• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Algemene storingsmeldingen [deel 6]


#1
ziggo_storing.png

In dit topic kun je algemene storingsmeldingen kwijt met betrekking tot je internetverbinding. Met algemene storingen bedoelen we storingen die (mogelijk) regionaal of landelijk zijn. Indien je een storing wilt melden, geef dan ook aan in welke regio of postcode je zit.

Voor individuele storingen kun je gewoon een nieuw topic aanmaken.

Voorgaande topics: deel 1 / deel 2 / deel 3 / deel 4 / deel 5
 
#2
Leuk plaatje. En ook een klassieker voor een internet probleem.

In dit geval wel foutief gekozen want dat is juist voorbeeld van een individuele storing en geen algehele storing.
 
#3
Ziggo mail doet het vandaag niet. Mijn zus gaf aan dat het bij haar al sinds vanochtend niet werkt. Ik zie bij mij dat IMAP niet werkt. SMTP (Versturen) werkt wel. Beiden zitten we in Salland.

De storingschecker doet hier geen melding van. Daar staat alleen dat webmail niet werkt. (Heb ik nog niet getest) De webmailstoring zal landelijk zijn, want die melding staat er al voordat je een postcode invult.

De telefoon van mijn zus gaf alleen een misleidende melding: Wachtwoord klopt niet en dwong je bijna om alle instellingen opnieuw te doen. Niet doen dus, want dan ben je verder van huis.
 
#6
In dit geval wel foutief gekozen want dat is juist voorbeeld van een individuele storing en geen algehele storing.
Ok ok, aangepast in iets wat meer van toepassing is.
 
#8
Zijn er meer hier die last hebben van een slecht internetverbinding in Spijkenisse,
Het begon na de werkzaamheden in de nacht van 12 op 13 nov.
Een bekende storing daarna zou woensdagavond opgelost zijn.

Ook al op advies een reset gedaan maar zonder resultaat. Verbindingen vallen steeds kort weg.
Modem start dan ook steeds opnieuw op.

Zie wel vreemde waarde in mijn ConnectBox bij de Gebundelde downstream-kanalen.

Modem 15-11-18.png
 

Bijlagen

Laatst bewerkt:
#9
Contact gehad met Ziggo Webcare op Twitter. Er zijn hele grote wijziging in frequenties.
Nieuwe kabel tussen contactdoos en modem helpt niet dus wordt het een monteur.
 
#10
Vrijdagmiddag rond 14:15 heeft Ziggo het wegvallen van de verbinding hersteld.
De hoogste 2 downloadkanalen zijn nu ook weer zichtbaar.

De Post RS Errors van de downloadkanalen 18 - 24 zijn beduidend hoger. Ter vergelijking maximum vs minimum.

Kanaal

Locked Status

RxMER (dB)

Pre RS Errors

Post RS Errors

23​

Goed (Locked)​

33.063​

2098863011​

1822612​

1​

Goed (Locked)​

37.636​

2102007279​

10​



Zijn er in Spijkenisse nog andere gebruikers die dit zo ook hebben.
Om de monteur op woensdag om dit toch nog te laten komen lijkt mij als normale klant niet zinvol.
De verbinding en snelheid is goed 410/41.
 
Laatst bewerkt: