• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

[Capaciteitsproblemen?] (Avond )algehele dip in connectiviteit


Notna

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
75
Beste leden,

Al ruim 10 jaar hebben naar volle tevredenheid Ziggo (UPC) in huis. Echter hebben we de laatste tijd last van, wat mij doet denken aan, capaciteitsproblemen.

Een aantal jaar terug had ik hier ook last van, maar dit was pre de Horizonbox. Toen zag je duidelijk dat het internet compleet wegviel gedurende drukke tijden van de dag. Dat is toen ook erkend door Ziggo (Toen UPC webcare) middels dit forum en opgelost. TV had daar toen geen (merkbaar) last van.

Recentelijk heb ik echter steevast, in de avond (na een uur of 18.00) dat TV kijken een drama is. Kwaliteit van het signaal valt van eind High terug naar niets of half Low (Sterkte blijft op eind Medium, begin High). Als ik dan tegelijkertijd een speedtest doe, heb ik van mijn 200/200 lijn niet meer over dan 1.5/0.5. Zodra de snelheid zich herstelt, zie ik meteen het signaal kwaliteit op de Horizonbox weer naar High gaat. Gaat die weer bokken; stort de internet snelheid ook in etc.
TV kijken zit er dan niet bij. Geluid hapert, beeld gaat op zwart of bevriest etc.

Hebben meer mensen hier toevallig last van? Klopt mijn 'instinct' mbt capaciteit hierin?
Overdag heb ik hier 0.0 last. Snelheid is 200/21, TV werkt uitstekend met uitstekende waardes etc. Het is enkel aan het einde van de dag dat de boel compleet instort.

Ik kan wel op een aantal tijden op de dag weer gegevens verzamelen en bij Ziggo aankloppen, maar ik wilde eerst even hier peilen.
Ik zal morgen ook eens bij de buren buren aanbellen en vragen of zij hier last van hebben...

Relevante hardware:

-Tratec AOP (geaard)
-KOKA799 kabels met Hirschman connectoren
-Hirschman GHV 41 M versterker (TV/Horizonbox staat op de laagste versterking)
-Witte connect modem in bridgemodus
- Asus AC 68U met de laatste officiele firmware als router

Setup: AOP-->Ziggo splitter (Tratec UPC huiskamersplitter)-->Kabel 1 naar modem, Kabel 2 naar versterker (welke weer naar o.a de Horizonbox gaat)

(Ik betwijfel echter dat het aan de hardware ligt, omdat zowel het TV als het internet gedeelte er last van heeft. Ik zou enkel direct op de AOP kunnen gaan zitten om te testen...)
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter
Topicstarter
Notna

Notna

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
75
Bij de haperingen van de Horizonbox; dropt bij jullie dan ook de kwaliteit van het signaal naar net aan Low én is je internet niet vooruit te branden?

Heb er net een apart topic voor gemaakt, maar het ruikt haast weer naar capaciteitsproblemen. Als mijn beeld of geluid stottert, is de kwaliteit low en kakt mijn internet snelheid (let wel; via aparte modem en router en niet via de Horizonbox zelf) in van 200/20 naar 1.5/0.5. Gaat het signaal weer naar high heb ik ook weer fatsoenlijk internet etc.

Overdag geen centje pijn; na een uur of 17.00 is het raak en is TV kijken (en dus internet) een hel
 
Laatst bewerkt:

Knurk

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
536
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik zal dit de volgende keer checken als bij mij de problemen rond 23.00 uur beginnen.
 

advr61

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2018
Berichten
18
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Bij de haperingen van de Horizonbox; dropt bij jullie dan ook de kwaliteit van het signaal naar net aan Low én is je internet niet vooruit te branden?

Heb er net een apart topic voor gemaakt, maar het ruikt haast weer naar capaciteitsproblemen. Als mijn beeld of geluid stottert, is de kwaliteit low en kakt mijn internet snelheid in van 200/20 naar 1.5/0.5. Gaat het signaal weer naar high heb ik ook weer fatsoenlijk internet etc.

