• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Wat een vreselijk slechte klantenservice


Hotscam

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2018
Berichten
3
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Na een paar jaar prima Alles in 1 naar tevredenheid is het de laatste 6 maanden een ramp.
TV valt steeds maar uit ( 20 x op een avond) , internet ook steeds uitval en wanneer het werkt maximaal 20 mbps en telefoon gaat compleet uit bij uitval internet.
De klanten service honderden keren gebeld met vele uren “er zijn nog tig wachtenden voor u”.
Iedere medewerker heeft een totaal ander verhaal en ze weten vaak echt niet waar ze het over hebben.
De media box is al twee keer vervangen evenals de kabel tussen de aansluitdoos en mediabox.
Iedere keer blijft men zeggen dat het de aansluitkabel is en als de monteur komt gaat het geld kosten wanneer hij denkt dat het de kabel is. Dat schrikt de mensen lekker af.
Omdat meerdere mensen problemen hebben in de straat kan je toch met grote zekerheid zeggen dat het niet bij de klant zit. MAAR voordat ze gaan zoeken moet eerst de monteur in huis kijken. GRRR @#$$&
Dan staat er afgelopen vrijdag een Ziggo monteur in de distributie box op de hoek van de straat te klussen, die zegt dat de problemen nu zijn opgelost. EN ER WAREN TOCH GEEN PROBLEMEN ZEGT DE KLANTEN SERVICE EN ER IS NIET GEWERKT IN UW STRAAT. ??????
En helaas de uitval is gebleven.
Ik weet het niet meer.
KPN denk ik. Jammer want als het werkt is het goed.

Jack Almere 1333AT
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.106
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Ik denk dat je lichtelijk overdrijft Jack, honderden keren met klantenservice gebeld en voor vele uren zal wel mee vallen. De mediabox is 2x vervangen zeg je maar is dat door een monteur gedaan of door jou zelf? En waarom is die mediabox vervangen dan? Want bij een signaal probleem gaat men neem ik aan niet zomaar een mediabox vervangen of heb je daar zelf om gevraagd?

Als jij Ziggo meerdere malen belt staat dat meestal gewoon in de computer en kunnen ze dus meteen zien wat er speelt. Als er 1 keer recent een binnen monteur bij jou langs is geweest en die heeft vast gesteld dat het niet aan je thuis netwerk ligt zal het probleem dus in het Ziggo netwerk liggen en wordt er een buitenmonteur ingeschakeld.

Elke opvolgende keer dat je Ziggo belt is dit toch meteen bekend en anders zeg je dit tegen de medewerker. Dus je hoeft helemaal niet bang te zijn dat je geld moet gaan betalen.

En als meerdere mensen in de straat last hebben hoeft dat niet meteen te betekenen dat iedereen hetzelfde probleem heeft en/of de oorzaak hetzelfde is. Soms wel, soms niet. Maar die mensen kunnen zelf toch ook bellen?

Eerlijk gezegd krijg ik het idee dat je een groot deel van dit verhaal uit de grote duim zuigt want het klinkt niet logisch..

Maar goed misschien kan Webcare nog iets voor je doen en zo niet ga vooral naar KPN als je denkt dat je daar beter af bent.
 

Sjah

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2003
Berichten
3.832
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hotscam heten en dan zoiets poneren? tja...

Maar wat ik wel herken, is dat een Xs4all-klantenservice veel beter to the point komt, dan wie dan ook, maarja daar BETAAL je voor. Praat uit ervaring, ipv je zelf omlaag te halen door je niveau naar beneden blij te stellen, stellen die gasten van Xs4all vragen van het betere niveau.
Nee, nogmaals, ik vraag me oprecht af of die kerels en meiden van Ziggo eerstelijn een doorgewinterde cursus hebben gehad van zeg 9 mnd, ik denk van niet.
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
H

Hotscam

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2018
Berichten
3
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Nou u durft heel wat te zeggen. Klantvriendelijkheid ? Ik heb geleerd de klant altijd serieus te nemen.
Honderderden keren is wellicht wat overdreven maar tientallen zeker wel.
Het is al 6 maanden gekloot en daar is niets aan overdreven.
Nergens is aan te merken dat eerdere gesprekken zijn vastgelegd. De een zegt dit en de ander het tegenovergestelde.
We hebben twee keer een nieuwe mediabox toegestuurd op aandringen van uw klantenservice en zelf geinstalleerd.
Probeer klant zijn probleem op te lossen en u er niet onderuit te draaien.
Vanavond weer een heel verhaal over de kabel in huis gehad door uw medewerker. De nieuwe kabel kwam van een bekende radio/tv zaak maar om alles uit te sluiten ga ik er deze week nog een bij Ziggo halen.
Dan gaan we maar weer om een monteur bellen.
Het is triest en zeker met dit soort reactie.
 

