• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Ziggo verliest klanten maar verkoopt meer internet


#1
Het klantverlies bij VodafoneZiggo bedrijfsonderdeel Ziggo is beperkt, maar houdt wel aan. Wel verkoopt het kabelbedrijf meer internetabonnementen. Dit blijkt uit de kwartaalcijfers van VodafoneZiggo.

Ziggo verloor in het derde kwartaal 8.900 klanten. Omdat bij alle klanten ongecodeerde digitale tv onderdeel van het DKTV-abonnement is, betekent dit tevens dat Ziggo een gelijk aantal tv-klanten verliest. Dit komt mogelijk door het uitschakeltraject van analoge tv waarmee het kabelbedrijf in april mee is begonnen. Inmiddels kunnen klanten in de regio’s Rotterdam Rijnmond, Zuid-Holland-Zuid, Capelle aan den IJssel en de provincie Flevoland niet meer analoog naar tv-zenders kijken. De daling van het aantal klanten wordt veroorzaakt door een groter aantal klanten dat bij Ziggo afhaakt en analoog keek tegenover de stijging van verkoop van digitale tv-abonnementsvormen. Het aantal analoge kijkers daalde met 15.300 terwijl het aantal digitale kijkers met slechts 6.800 steeg. Het totaal aantal klanten bij Ziggo kwam hierdoor op 30 september op 3,919 miljoen uit.

Lees verder (Bron: Totaal TV): https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-verliest-klanten-maar-verkoopt-meer-internet/
 
#3
Mijn advies... pleur alles er gewoon uit. Lekker flexibel!

Ook zonder bijvoorbeeld Ziggo Sport blijft het voor alle klanten even duur/goedkoop/whatever... utopie en ja, de wishful thinkers bestaan nog. Alleen internet? Met KPN of XS4All haal je ook wel de 50Mb/s. Heb je eindelijk je ‘internet only’.
 
#4
CS: als Ziggo Sport skippen (kanaal 14 dus) alleen maar 2.50 scheelt, moet jij es kijken hoeveel mensen (meer psychologisch dan door noodzaak) zeggen, ok ik pak geen Telfort maar Ziggo, dat loopt in de tienduizenden.
Het credo moet zijn, het moet goedkoper: met een beetje abo zit je richting je gas en licht acceptgiro, das niet oke.
 
#5
Mijn advies aan Ziggo is: wees flexibeler, laat klanten opteren voor totaal geen Tv, totaal geen Ziggo Sport, etc.
Dat kan alleen als ze straks alle kanalen coderen. Is dat flexibel en zou dat door de meerderheid van de klanten op prijs worden gesteld? Want bij iedereen is dan op de een of andere manier een smartcard nodig om de tv herkennen. Ziggo is dan wel in een klap af van niet betalende "klanten" waar bij beëindigen van het abonnement verzuimd is het stekkertje in de straatkast te verbreken.
 
#6
Dat kan alleen als ze straks alle kanalen coderen. Is dat flexibel ...
Nee tis kut naar de andere klanten toe, dus verzin een andere oplossing. Jouw en mijn simpele hersens, zeggen dat het niet anders kan, maar is dat wel zo, in deze tijd van technisch vernuft?
 
Laatst bewerkt:
#7
Het credo moet zijn, het moet goedkoper: met een beetje abo zit je richting je gas en licht acceptgiro, das niet oke.
Ziggo is geen filantropische insteling en tv kijken is géén recht, althans de basiskanalen zijn niet duur! Als je het goedkoper wil, moet je dat vooral zelf doen. Of denk je dat Ziggo je lekker bij het handje neemt als het even iets tegenzit?
 
#8
Zoals een klachten-formulier aangaande een arrogante Ziggo medewerker maar aangezien dat die zich alleen voorstellen met hun voornaam is dat natuurlijk zoeken naar een speld in een hooiberg :D
 
Laatst bewerkt:
#9
Nee tis kut naar de andere klanten toe, dus verzin een andere oplossing. Jouw en mijn simpele hersens, zeggen dat het niet anders kan, maar is dat wel zo, in deze tijd van technisch vernuft?
Tja, wat zou je anders als klant herkenning systeem weten te bedenken? Er zijn mogelijkheden, maar zijn die praktisch uitvoerbaar?
 
#10
CS: als Ziggo Sport skippen (kanaal 14 dus) alleen maar 2.50 scheelt, moet jij es kijken hoeveel mensen (meer psychologisch dan door noodzaak) zeggen, ok ik pak geen Telfort maar Ziggo, dat loopt in de tienduizenden.
Het credo moet zijn, het moet goedkoper: met een beetje abo zit je richting je gas en licht acceptgiro, das niet oke.
Ziggo is geen socialistische instelling. Het is gewoon een commercieel bedrijf dat geld moet verdienen. Zoals het hoort.
TV is geen primaire levensbehoefte, dus hoort het niet goedkoper, het goedkoopste pakket kost sowieso al bijna niks.
Ziggo is sinds het samen met UPC en Vodafone een andere Ziggo werd, zelfs dom geweest door het goedkoopste pakket ongecodeerd te maken. Bij fZiggo was dit gewoon gecodeerd zoals het hoort.