• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Inloggen, wat is dat toch bij Ziggo?


#21
Ik kon al niet met meer met chrome inloggen bij Ziggo en sinds vandaag ook niet meer met firefox.
Waar zijn ze toch mee bezig?
Inderdaad (wederom) wat is dit toch?
Ik verneem hier aldoor maar geklaag, terwijl ik letterlijk nooit problemen heb met Mijn Ziggo en Webmail.
Zou het kunnen dat dit allemaal te maken heeft met de gecombineerde abonnementen met Vodafoon? Voor mij is dat niet van toepassing, is dat wellicht te verklaring van nooit problemen (op welke browser dan ook)? Of speelt het wel in de ene regio en de andere niet?
 
#23
Zou het kunnen dat dit allemaal te maken heeft met de gecombineerde abonnementen met Vodafoon? Voor mij is dat niet van toepassing, is dat wellicht te verklaring van nooit problemen (op welke browser dan ook)?
Ja, volgens mij is dat de reden.
 
#26
Inderdaad (wederom) wat is dit toch?
Ik verneem hier aldoor maar geklaag, terwijl ik letterlijk nooit problemen heb met Mijn Ziggo en Webmail.
Zou het kunnen dat dit allemaal te maken heeft met de gecombineerde abonnementen met Vodafoon? Voor mij is dat niet van toepassing, is dat wellicht te verklaring van nooit problemen (op welke browser dan ook)? Of speelt het wel in de ene regio en de andere niet?
Iets soortgelijks speelde zich een aantal jaren geleden af. UPC introduceerde toen "Mijn UPC". Om het mensen gemakkelijk te maken werd de mogelijkheid geboden om beide met één wachtwoord te beheren. Ik zag daar niet het nut van in en heb dat niet gedaan. Gelukkig maar, want bij klanten die dit wel combineerden regende het met klachten. Kortom, wees bij Ziggo altijd terughoudend met combineren als dat niet nodig is. Zo moeilijk is dat niet met verschillende wachtwoorden.
In bericht #7 staat waarmee het mij weer lukt om met chrome in te loggen. Heeft niet te maken met gecombineerd abo/inlog met vodafone.
Ik heb geen vodafone.
Dat had dus iets met cookies te maken. Merkwaardig, die ruim ik regelmatig op en dat heeft bij mij nog nooit tot problemen geleid.
 
Laatst bewerkt:
#28
cookies van derden zijn ervoor dat de ene website informatie kan wegschrijven die de andere website weer kan gebruiken. Heel handig als je mensen over meerdere websites wilt volgen.

Ziggo gebruikt dit blijkbaar om data vast te houden als ze jou tussen de vodafone en ziggo website heen en weer sturen. Maar ziggo en vodafone zijn nu één, dus ziggo kan er ook voor zorgen dat de verschillende servers zelf met elkaar praten en de gegevens via een record doorgeven, als je jou overdragen naar de andere site. Tenslotte is het één firma die beide servers beheert. Dan hoeft Ziggo dat ook niet via de browser van de klanten te doen, want ze hadden op voorhand kunnen weten dat dit soort cookies vaak geblokkeerd worden.
 

OnlineGamer

Forum Member
Lid geworden
18 jan 2017
Berichten
551
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Meer ...
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Abonnee sinds (jaartal)
2000
#30
Dat inlog probleem is er hier nog nooit geweest. Misschien omdat ik voor Ziggo altijd Microsoft browsers gebruik. Waarin ik altijd cookies uit heb staan.

Als dat bij Microsoft wel kan, de cookies uit en bij anderen niet. Ligt het dan niet aan een browser update? Die rare dingen heb ik op Firefox namelijk wel met veel andere sites.