OnlineGamer

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2017
Berichten
577
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Die klantenservice medewerkers, zien op het scherm gewoon dat je steeds om hetzelfde belt. Dat je alleen maar een of ander verhaaltje verteld. Anders was het namelijk wel opgelost
 
Topicstarter
Topicstarter
H

Hotscam

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2018
Berichten
3
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Die begrijp ik ff niet.
6 maanden zelfde verhaal hoor, alleen wanneer ze over voorrijkosten en monteurs kosten beginnen ga je hun suggesties maar weer proberen.
Je verteld moet trouwens met een t
 

adsl-beu

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2010
Berichten
692
Gebied
fUPC
Hotscam heten en dan zoiets poneren? tja...

Maar wat ik wel herken, is dat een Xs4all-klantenservice veel beter to the point komt, dan wie dan ook, maarja daar BETAAL je voor. Praat uit ervaring, ipv je zelf omlaag te halen door je niveau naar beneden blij te stellen, stellen die gasten van Xs4all vragen van het betere niveau.
Nee, nogmaals, ik vraag me oprecht af of die kerels en meiden van Ziggo eerstelijn een doorgewinterde cursus hebben gehad van zeg 9 mnd, ik denk van niet.
Beste @Sjah,

Ik kan me als, als kersverse klant van Xs4All, helemaal vinden in je stelling dat diens supportafdeling in de regel beter presteert dan die van Ziggo.
Maar mag ik daar wel aan toevoegen dat je eerste een halve snipperdag op moet nemen alvorens daar een medewerker aan te telefoon te krijgen?!?
Wachttijden die ik nog ken uit de roemruchte tijden dat KPN de dienst Internet en Bellen introduceerde.....

Ik ben het overigens van harte eens met de uitspraken van @Hotscam .Een ieder binnen de Ziggo-organisatie lijkt er maar op los te kwaken zonder enige kennis van zaken.
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
18.704
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hotscam
Eerst even een mogelijk misverstand uit de weg ruimen. Ziggoforum is een onafhankelijk forum (staat ook duidelijk bovenaan) en niet van Ziggo.

Als je er zeker van bent dat bij jouw binnen alles in orde is en het aan de Ziggo apparatuur (media box, modem etc.) ligt, of aan het Ziggo netwerk buiten kan je gewoon een monteur laten komen en hoef je niet bang te zijn voor voorrijd en monteurs kosten.
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.106
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Die begrijp ik ff niet.
6 maanden zelfde verhaal hoor, alleen wanneer ze over voorrijkosten en monteurs kosten beginnen ga je hun suggesties maar weer proberen.
Je verteld moet trouwens met een t
Ah nu komt de aap uit de mouw. Je hebt dus nog helemaal geen monteur over de vloer gehad. Je gaat hele discussies voeren en waarschijnlijk zet je mensen onder druk door te zeggen dat je wel een oplossing wenst maar geen monteur. Nu snap ik waarom die apparatuur vervangen is... Dat is dan het enige wat ze kunnen aanbieden.

En net zoals Johnny54 zegt, dit forum is niet van Ziggo en wij zijn reguliere Ziggo klanten net als jij en geïnteresseerde. Er zijn wel een paar mensen van Ziggo zelf (webcare) die soms reageren en bepaalde zaken oppakken.
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.106
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Beste @Sjah,

Ik kan me als, als kersverse klant van Xs4All, helemaal vinden in je stelling dat diens supportafdeling in de regel beter presteert dan die van Ziggo.
.
Ik ben zelf al heel lang XS4ALL klant naast Ziggo maar ook daar gaan dingen fout hoor. Technisch gezien zijn ze iets beter getraind maar het is ook maar net wie je aan de telefoon krijgt. Ook worden afspraken daar niet altijd na gekomen. Dus ja ik denk dat je overal wel goede en slechte medewerkers tussen hebt zitten ongeacht de naam van het bedrijf.