• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Mail timeouts?


Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.097
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
…interval waarmee de mail opgehaald word al op 30 minuten gezet, …
Je geeft zelf aan dat versturen geen probleem geeft. Dat gebeurt met de smtp server van ziggo en daar is geen probleem mee. Jouw screenshot gaat over de IMAP. Dit is de server waarmee je je bestaande mail bij ziggo bekijkt. En ook je lokale veranderingen in postbussen met de ziggo server synchroniseert.

Zelf gebruik ik geen outlook, maar heb net als Johnny dat de imap server er soms uit ligt. Mijn Apple mail geeft dan echter geen grote foutmelding, maar een klein geel driehoekje bij dat account. Mail versturen kan ik dan echter nog steeds. Meestal lost dat probleem zichzelf binnen het uur op.

Alleen je opmerking dat ophalen ook werkt bij een storing, kan ik niet plaatsen. Het is de Ziggo server waar de mail via smtp binnen komt in de inbox. Als jij de nieuwe berichten in de inbox bekijkt, gebeurd dat weer via imap. Dat zou niet moeten werken als imap er bij jou uit ligt.
 

Sjaakie63

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2009
Berichten
33
Het verzenden en het ontvangen van de ziggo mail werkt prima, alleen krijg ik af en toe dat venster in op het scherm.
Als ik daar dan op ok klik gaat het gewoon weer verder, totdat het volgende scherm weer komt.

Vandaar dat ik dacht dat ik de timeout en de interval wat ruimer moest zetten, maar dat heeft blijkbaar geen enkel effect.

Op mijn iphone heb ik hetzelfde ziggo email account, daar zie ik nooit een foutmelding dat hij de mail niet kon ophalen.
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.097
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Als bij jou de telefoon het wel blijft doen, is het misschien toch een specifiek outlook probleem. Als ik de imap storing heb, is dat bij al mijn apparaten incl telefoon.

Misschien dat outlook problemen heeft met de specifieke software die Ziggo gebruikt. Maar als mail ophalen wel werkt, moet hij succesvol een wachtwoord uitgewisseld hebben. Dan lijkt me die melding in het dialoog onterecht/verouderd omdat er inmiddels wel een wachtwoord uitgewisseld is.

Om het precies te weten zou je in het serverlog van Ziggo moeten kunnen kijken. Ik weet niet of outlook ook een uitgebreide logging functie heeft.
 

Sjaakie63

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2009
Berichten
33
Outlook heeft wel een logging optie, die heb ik even aangehad en levert dan een aantal logfiles op met een brei van onbegrijpelijke text.

Voor nu heb ik even het ziggo account in outlook uitgezet en een nieuw ziggo email adres aangemaakt.
Als dat geen probleem oplevert, dan denk ik zoals eerder voorgesteld door René aan een wachtwoord reset.

Ik wacht het even af.....

Update: 2.5 uur later, weer de het scherm waar ik op ok moet drukken.
Het heeft niks geholpen dus ......
Langzamerhand ga ik er ook niet meer in geloven dat dit goed komt
 
Laatst bewerkt:

qpc

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
Berichten
111
@ Johnn54,

Dan is die Ziggo server wel erg vaak de weg kwijt, want ik krijg het 10-tallen keren per dag en dat al sinds ruim een maand of zo :(
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
18.708
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Zo vaak en lang is het bij mij niet.
Misschien speelt er dan (ook) iets anders.
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.097
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ik heb een paar jaar geleden "jumboframes" aangezet op mijn netwerk. Al mijn hardware kon er mee overweg, ook mijn PC. Totdat ik er na maanden achter kwam dat mijn mail programma er niet mee overweg kon. IMAP had sinds het aanzetten steeds last van verbindingsfouten. jumboframes weer uit, loste dat probleem op.
Ik dacht altijd dat jumboframes op PC niveau werkte, maar de applicaties moeten er blijkbaar ook mee overweg kunnen.

jumboframes worden alleen binnen een lan gebruikt en niet richting het internet. Het is wel een MTU instelling. Misschien dat je in de MTU hoek moet zoeken?
 

Sjaakie63

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2009
Berichten
33
Ik heb een paar jaar geleden "jumboframes" aangezet op mijn netwerk. Al mijn hardware kon er mee overweg, ook mijn PC. Totdat ik er na maanden achter kwam dat mijn mail programma er niet mee overweg kon. IMAP had sinds het aanzetten steeds last van verbindingsfouten. jumboframes weer uit, loste dat probleem op.
Ik dacht altijd dat jumboframes op PC niveau werkte, maar de applicaties moeten er blijkbaar ook mee overweg kunnen.

jumboframes worden alleen binnen een lan gebruikt en niet richting het internet. Het is wel een MTU instelling. Misschien dat je in de MTU hoek moet zoeken?

Ik ga straks even kijken of ik iets kan vinden over jumboframes / mtu settings
Naar mijn weten heb ik daar nooit iets aan veranderd, maar goed, wie weet ..... :)

Update: M.B.V. tcpoptimizer de settings op optimal gezet
Eens zien wat het doet.

Edit: Heeft wederom niks geholpen, oook nog jumboframes uit en aan gezet en de waarde op 9000 (ofzoiets) gehad, maar na een uur of 3 komt gewoon dat venster weer tevoorschijn.
 
Laatst bewerkt: