• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Geluidsproblemen CI+ module


#1
Kijk tv via ci+ module , merk tv samsung , ned 1-2-3 geen problemen , wel rtl, sbs, veronica.
Kort wegvallend geluid , tv al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd , mocht niet baten.
Terug kijken op NPO geen problemen , maar terug kijken via rode knop ook weer geluidsproblemen , nieuwe kabel geprobeerd ook geen verbetering , Ziggo gebeld, kaart gereset ook niks , module update ook geen verbetering , heb geen klacht over beeld dit is super, maar als regelmatig geluid wegvalt is dit vervelend !!!, wie weet een oplossing ????
 
#4
Ik heb ook een Samsung TV ( 2018 ) met soms hetzelfde probleem ik dacht dat het aan mijn module zou liggen 1.2 die wel op mijn oude samsung tv werkte (2012 model) Maar met de nieuwe TV bij NL1 2 of 3 ook hetzelfde met weg vallend geluid ook de TV listing geeft soms een hapering in het geluid.

Het enige wat ik heb is een Humax 5050C waar het signaal vandaan komt en daar heb ik geen problemen bij.
Kijk je wel eens op het instellingen kanaal van de Samsung TV en dan naar sterkte van het signaal ?

Ik heb dit probleem niet altijd en als je schakelt geluid van Dolby naar Mpeg dan krijg ik wel een duidelijke idee dat er is iets wat meer bandbreedte kost (beeld word blokjes gevuld in rare kleuren).

Is je aansluiting direct op je TV of deel je het met een ander apparaat?
 
#5
Ik heb hetzelfde probleem maar dan via de Mediabox. Ligt waarschijnlijk dus niet aan de hardware maar aan de uitzending. Box en tv ook uitgezet en daarna weer aan geen resultaat.
 
#7
Laatst bewerkt:
#9
typisch ziggo, 101 goeie manieren om mp2 stream prio 1 tegeven en ac3 prio2 maar nee ziggo haalt gewoon hele ac3 stream weg omdat gare Samsung er weer eens niet goed mee overweg kan, immers speelt dit alleen op de samsung tv's decoders etc etc als ik het zo allemaal lees.
 
Laatst bewerkt: