• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

ConnectBox valt heel regelmatig uit


skydam33

New Member
Lid geworden
13 dec 2018
Berichten
4
Ziggo
Alles in 1
Gebied
?
Meer ...
Ziggo
Alles in 1
Gebied
?
#1
Op regelmatige basis (vrijwel elke dag 1x, maar gisteren bv. 3x) valt de connectbox zonder aanwijsbare reden uit. Ik kan dan de connectbox ook niet meer bereiken via ethernetverbinding. Het enige dat ik op zo'n moment kan doen is de connectbox via aan/uit herstarten. Ziggo heeft een vervangend modem opgestuurd, maar daar gebeurt exact hetzelfde. Ik heb 2 switches aan de Connectbox hangen. DHCP doet de connectbox. In de logs zie ik af en toe een T3 time-out. Downstream dBmV is op z'n laagst 4.9, op z'n hoogst 8. Elk kanaal geeft wel Pre Reed Solomon Errors, geen Post Reed Solomon Errors. Upstream dBmV van 44.8-45.8. 1 T3 time-out te zien. Kan iemand mij helpen? Alvast veel dank!
 
#2
Je hebt dus het modem vervangen, ook de adapter?
Wat voor type switches?
En zit er nog een vreemd aparaat in je netwerk dat voor verstoringen kan zorgen, bijvoorbeeld een wifi extender of een mediabox xl ofzo?
 
Topicstarter
Topicstarter
S

skydam33

New Member
Lid geworden
13 dec 2018
Berichten
4
Ziggo
Alles in 1
Gebied
?
Meer ...
Ziggo
Alles in 1
Gebied
?
#3
Hi Renee,
Ja, nieuwe connectbox + nieuwe adapter (dat stond er inderdaad expliciet bij)
2x TP-Link switches
Daarnaast nog een mediabox XL waarvan de helpdesk medewerker zei dat ie het wifi signaal zou uitzetten. Die mediabox doet het overigens prima, ook als de modem/router ermee ophoudt. Het signaal schijnt het dan ook niet aan te liggen.
 
#4
En die Mediabox XL zit niet aangesloten op je netwerk? (is namelijk niet echt nodig en kan wel eens storingen veroorzaken)
Om uit te sluiten dat het niet aan je switches ligt, of iets in je netwerk, zou je eens een tijdje zonder die 2 switches kunnen draaien.
Als het dan nogsteeds gebeurd dan zul je toch echt Ziggo moeten inschakelen.
 

Little John

Forum Member
Lid geworden
24 jun 2009
Berichten
23
#5
Hallo @skydam33,

Het zou ook aan je merk connectbox liggen er zijn momenteel 2 merken in omloop de ARRIS en COMPAL na veel problemen met ARRIS met soort gelijke problemen is door monteur omgeruild voor een Compal Connectbox.

Na deze omruil is zijn problemen niet voor gekomen.

Zijn er ook problemen met wifi eigelijk ?
 
#6
De compal was er eerder dan de arris, en in mijn geval de compal omgeruild voor een arris en sinds die tijd geen problemen meer. Een monteur die bij mij de boel doorgemeten had gaf toen aan dat de compal op zijn zachts gezegd een draak van een apparaat is en de arris vele malen stabieler met als enige nadeel dat de arris dan weer vaak de mist in gaat tijdens het activatie proces.
 
Topicstarter
Topicstarter
S

skydam33

New Member
Lid geworden
13 dec 2018
Berichten
4
Ziggo
Alles in 1
Gebied
?
Meer ...
Ziggo
Alles in 1
Gebied
?
#7
Dank allen voor jullie hulp! Monteur langsgeweest. Heeft de compal omgeruild voor de arris. Helaas, nog steeds hetzelfde euvel. Ben nu de switches nog maar eens aan het uitzetten 1 voor 1, eens kijken of ik op die manier de fout boven water kan krijgen.
 
Topicstarter
Topicstarter
S

skydam33

New Member
Lid geworden
13 dec 2018
Berichten
4
Ziggo
Alles in 1
Gebied
?
Meer ...
Ziggo
Alles in 1
Gebied
?
#9
Ok, het probleem is verholpen, maar fraai is het niet. Heb de modem in bridge mode laten zetten door Ziggo (via de helpdesk, dat kan je zelf niet doen) en er een nieuwe router achter gehangen. Nu geen storingen meer.