• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Hoe sluit ik VoIP met Budgetphone aan via de Ziggo Connectbox


#21
De vraag is nu: hoe krijg ik het uitgaand bellen aan de praat....? Met de instellingen v d oude eigenaar werkte het....
En blijkbaar lukt het anderen die bij budgetphone zitten wel icm de spa122
Dat moet haast wel met het dialplan te maken hebben.
Probeer deze eens:
Code:
( 00xxx. | <:0031##>[2-8]xxxxxxS0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0 | <0:0031>800x. | <0:0031>900x. | 112S0 | <06:00316>xxxxxxxxS0 )
Waar de ## staat moet je netnummer komen zonder 0 (bijvoorbeeld 20 voor amsterdam)
 
Topicstarter
Topicstarter
E

erikv2

Forum Member
Lid geworden
11 dec 2018
Berichten
17
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Meer ...
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
#22
Ja dat het via het account vd verkoper liep, dat begreep ik al.

Het positieve hiervan was dat ik in ieder geval uitgaand kon bellen via het ziggo modem. Iets dat met mijn eigen budgetphone accounts nog niet gelukt is. Maar ik weet in ieder geval niet aan de ziggo connectbox ligt. Want het heeft al gewerkt, zei het met een ander account.
 
Topicstarter
Topicstarter
E

erikv2

Forum Member
Lid geworden
11 dec 2018
Berichten
17
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Meer ...
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
#24
Ja deze geprobeerd:
( 00xxx. | <:003130>[2-8]xxxxxxS0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0 | <0:0031>800x. | <0:0031>900x. | 112S0 | <06:00316>xxxxxxxxS0 )

Nu gaat hij direct naar in gesprek (onafgeborken: tuut-tuut-tuut-etc)

Moet de dubbele punt niet na de 0 staan? (verderop in de string zie ik steeds 0:0031 staan)
 

rvk01

Forum Member
Lid geworden
27 okt 2015
Berichten
64
Meer ...
Geslacht
Man
#25
Nee, die 0 is niet weggevallen. Die hoort daar niet. Dat onderdeel is voor als je alleen het abonneenummer belt en netnummer weg last.

Heb je de spaties weggelaten? Want die horen er niet in.

Lang geleden (wel 10 jaar denk ik) bij mijn ouders een keer zo'n spa3102 neergezet. Die had ook een pstn in- en uitgang voor de normale telefoonlijn. Noodnummers.moesten dus daarover.

Dit is het dialplan daarvan.
Code:
(112S0<:@gw0>|09008844S0<:@gw0>|<##,:>xx.<:@gw0>|<:003140>[2-8]xxxxxxS0|<0:0031>[1-57]xxxxxxxxS0|<0:0031>6xxxxxxxxS0|<0:0031>800xxxx.|<0:0031>900xxxx.|00xx.)
Ook daar staat dus geen 0 voor de :
Gw0 was de pstn buitenlijn.

Probeer dus de spaties eens weg te laten.
Code:
(00xxx.|<:003130>[2-8]xxxxxxS0|<0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0|<0:0031>800x.|<0:0031>900x.|112S0|<06:00316>xxxxxxxxS0)
 
#27
Ik heb hier ook nog een spa112 liggen die ooit goed gewerkt heeft. Zal 'm vanavond eens aansluiten en kijken hoe die was ingesteld.

Ik kon me herinneren dat ik alleen de inloggegevens en het dialplan moest aanpassen. Al die andere settings waren standaard gelaten.
 

rvk01

Forum Member
Lid geworden
27 okt 2015
Berichten
64
Meer ...
Geslacht
Man
#29
Budgetphone, Browsercalls, Stuntcalls etc. etc. maakt allemaal niet uit. Het zou gewoon bij 99,9% van de voip-providers moeten lukken. Zelf heb ik op de zaak een asterisk servertje (op een raspberry pi) en die maakt contact met Voys en Browsercalls. Thuis heb ik dan gewoon twee voip toestellen staan die via internet daar contact mee maken. Allebei de locaties via Ziggo.

De telefoons zijn ook goed. Het enige kan zijn dat je bij binnenkomende gesprekken geen nummerherkenning zou zien maar ook dat is weer een instelling. Heb je nu wel de binnenkomende gesprekken (en met nummerherkenning)?

