• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Humax iHDR-5200 Betreft Humax 5200 deze heb ik overgenomen aangezien mijn Samsung box de geest gaf


Lid geworden
26 okt 2018
Berichten
1
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Meer ...
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Geslacht
Man
#1
Ik wil de Humax 5200 terugzetten naar fabrieksinstellingen aangezien ik via TV geen Signaal krijg niet met HDMI of Scart kabel. dus ik kan alleen via de box wel het menu aanzetten,maar dan houd het op zodra ik ok indruk springt hij op music en als ik 1 van de pijltjes gebruik krijg ik zenders te zien en geen instellingen..
Als ik de kabel vanuit de muur rechtstreeks in de TV plugt,heb ik prima beeld mono of stereo. dus aan signaal of TV ligt het niet.Wie heeft een oplossing of kan deze humax ook naar de vuilnisbak?
 
#2
Beste Ad,
Je schrijft dat je de Humax 5200 hebt 'overgenomen'. Wanneer je hiermee bedoelt dat je deze mediabox 2e hands hebt gekocht, dan is het verklaarbaar dat je geen Tv-signaal ontvangt op dat apparaat. Een mediabox moet immers vanuit de centrale door Ziggo worden geactiveerd. En dat doen ze uitsluitend voor mediaboxen, die door Ziggo in bruikleen zijn geleverd.
Ik adviseer je om de klantenservice van Ziggo te bellen en te vragen om een nieuwe Samsung (Mediabox XL).
 
#3
Een mediabox moet immers vanuit de centrale door Ziggo worden geactiveerd.
Een humax word niet door ziggo geactiveerd daar moet je zelf de juiste gegevens ( frequentie en netwerk id.)in zetten, hij geeft aan dat dat op een of andere manier niet lukt.
 
Laatst bewerkt:

tichel

Forum Member
Lid geworden
12 mrt 2010
Berichten
1.213
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Meer ...
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Geslacht
Man
#5
Laatst bewerkt:
#6
Beste Ad,
Je schrijft dat je de Humax 5200 hebt 'overgenomen'. Wanneer je hiermee bedoelt dat je deze mediabox 2e hands hebt gekocht, dan is het verklaarbaar dat je geen Tv-signaal ontvangt op dat apparaat. Een mediabox moet immers vanuit de centrale door Ziggo worden geactiveerd. En dat doen ze uitsluitend voor mediaboxen, die door Ziggo in bruikleen zijn geleverd.
Ik adviseer je om de klantenservice van Ziggo te bellen en te vragen om een nieuwe Samsung (Mediabox XL).
Als TS een fUPC was zou dit advies terecht zijn, aangezien TS een fZiggo is is er een compleets andere situatie. Bij adviesgeving voortaan even kijken wat voor soort situatie TS heeft en nooit automatisch uitgaan van je eigen situatie.
Met jouw advies had je TS onnodig op kosten kunnen jagen.
 
#7
Juist @warrink

Maar dat geeft toch niet? Al het advies is toch gedegen en tot op het bot onderzocht? Er blijft geen steen onaangeroerd...

:>
 
Laatst bewerkt:
#8
Als TS een fUPC was zou dit advies terecht zijn, aangezien TS een fZiggo is is er een compleets andere situatie. Bij adviesgeving voortaan even kijken wat voor soort situatie TS heeft en nooit automatisch uitgaan van je eigen situatie.
Met jouw advies had je TS onnodig op kosten kunnen jagen.
hmm.. zo ver ik weet maakt het niet uit waar je woont, als je een (2e hands) humax koopt hoeft die nooit geactiveerd te worden, deze dien je altijd zelf in te stellen,
 
#10
Een reactie van de topic starter zou mooi zijn, anders blijft het hier koffiedik kijken...
TS vraagt advies, tot nu toe is er nog niet een zinnig advies gepost dacht ik. Dus waarom zou hij moeten reageren?