Overdag geen centje pijn; na een uur of 17.00 is het raak en is TV kijken (en dus internet) een hel
Dat ga ik ook eens checken. Bij mij is het na 18:00 dat het slechter wordt..
 
Topicstarter
Topicstarter
Notna

Notna

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
75
Ik ga nu op een aantal momenten in de dag (werk toch vanuit huis) een log bijhouden:

1. Screenshot van de diagnostics van de Horizonbox (Kwaliteit en Sterkte van het signaal)
2. Screenshots van de Network logs van de Connectbox (Upstream, Downstream etc.)
3. Excel (per dag) met de logfiles van de Connectbox (voornamelijk T3 errors maar wie weet is het nodig)
4. Screenshot van Speedtest.net (gemeten op een bedrade PC op een gigabit netwerk)

Is de enige manier hoe en of ik kan zien of het idd met elkaar te maken heeft. Moet nog steeds even langs de buren, maar ik weet dat die voornamelijk TV kijkers zijn en amper eisen stellen aan snelheid. Maar de haperingen in TV moeten te merken zijn in ieder geval.
 

advr61

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2018
Berichten
18
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Mijn internet is altijd razendsnel... Het lijkt los te staan van de televisie problemen...
 

satshow

Product Tester
Lid geworden
7 dec 2005
Berichten
382
Ziggo
Geen Producten
Gebied
?
Bij de haperingen van de Horizonbox; dropt bij jullie dan ook de kwaliteit van het signaal naar net aan Low én is je internet niet vooruit te branden?

Heb er net een apart topic voor gemaakt, maar het ruikt haast weer naar capaciteitsproblemen. Als mijn beeld of geluid stottert, is de kwaliteit low en kakt mijn internet snelheid (let wel; via aparte modem en router en niet via de Horizonbox zelf) in van 200/20 naar 1.5/0.5. Gaat het signaal weer naar high heb ik ook weer fatsoenlijk internet etc.

Overdag geen centje pijn; na een uur of 17.00 is het raak en is TV kijken (en dus internet) een hel
Ik houd het niet echt bij maar heb ook vaak haperingen en dan zit ik ook wel eens op mijn mobiele telefoon en dan heb ik slechte wifi, super traag. Schakel ik dan over op 4G van KPN dan opent alles weer snel op mijn telefoon.
 
Topicstarter
Topicstarter
Notna

Notna

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
75
Ik heb nu een aantal dagen zitten testen waarvan de resultaten hier te vinden zijn:

https://1drv.ms/f/s!Ajye0JjO-7xihVIXlCTom0QcweEp

Wat opvalt is dat het vaak goed gaat, maar ik heb toevallig net tijdens het kijken van TV een issue gehad met haperende TV en haperend Internet. Wat opvalt is dat de power van 0 naar t/m -4 gaat en de Post RS errors echt achterlijk omhoog gaan. Kijk maar in folder 01-10, subfolder 13.00 uur. Dat is een folder vol met de issues die ik heb. De andere folders geven de normale situatie aan hier.
Het lijkt dus niet alleen in de avond zo te zijn, maar gedurende de dag. In de avond is het wel een stuk meer aanwezig dan overdag.

@Webcare Ziggo, kunnen jullie hier ook naar kijken en jullie mening hierover geven? Lijkt mij niet dat dit moet...
 
Topicstarter
Topicstarter
Notna

Notna

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
75
Zodra het TV signaal gaat bokken, gaat internet ook vervelend doen (zo die ik de power signalen van 0 naar -4 gaan en zijn de RS errors echt all over the place)
Signaal van de Horizonbox gaat dan ook naar mid low en TV kijken zit er dus niet bij. Lijkt mij dus toch dat het eea samen hangt (of het alleen bij mij zo is; dat is een ander verhaal)
 

advr61

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2018
Berichten
18
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Mijn internet blijft eigenlijk altijd goed.... Maar dan er vanavond nog eens extra's op letten.