Ik zie nog wel wat dingetjes in het dialplan.
Ik zie dat 06 twee maal voorkomt. Bij de <0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0 (wat ook 06 pakt) en de <06:00316>xxxxxxxxS0.
Misschien verslikt ie zich daar wel op. Ook de 06 binnen de <> stond wat raar. (zou ook <0:0031>6xxxxxxxxS0 kunnen zijn)
Tevens zou je de enkele x. moeten vervangen door xx. (In de handleiding staat dat een enkele x vermeden moet worden in bepaalde situaties).

Dan zou het dit worden:
Code:
(00xxx.|<:003130>[2-8]xxxxxxS0|<0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0|<0:0031>800xx.|<0:0031>900xx.|112S0)
En waarschijnlijk kan hij ook korter (want apart 0800 en 0900 is niet nodig):
Code:
(00xxx.|<:003130>[2-8]xxxxxxS0|<0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0|<0:0031>[89]00xx.|112S0)
Als je 06 wel apart van de 010-070 wilt hebben dan kun je ook dit doen:
Code:
(00xxx.|<:003130>[2-8]xxxxxxS0|<0:0031>[1-57]xxxxxxxxS0|<0:0031>6xxxxxxxxS0|<0:0031>[89]00xx.|112S0)
En mis ik nu niet de 085 nummers??? Daar voorziet dat dialplan niet in.
Dan zou je dus ook <0:0031>8xx. op kunnen nemen. (of is een 085 ook altijd 10 lang. Dan kun je de [1-57] (of [1-7]) vervangen door [1-578] (of [1-8]).

(kun je het nog een beetje volgen? :) )
 
Topicstarter
Topicstarter
E

erikv2

Forum Member
Lid geworden
11 dec 2018
Berichten
17
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Meer ...
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
#30
Dank rvk01. Heb ondertussen een succesje.

Heb dit dial plan erin gezet: (xx.)

Nu kan ik met 1 voip account naar buiten bellen!
Aparte is dat:
- dat ik deze string er al eerder in had staan, en toen werkte het met beide accounts/poorten niet?
- beide accounts/nummers is een budgetphone abo

Lijkt bijna alsof er wat tijd overheen gaat, voordat een verandering in werking treed....?

In ieder geval lukt dit nu:
- naar vast en mobiel
- naar 0800, en naar 0900

Hoef er geen 0031 voor te draaien of iets dergelijks.


Wat is nu de oorzaak? Volgende tests uitgevoerd:

- poort1 met dect-toestel boven en account 231
- poort2 met dect-toestel bened en account 711 <-- kan ik mee naar buiten bellen

- poort1 met dect-toestel boven en account 711 <-- kan ik mee naar buiten bellen
- poort2 met dect-toestel bened en account 231

- poort1 met dect-toestel bened en account 231
- poort2 met dect-toestel boven en account 711 <-- kan ik mee naar buiten bellen

- poort1 met dect-toestel bened en account 711 <-- kan ik mee naar buiten bellen
- poort2 met dect-toestel boven en account 231

Constateringen:
1. account 711 werkt in elke combinatie van apparatuur en kabels.
2. account 231 werkt in geen enkele combinatie van apparatuur en kabels.

Dus volgens mij is dan de conclusie:
Aan de kabels of de apparatuur ligt het niet, want met account 711 kan ik:
- met zowel poort 1 als poort 2 naar buiten bellen
- met zowel dect-boven als dect-bened naar buiten bellen

Derhalve zal de oorzaak in de instellingen van account 231 moeten liggen.
Dat kan zijn:
- aan de kant van budgetphone
- of aan de kant van de cisco pa112

Of zie ik iets over het hoofd?

Bij budgetphone ingelogd. Zelf kan ik daar nauwelijks iets instellen wat met bellen te maken heeft. Wel nummerweergave. Maar er zijn vooral helemaal geen verschillen tussen de accounts. Alles staat precies hetzelfde ingesteld.
Het enige verschil is dat de ene een "free particulier account" is, en de ander een "free zakelijk account".
Misschien dat die vanaf een andere server draaien...? Of....?

In de PA112 zijn de instellingen voor de lijnen gelijk.
Maar misschien draait het 231 account op een andere server?
Of is er een technisch verschil tussen het "free particulier account" is, en de ander een "free zakelijk account"?
 
Laatst bewerkt: