• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

[Capaciteitsproblemen?] (Avond )algehele dip in connectiviteit


Topicstarter
Topicstarter
Notna

Notna

Forum Member
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
75
Meer ...
Geslacht
Man
#21
Zo, we zijn bijna een week verder en er is een hoop geconstateerd en gevonden:

1. Het download probleem bleek helemaal niet met het signaal van de TV samen te hangen maar puur toeval. Ik was Speedtest aan het draaien op een HPE Microserver (Gen 8 ) welke blijkbaar een falende SSD heeft. Als ik ging downloaden met SABNZB bijv. kreeg ik ook heftig fluctuerende snelheden. Overgeschakeld naar een gewone SATA schijf en voila alles deed het weer. Dus dat terzijde
2. Ondanks het vervangen van de splitter, bleef ik problemen houden op bepaalde dagen in de avond (met name vrijdag en zaterdag avond, tot het punt dat ik gewoon 0 (retour)signaal had en het beeld zwart bleef. Alles losgetrokken en de (Hirshmann) COAX connector ook uit elkaar gehaald. Wat bleek; de schroef die de koperen kern vast hoort te houden zat los, waardoor deze niet helemaal lekker in de connector zelf zat. Gelijk dus maar alles connecties losgehaald en opnieuw gemonteerd.
3. Horizonbox heb ik een complete reset gegeven wat ook wel nodig was. Heeft de box een stuk rapper gemaakt

Met bovenstaande in het achterhoofd, heb ik tot nu toe (*knock on wood*) 3 dagen probleemloos TV kunnen kijken. Blijf het raar vinden als het een losse connectie was, aangezien het alleen op bepaalde dagen en tijden (die wel consequent waren) problemen gaf. Daarnaast gaven de digibboxen van Ziggo op de bovenverdiepingen een prima signaal. Maar wellicht zijn die een stuk minder kieskeurig dan de Horizonbox.

Ik kijk het nog even een volle week aan, maar vooralsnog lijkt het opgelost te zijn. Lang leve het onderzoeken van je eigen installatie :+
 
Leuk bevonden: kees