouwen dat je daar toe in staat bent.

Optie2: Je laat de Ziggo monteur komen, dat is de enige manier om er achter te komen of het signaal al slecht binnen komt. Maar dan nog voldoet dit huis netwerk niet aan de eisen dus zal er spul vervangen moeten worden anders blijft men problemen houden.

Optie3: Je neemt een IPTV abonnement bij een andere provider zodat je geen coax meer nodig hebt.

(Optie4) Je steekt 2 vingers in je neus en gaat bidden dat Ziggo deze zenders ooit op andere frequenties zet.

Verder heeft discussie geen enkele zin want niemand hier zal jou een oplossing kunnen bieden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.