• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ocram

Forum Gebruiker
Berichten
7
Internet
  1. Ziggo
Hallo,
Allereerst mijn excuus aan de moderates. Ik ben nieuw hier, dus het is mogelijk dat ik mijn topic verkeerd heb geplaatst. Wees vrij om het te verplaatsen. Op moment van schrijven maak ik gebruik van werkgevers internet, dat ook even gezegd te hebben.
Ik heb mij speciaal bij deze forum aangemeld voor het volgende probleem.
Ik woon in Amsterdam en zit al jaren bij UPC. Storingke hier en daar in het verleden gehad, maar het was altijd opgelosd.
Zonder dat ik ooit contact heb gehad met Ziggo/UPC. Als er werkzaamheden in mijn buurt waren, dan kreeg ik netjes e-mail of anders een briefje in de bus.

Wat ik nu mee maak heb nog nooit mee gemaakt met Ziggo/UPC!
Ik heb sinds een aantal dagen geen internet, WIFI, analoge TV, analoge radio en telefoon meer!

Dit is de huidige situatie
Ik heb een witte wandcontactdoos in de muur van de woonkomer (opengeschroefd, ik zag daar 1 groene dikke kabel).
Neem aan dat het de hoofdaansluiting (radio +TV) is. Daarop zit een MCP-03 UPC woonkamersplitter (modem+radio+TV).
Ik heb gekeken of er een wandcontactdoos bij de meterkast zit, maar ik kan daar niks vinden.
Mijn TV, radio en modem zitten nog geen halve meter van de wandcontactdoos.

Mijn Modem is Technicolor TC7210. De coaxkabel is ongeveer 0,5 meter.
Het volgende gebeurd als ik mijn modem opstart (zelfs na een herstart wat ook niet helpt).
power groene lamp brand
DS groene knippert op de ritme zoals je telt 1,2,3,
US uit
Online uit
Eth staat aan knippert heel snel
Wireless groene lampje staat aan
Phone staat uit
WIFI via mijn iPhone wordt wel herkend, maar geeft de foutmelding geen internetverbinding.

Zoals ik al schreef heb ik analoge TV en radio, dus geen mediabox.
Coaxkabels voor radio en TV zijn rechtstreeks aangesloten. Ze zijn ongeveer 2 meter.
Analoge TV geeft ruis, sneeuw. Geen enkele zender te zien.
Analoge radio voorkeurzenders geeft ruis, ontvangst gaat alleen via FM. Ik heb geen DAB(+) ontvanger.
NPO Radio 5 is b.v. niet op de FM te ontvangen, alleen op de kabel en DAB(+). Het mag duidelijk zijn dat ik Radio 5 niet hoor.

Tot slot mijn vaste telefoonlijn van Ziggo. Mensen die mij bellen krijgen het volgende te horen.
Het gekozen nummer is niet in gebruik.

Ik heb gekeken op de Storigschecker bij Ziggo maar die geeft steeds
"We hebben geen storingen gevonden op dit adres" aan of "de combinatie van je postcode en je huisnummer kennen we niet. Heb je misschien een typefout gemaakt?"
Niet echt betrouwbaar.

Wat heb ik gecontroleerd. Ik heb mijn eigen modem + met bijbehorende coaxkabel en de MPC-03 splitter meegenomen naar kennisen in een andere wijk van Amsterdam.
Ze hebben namelijk dezelfde modem en splitter. Niet dezelfde Ziggo abbo want ze hebben wel een mediabox.
Hun MPC-03 splitter vervangen door de mijn MPC-03 splitter. Alles doet het bij hun.
Hun Technicolor TC7210 + coaxkabel vervangen door mijn Technicolor TC7210 met bijbehorende coaxkabel. Mijn modem laat al die groene lampjes flink branden, zij hebben dus wel internet, WIFI en telefoon. Conclusie dat mijn modem en mijn splitter wel goed zijn.

Ik heb een betrouwbare coaxkabel voor radio van mijn kennisen (die daar getest is) meegenomen om bij mijn radio aan te sluiten.
Dus via de hoofdaansluiting rechtstreeks aangesloten op de radio. Helaas geen succes.

Ik heb ook gekeken in de lokaal log in de webconfiguratie.
Sinds ik geen internet heb zie ik deze foutmeldingen in herhaling.
[Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
[Major] Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...

Moet er vanuit gaan dat het signaal waarschijnlijk al verstoord binnenkomt op de hoofdaansluiting?
Hoe moet ik dit aanpakken bij Ziggo. Melden als een storing, een monteur bellen?
Ik ben echter niet bekend met de helpdesk van Ziggo. Elke advies is welkom. Alvast bedankt.
 
Waarom zo'n lang verhaal typen en niet gewoon de helpdesk bellen?? Deze zal een monteur sturen en een meting doen.
 
Inderdaad de helpdesk bellen, overduidelijk.
TS vermeldt echter dat hij niet bekend is met de helpdesk van Ziggo. Hoeft toch ook niet? Wees blij dat je daar geen ervaring mee hebt. Door deze storing werkt gratis 1200 natuurlijk niet, het gewone telefoonnummer staat echter op alle correspondentie van Ziggo, 0900-1884. Wees er even op attent dat als dit een storing is in het Ziggo-netwerk je recht hebt op een vergoeding.
 
0900-1884 is een normaal tarief en even bellen was inderdaad makkelijker geweest want ieder bedrijf heeft tegenwoordig een helpdesk met of zonder druiven.
 
Veel kans dat een van de buren afgesloten moest worden en door verkeerde labeling van een kabel i.p.v. de buren de topicstarter is afgesloten.

Als alles uitvalt hooguit een uur wachten en dan Ziggo helpdesk bellen.
 
Ik heb idd niet overal en direct beschikking tot het internet.
Internet, het wordt zoiets als vanzelfs sprekend geworden in Nederland.
Hoe dan ook , ik heb de helpdesk gebeld, waar ik in 1e instantie niet uitkwam. Veel keuzes en is op categorie, zoals internet, TV en bellen. Ik heb een storing in alles van Ziggo :-\
Enfin, ik heb maar gekozen voor de keuze internetstoring en gevraagd om een monteur langs kan komen. Vrijdag komt een monteur langs. Wellicht heb ik komende weekend weer radio, TV en internet, maar eerst vrijdag afwachten.
 
Die helpdesk is toch ook niet meer wat het geweest is. Neem ook even contact op met @Webcare Ziggo hier (stuur ze een PM met je klantnummer en adresgegevens), die kunnen meestal iets meer voor je betekenen en kunnen je misschien van een afstand weer activeren.
 
Terug
Bovenaan