• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Smartcard in eigendom, Vraag.


#1
Hoi ik heb sinds digitale TV is begonnen een smartcard in Eigendom van @home destijds, gratis gekregen of 20 euro voor betaald, dat weet ik niet meer.
Nu werkt die smartcard op een of andere manier niet meer, ik heb een Ziggo abonnement alles in een extra 200/20 en ik woon in oud Ziggo gebied.
Hoe kan ik nu die kapotte smartcard, ruilen, omwisselen, vervangen, voor een die weer werkt? en weer mijn eigendom is, eventueel tegen betaling???
Ik wil geen nieuw abonnement, ik wil geen smartcard huren voor 2€ per maand.
Wie weet het????
Alvast bedankt voor het lezen.
 
#3
Voor zo ver ik weet worden er geen nieuwe kaarten meer uitgegeven of vervangen. Je kunt het beste conract opnemen met de klantenservice.
Heb ik al gedaan natuurlijk, kan nieuwe kaart alleen huren 2€ p/m
Dus als je met 20 jaar oud een kaart huurt en je blijft lid tot je 60 jaar =1000€ per kaart ik heb er vijf.tel uit de winst.
Of nieuw abonnement nemen zit die 2€ in verwerkt maar heb je geen Ziggo.news.nl meer.
Als mijn overige kaarten niet meer werken, word het overstappen, wegwezen bij Ziggo dan.
 
#5
Voor zo ver ik weet worden er geen nieuwe kaarten meer uitgegeven of vervangen.
Is dit echt zo? De smartcard bevindt zich in een ci+ module of in een mediabox, voor mij geldt het laatste en die kaart bevat m'n abonnementsgegevens. Als ik een ander tv-pakket wil hebben, dan heb ik toch ook een andere smartcard nodig? Of passen ze die info die erop staat op afstand aan? En hebben de nieuwste boxen misschien niet meer zo'n kaartje, m.a.w. zit de activatie-info die overeenkomt met het abonnement nu in een flashgeheugen?

Wat betreft de topicvraag, de vorige smartcard was eigendom en geen huur. Maar zijn alle huidige abonnementen niet inclusief de huur van een actuele mediabox, hoe zit dat precies?
 
#6
Is dit echt zo? De smartcard bevindt zich in een ci+ module of in een mediabox, voor mij geldt het laatste en die kaart bevat m'n abonnementsgegevens. Als ik een ander tv-pakket wil hebben, dan heb ik toch ook een andere smartcard nodig? Of passen ze die info die erop staat op afstand aan? En hebben de nieuwste boxen misschien niet meer zo'n kaartje, m.a.w. zit de activatie-info die overeenkomt met het abonnement nu in een flashgeheugen?

Wat betreft de topicvraag, de vorige smartcard was eigendom en geen huur. Maar zijn alle huidige abonnementen niet inclusief de huur van een actuele mediabox, hoe zit dat precies?
Bij wijziging abonnement, wordt inderdaad op afstand dit gewijzigd en je smartcards unlocken dit. Dus krijg je geen andere.

Dat de huidige abonnementen een huur card hebben doet niet terzake. Bij een oud abonnement hoort geen huurcard, dus dat veranderd niet. Tenzij je voor 100% een abonnement wijziging toepast
 
#7
Bij wijziging abonnement, wordt inderdaad op afstand dit gewijzigd en je smartcards unlocken dit. Dus krijg je geen andere.
Ik ben twee jaar geleden overgestapt van abonnement. (Privé naar zakelijk) Ook de tenaamstelling werd compleet anders. Ik heb toen wel een nieuwe smartcard gekregen, maar gebruik die niet. Ik kon de oude inderdaad blijven gebruiken.
 
#9
@Parel. De kapotte smartcard dient door Ziggo kosteloos te worden vervangen wanneer je erom vraagt. Volgens mij is Ziggo verplicht daartoe. Heeft er niets mee te maken dat Ziggo tegenwoordig alleen nog apparatuur in bruikleen geeft. Controleer ook of de smartcard nog wel werkt door via Mijn Ziggo het zenderaanbod opnieuw op te halen.
 
#10
kapot gaan die dingen 99% niet. of er moet water op gekomen zijn, krijg je corrosie. of je hond heeft er op gebeten..

kijk eens of hij nog in je abbonement staat, via mijn ziggo gegevens. staat deze er nog tussen, dan kunnen ze de kaart op afstand vast een "schopje"geven. en wie weet kan je zelf de kaart via mijn ziggo her-activeren.

staat deze er niet tussen, vergeet het dan maar. intern lukt het mij nog niet.


berrie.