• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Horizon vastlopers en programmagids traagheid


#1
Geregeld slaat onze Horizon-box (mediaplayer XL) geheel vast. Meestal gebeurd dit tijdens "zappen". Daarna weigert ie alles, reageert totaal niet meer op de a.b. Er rest dan niets dan de box d.m.v. de schakelaar uit te zetten en opnieuw op te starten. Verder is de laatste weken de programma-gids zeer traag. Duurt lang voordat er wat vaart in zit. Niet echt prettig :(.
Verder ook geregeld dat opnames tijdens het afspelen "blijven hangen", 10 a 20 seconden, daarna vanzelf weer verder of d.m.v. snel vooruit spoelen.
Het wordt tijd voor de nieuwe box. Het kijkplezier met deze oude en gedateerde box zakt geregeld onder het vriespunt.
 
#2
Wat is de energiestand in stand by? Zou hem in midden of hoog zetten zodat de mediagids zo nu en dan een update kan ontvangen.
Wat ook wel eens kan helpen is om na het aanzetten de Horizon box niet teveel te laten doen wij noemen dat altijd even de box 5 minuten laten nadenken......
 
#3
Stand-by staat hier altijd op hoog. Dat is het probleem dus echt niet. Wat jullie nadenken noemen klink belerend en is niet acceptabel, laat staan een oplossing, maar een tekort schietend en verouderd stuk hardware..

Ik had het woord belerend niet moeten gebruiken. Ik snap de goede bedoeling van xray79, maar dat is uiteindelijk een "lapmiddel".

Box blijft ook zeer geregeld in de update modus hangen. Ook dan biedt alleen de schakelaar op de achterzijde uitkomst. Om moedeloos van te worden ...
 
Laatst bewerkt:
#4
Stand-by staat hier altijd op hoog. Dat is het probleem dus echt niet. Wat jullie nadenken noemen klink belerend en is niet acceptabel, laat staan een oplossing, maar een tekort schietend en verouderd stuk hardware..
Daar heb je gelijk in maar ik heb liever dat ik de box 5 minuten eerder aanzet als workaround en dan Netflix andere dingen kan kijken en doen zonder al teveel problemen dan dat ik de hele box moet herstarten.
 
#7
Wat jullie nadenken noemen klink belerend en is niet acceptabel, laat staan een oplossing, maar een tekort schietend en verouderd stuk hardware..
Stel je voor dat die box gevoel zou hebben en het zelf belerend zou vinden, nou dan heb je nu wel tegen de schenen van die box geschopt. Het is toch ook alleen maar een tip? Gewoon even die box zijn werk laten doen voor een aantal minuten en het gedrag is al een stuk rustiger. En ja, die hardware is verouderd, dat weten we nu wel.

Edit: Voordat men dit serieus gaat denken... het is natuurlijk sarcasme.
 
Laatst bewerkt:
#8
En ja, die hardware is verouderd, dat weten we nu wel.
Inderdaad en algemeen bekend dat het tekort schiet. Je vraagt je af hoe ze er mee weg komen dat ze deze hardware nog steeds aan klanten leveren en er ook nog eens geld voor vragen.
 
#10
Nou gevoel..als je bepaald gedrag vertoond mag de gevoelige box ook niet vreemd staan kijken dat er een keer een tegenreactie komt. Dan zou je hem een keer flink tegen de schenen schoppen maar veranderen doet die zich niet.
Er zijn wel gevoelige types die dan wel luisteren maar die zijn niet beschikbaar wat nog meer voor frustratie lijdt.
Nu is men weer bezig met een ander koppig type die zich voor gevoelig uitgeeft en die moet nu soelaas bieden terwijl
er in feite genoeg alternatieven zijn. Die moet dan eerst door andere personen getest worden terwijl er genoeg alternatieven zijn die al door en door hebben laten zien dat ze prima gehoorzamen wat je vraagt.
Waarom dan stug vasthouden aan die ene? Tsja ik ga daar nu niet op in maar velen weten hier het antwoord heel goed.
Maar er zijn wel klanten die afstand kunnen nemen van dit type en hebben deze allang ergens in een afgesloten ruimte geparkeerd ,dat is ook prima te begrijpen.
 
Laatst bewerkt: